Cuma, Ekim 17, 2008

~~FELLAH KÖFTESİ~~






Adana’ya gittiğimizde görümcem yapmıştı fellah köftesini, görümcem diye demiyorum ama çok güzel yapmıştı:)Tadı hala damağımda.Daha ‘’Adana kebabını‘’ve ‘’İçli köftesini’’de yayınlayacağım ablamın.Harika yapar harika.(et yemeklerini hiç aramam,yemem ama)Buradaki kebabçılar da bile yemedim böyle lezizini…




Adana’da ‘’çay’ın yanında’’ servis ediyorlar ; ‘’fellah köftesini’’.Biz ise akşam yemeğinde ana yemek olarak yiyoruz.Emine Beder hanımefendinin tarifiyle, görümcemin sunum şeklini birleştirdim.Emine Beder,sade domates sosuyla servis yapıp,domates ve sivri biberi çok küçük zar şeklinde doğrayıp üzerine yayarak servis yapın demiş kitabında.Görümcem ise daha farklı…eeee Adana da yaşayan görümcem olduğuna göre sunum şeklini ona göre yaptım.Deneyin lezzetine bayılacaksınız.



FELLAH KÖFTESİ;_5-6 kişilik_

Bulgurun hamuru için;

· 2 su bardağı ince bulgur
· 2 su bardağı sıcak su
· 5-6 yemek kaşığı un
· 1 yumurta
· Kimyon,tuz,karabiber


Hazırlamak için;

· 5 su bardağı sıcak su (bulgurları haşlamak için) ve tuz
· Sumak

Sosu;

· 4-5 adet domatesin rendesi
· 1-2 yemek kaşığı biber salçası
· 1-2 diş rende sarımsak
· 3 yemek kaşığı sıvıyağ
· Yarım bardak limon suyu yada 1-2 yemek kaşığı nar ekşisi


Ve üzerine yarım demet kıyılmış maydonoz



YAPILIŞI;

1. Bulgurlara sıcak su döküp 10 dk şişmelerini bekleyin.
2. Bu arada tencereye suyu ve tuzu koyup kaynamaya bırakın.
3. Bulgura yumurta,un,baharatları ekleyip yoğurun,çok cıvık hamur olmayacak dikkatli olun.
4. Bulgur hamurundan bilye büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayalım ve serçe parmağımızla ortasına bastıralım.Hazırladığımız bulgur toplarını kaynayan tuzlu suya atıyoruz ve 5-6 dk.kadar haşlıyoruz.Bulgurlar haşlanmaya başladığında suyun üzerine çıkacak ve kevgirle alıp servis tabağına koyuyoruz.

5. Rende domatesi,sıvıyağı,salçayı,limon suyunu,sarımsağı derin bir kaçarole alıp pişirmeye başlıyoruz.kıvam almaya başladığında altını kısıp biraz daha pişiriyoruz.
6. Bulgurdan 2-3 servis kaşığı alıp tabağa yerleştiriyoruz ve üzerine sumak serpiyoruz.
7. Sosumuzdan biraz alıp üzerine döküyoruz ve kıyılmış maydanoz serpiyoruz.
8. afiyet olsun.



İki şekilde servis yapabilirsiniz; birincisi; yukarıda belirttiğim gibi ikincisi; bulgurları sıcak sosa ekleyip karıştırıp servis tabağına alıp maydanoz serperek.
limon suyu size fazla gelirse azaltabilirsiniz;ben ekşi şeklini çok seviyorum.
bulgur hamuru çok cıvık olmamalı yoksa elinizde şekil vermeniz çok zor olur.
& Yemek 5 kişilik ama yanına başka yemekler varsa 6-7 kişilik bence yoksa 4 kişilik:)
not;HATİM DAĞITIMI DEVAM EDİYOR....

28 yorum:

  1. Hakikatten muhteşem görünüyor, görümcenin ellerine sağlık, yiyenlere afiyet olsun. Sevgiler, öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Saliha'cığım,ne muhteşem bir köfte olmuş canım..Kendimi seyir etmektena alamıyorum inan..Arkadaşlarada gösterdim ve onlarda hep bir ağızdan oyyy oyyy diye tempo tuttular..))Ellerine sağlık,başka ne denilebilirki bu güzelliğe..Maşallah,maşallah..


    Öpüyorum yanaklarından..


    Not:Çok ama çokkkk sağol bitanem!

    YanıtlaSil
  3. Salihacığım yapmak istediğim lezzetler arasında ama nedense bir türlü cesaret edemedim galiba. Ellerine sağlık, çok lezzetli görünüyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Hmm ellerine saglik cok guzel gorunuyor.Cok sevdigim ve sik sik yaptiklarimin arasinda.
    Sevgiler.........

    YanıtlaSil
  5. Bende çok severim.Teyzem buradayken 5 çayının yanına çok fazla yapardık.Şimdilerde hiç yapmıyorum.Malum kilolar:))

    YanıtlaSil
  6. Saliha'cım çok severim sık sıkta yaparız ellerine sağlık muhteşem olmuş,hayırlı cumalar dilerim...

    YanıtlaSil
  7. salihacığım
    bir adanalı olarak kalbimden vuruldum. krizim tuttu, hemen eve gidince yapmalıyım.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. LİMONLU KEK COK TESEKKURLER ARKADASIM:)

    GÜLCÜM COK NAZIKSIN,NE KADAR GUZEL YUREKLISIN YA..SENIN PASTALARININ YANINDA BENIMKILER OOOOO....COK SAGOL:))

    SEDACIM HAKLISIN:) BIRAZ EL OYALIYOR AMA YEMESI ZEVKLI:))

    HILAL SIKS IK YAPTIGINA GORE HAMARATSIN MAASALLAH:)TESEKKURLER..

    FULYACIM EVET YOK YEDIRIYOR VE KILO KILO!!

    DERYA SENINDE CUMAN MUBAREK OLSUN..COK SAGOL..SEVGILER..

    SEMACIM KIMBILIR NE PRATIK YAPIYORSUNDUR YA:)))BENIDE CAGIR YAPCAGIN ZAMAN:))

    ARKADASLAR HEPINIZE SEVGILER SAYGILAR:))

    YanıtlaSil
  9. Ben bu bulgurlu şeylere hiçççç cesaret edemiyorum. Bir kere denemiştim tüm bulgurlar yayılmıştı. Görümcenin ellerine sağlık. Gerçekten bravo

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Saliha,
    Köfteler nefis olmuş,ellerine sağlık.
    Fellah köftesini çok severim,bizde de çayın yanında salata niyetine veriyorlar.
    Bu arada;
    Hatim yazısına yorum bıraktım ama gözden kaçabileceğini düşünerek burayada yazmaya karar verdim.
    Hatim için okunmayan cüz kaldıysa alabilirim.

    YanıtlaSil
  11. Üüfff maşallah süper duruyor...
    Ellerine sağlık Salihacığım...

    (Ben sayfama o kadar kopyalama yasağı koydum yine aldın mı :))

    İstersen mail atabilirim de tarifi )

    Sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Saliha'cığım,ben cüz hazır canım..Allah tez zamanda yerine ulaştırsın tüm dularımızla birlikte..Amin!!


    Sevgilerle güzel gönüllüm..

    YanıtlaSil
  13. GÜLCÜM TAMAM CANIM..YURAGINE SAGLIK..

    AYSEL NERDEEE ALAMADIM YA..:((

    MUHTEREM YUREGINE SAGLIK..COK COK TESEKKURLER..SAYFANA GELIYORUM:))

    NILAY COK SAGOL CANIM EPEY ZORLANDIM ASLINDA:ppp

    YanıtlaSil
  14. canım benim hatim düşünmen çok ince bir fikir..ben daha yeni görüyorum..yoğun günlerin ardından ancak gelebildim pc başına..eğer vakti yoksa, neyse msn den görüşelim bu konuyu yada:))


    canım köften nefis olmuş..bende yapmıştım çok sevmiştik..acaba akşama yinemi yapsam hatta:))ellerine sağlık canımcım..
    öptüm..allah kabul etsin..

    YanıtlaSil
  15. canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor annemde yapar eksılı kofte der nefıs olur sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  16. Ben bugün adanalı bi arkadşımdaydım ama menüde fellah köftesi yoktu :(((
    Çok severim elinize sağlık sunumda şahane...

    YanıtlaSil
  17. Saliha'cığım,

    Çok güzel ellerine sağlık. Bulgur olur hem de böyle sunulursa ne denir zaten.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. canım çok severim bu köfteyi.ben sarımsaklı yoğurtla yerim.hımmmmm canım çekti şu tabağı alsam olurmu:)
    güzel haftasonları diliyorum canım

    YanıtlaSil
  19. eline sağlık canım yine süper oolmuş.....

    YanıtlaSil
  20. evet, yapanın elinden çok güzel bir lezzettir gerçekten.
    afiyetler olsun sevgili saliha..

    YanıtlaSil
  21. Köfteler nefis olmus eline saglik canim
    17.cüz okunmadiysa aliyorum

    YanıtlaSil
  22. offf hakikaten harika bir tat değil mi salihacım.bizim melekete farklı versiyonları yapılırdı ama fellah tarzını ist da yedim ve ilk yiyişte aşk gibi bişey oldu))uzun zaman tarifini aradım o zamanlar net bile yoktu hesab et))nihayet internet yoluyla buldum ))yaptım yedim yedimm yedimmm)ama çok zamandır unutmuşum nasılsa.aslında neden oldugunu biliyorum şu blog olayını keşfedeli bi yedigimizi bi daha yemez olduk)))da ondan.bak eski aşkımı bulmuş gibi oldum şimdi.)selametle kal canım

    YanıtlaSil
  23. Görümcenin ellerine saglik,offf yani bittim surda,harika görünüyor muhtesem...çok canim çekti çok...

    ÖPÜYORUM

    YanıtlaSil
  24. Aman Allahım bu neee??? İstiyorumm yaaaa ben üşenirim ama sen gel bize yapp :D ımmmmm nefis nefisss

    YanıtlaSil
  25. anaksımona yapmam mı sen bıgel bize:PPPP

    hurıye sagol canım..

    YanıtlaSil
  26. canım fellah köftesini bendde çok seviyorum hatim dağıtmana sevindim ... ama benim okumam gerekn dualarım hatimlerim olduğu için alamıcam:))

    YanıtlaSil
  27. arkdaslar hepınıze coook tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  28. hamileyim ve canım çok fena fellah köfte çekti tarifinize bakıp yapmaya çalışıyorum, inşallah tutar,ama ssarmısağım yok olsun ben öyle yerim,mmmmm şimdiden canım çektiii...
    Şenay

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)