Salı, Ekim 21, 2008

~~ ASİDE ve HATİM DEVAM EDİYOR~~



ENFES BİR ''ANA YEMEK'' !!...




Arap mutfağından ,Osmanlı saray mutfağına girmiş,unutulmaya yüz tutmuş, özel lezzetlerden biri ; Aside..Kuru bamya,arnavut biberi ve etin birleşimiyle enfes bir yemek ortaya çıkmış.
Arap yemeği olan Aside,Kuzey Afrika'ya doğru gidildiğinde, pişirilen bamya yemeği, ''pirinç lapası''nın üzerinde , anadolu ve çevresine bakıldığında ise ''un lapasının'' üzerinde servis ediliyor.Osmanlı mutfağında, ''su,un,tuz'' üçlemesiyle yani beşamelin sütsüz hali olan ''un lapasıyla'' uygulanmış.Ben pirinç lapasını tercih ederim:)Bir de Bitlis yöresine ait olan tatlısı var Aside'nin..onu da uygularsam ileride yazarım..Cevizle uyumunu yiyen herkes iştahla anlatıyor:)
Böyle tarifleri daha çok seviyorum, eski ananelerimizin bir ucundan da olsa tuttugum için..hele birde tarif güzel olup evdeki gurmelerim beğendiyse:) , Tarif defterinin yılmaz! takipçilerindenim....bu yemekte forumdan Sevgili ''Yelda çetiner'in'' eşsiz tariflerinden biri....Teşekkürler Yelda!!
Orjinal tarifte kuzu eti kullanılıyor ama ailecek et tüketimini azaltmak istediğimizden tavuk eti kullandım ve çok güzel oldu.Tavsiyem pilavı çok yapış papış lapa haline getirmeyin.Biraz kıvam alsın yeter.Domatesli pilavı sevenler bu yemeğe bayılacaklardır.Başka sebze versiyonları da denenebilir:) Gönül rahatlığıyla tavsiye ederim.








MALZEMELER:

  • yarım kg.kuru bamya veya konservesi & buzluktaki bamyalarımı kullandım
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet soğan
  • 250 gr. kuşbaşı kuzu eti & ben kuşbaşı tavuk eti kullandım
  • 1 adet domates
  • 2 adet yeşil biber & kullamadım
  • 1 su bardağı et suyu & önceden kaynattığım kuzu kemik sularını buz kaplarında dondurup saklamıştım,bunları kullandım
  • tuz ,karabiber
  • limon suyu(yarım)
LAPASI İÇİN:
  • 2 su bardağı pirinç
  • 5 su bardağı et suyu
  • 1 adet soğan
  • 3 çorba kaşığı tereyağı
  • 2 adet domates
  • tuz
YAPILIŞI:
  1. tencereye zeytinyağını koyun..ince doğranmış soğanı ekleyip pembeleşene dek kavurun..kuşbaşı etleri de ekleyin ve pişirin..
  2. küp doğranmış domatesi de ekleyin ,1 bardak et suyu ilavesiyle kaynatın..bamya tazeyse ayıklayıp yıkayın ,konserveyse yıkayıp suyunu süzün..üzerine limon suyunu sıkın ve ete ekleyin..
  3. bamyayı ve karabiberi ekleyin ve 20 dk. pişirin..demlenmeye bırakın..
  4. pirinci yıkayın.. sıcak tuzlu suda yarım saat bekletin.. ve süzün..
  5. lapayı hazırlamak için tereyağını tencereye koyun eritin..ince doğranmış soğanı ekleyin ve pembeleşene dek kavurun..
  6. domateslerin kabuğunu soyup küçük küçük doğrayıp tencereye ilave edin..salça kıvamı alana dek pişirin.
  7. pirinci ve suyu ekleyin...hafif sulu kalıp pirinç yumuşayana dek ara sıra karıştırarark pişirin..
  8. ateşten alıp 15 dk. demlendirin..
  9. servis tabaklarına önce lapayı üzerine de bamyayı koyarak servis edin..
  10. afiyet olsun!
& eğer benim gibi evde hazırlanmış bulyon kullanıyorsanız pilavın su miktarına dikkat edin.ben 6-7 adet tablet kullandığım için suyu 3 bardak yaptım.
& aileniz çekirdek aileyse, bu tarifin, pilav lapası kısmını yarım ölçü yapmanız iyi olacaktır.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


Hatim dağıtımı devam ediyor...Listeyi güncelliyorum..haydi arkadaşlar 2. hatimide bitirelim..okuyalım ki arkamızdan okuyanlar olsun....yorum yazanlar hatım kısmına yazarsa sevinirim...cüzlerin süresi yok sevgili arkadaşlar fakat ne kadar çabuk okunur bağışlanırsa o kadar iyi..haydi hayırda yarışa devam:))
Esra için hatim cüzlerinin sahibeleri;
1.cüz;suheyla-doyalogyemekleri
2.den11’ekadar; nihan-nino
12.cüz;gülünmutfagından;OKUNDU
13.cüz;sevgili leyya;
14.cüz;anaksımona-kardeşim:)
15.cüz;benım yemeklerim... OKUNDU16.cüzcanımyeşimin..
17 cuz;sevgılı bahar ciceği
18. cüz halenzeciğimin..
19.cüz sizin.. sevgılı hıcran hanım
20.cüz damak tadı;OKUNDU21 , 22 cüz ;hansa
23.cüz; leziz sofralar
24-25cüz;muhterem;
29-30;nihan-nino..

2.hatim;

1-5 -isimsiz..;
6.cüz- muko;
7.cüz sofra özlemi
8.cüz haticecemıl
9.cüz;isimsiz..
10.cüz lama;
11-12 cüz dşalin mutfagı

22 yorum:

  1. bacim sana mail atmistim, almadin mi?sahsen ben cevap almadim :O

    YanıtlaSil
  2. canım ben cüzümü hemen okumuştum haber vermem gerektiğini düşünemedim.kusura bakma bir cüz daha alabilirim sevgilerimle nilgün

    YanıtlaSil
  3. Salihacığım daha önce hiç görmediğim bir yemekle tanışmış oldum. Çok değişik ama çok da lezzetli görünüyor. Malzemesi gerçekten çok güzel. Ellerine sağlık canım.
    Her zaman mutlu ol...
    Sevgiler

    2.hatime geçmenize çok mutlu oldum. Kendime güvenebilsem bende 1 cüz alırdım, Bende Esra için Yasin okuyacağım Allah kabul ederse...

    YanıtlaSil
  4. Çok değişik hiç görmediğim bir yemek.Tanıttığın için teşekkürler.Eline sağlık.Arkadaşlık ödülün için teşekkürler.Çok duygulandım:))

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık... Asidenin tatlı versiyonunu annem çokcukken çok yapardı bana... Okuldan gelince öğle yemeği yerine ben ekmeği bana bana yerdim çok da severdim :)

    Bu arada tekrar mail attım profilindeki iki adresede gönderdim... Haberin olsun...

    Sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. merhaba adaşım....hatim yapılmış ve ben görmemişim....

    10 ve 11 cüzü ben alabilirim....alındıysa sıradaki iki cizi bana verebilirsin canım....

    bu arada yemek çok değişik..ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  7. CANIM 13 VE 14 CÜZÜDE BEN ALIYORUM.ALLAH KABUL ETSİN.ÇOK GÜZEL BİR FİKİR...

    YanıtlaSil
  8. Bu tarifi ben de biliyorum ama hic yapmadim. Dualarinizi Allah kabul etsin. Ne kadar iyi yureklisiniz..Cok sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. değişik hoş bir lezzet ellerine sağlık..

    ***

    bu arada saliha şu ödül meseline bende seni eklemiştim haberin ola..

    YanıtlaSil
  10. lama dondum sana:))

    benım yemeklerım agzına saglık...

    sedacım tabııkı allah kabul etsın canım..

    antep aşı ne dımek canım..layıksın sen:))

    ayselcım yap da resımleyıp yayınla:))

    dışal,gulızar cuzler sızındır:))

    tubacım kişi kişinin aynasıdır canım:))

    zeynep..sagol canım benım:))

    YanıtlaSil
  11. canım cok lezızı gorunuyor ellerıne saglık mutlaka denıyecegım sevgıler..

    YanıtlaSil
  12. canım siteye bir iki ekleme yapmak istedim cbox gibi sitede hata oluştu şimdi google ana sayfamda hata veriyor.düzelttirmeye çalışıyorum.sanırım sendeki sorunda ondan kaynaklanıyor canım.15.cüzü elbetteki seve seve okurum.ALLAH herkesin hayrını kabul etsin.esranın da mekanı cennet olsun inşallah.sevgilerimle hayırlı akşamlar diliyorum

    YanıtlaSil
  13. banu,sagol,dene bayılacaksın...

    benım yemeklerım ıns..sorunun hemen hallolur.amin..

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor..3 gün oldu kuran kursuna başlayalı öğreniyim inş hatimlere bende katılırım..sevgiler

    YanıtlaSil
  15. 17. cüzü okudum canim,Allah hepmizin duasini okudugu Kurani kerimi kabul etsin.
    kayinpederimde cok hasta su anda hastanede yogun bakimda Kuran okuyan arkadaslar babam icinde dua ederse cok sevinirim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Merhaba:Yemek gerçekten değişik bir tad.Hatim için 1 cüzde ben okuyabilirim.Şehr-i Bursa'dan sevgilerle sehribursadan@blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. FATOŞ NE GUZEL RABBIM TAMAMINA ERDIRSIN:))SEVGILERIMLE...

    BAHAR CICEGI ALLAH SIFALAR VERSIN CANIM COOK ZOR..BILIRIM...

    MAKÇİĞ AGZINA SAGLIK DIYORUM VE BLOGUNA GELIYORUM..

    HERKESE SEVGILER..

    YanıtlaSil
  18. Değişik bir yemek..Hiç tatmadım..Deneyip tatmak gerek tez zamanda..))Ellerine sağlık tatlım..!


    Cüzleri okuyan arkadaşlarım ve Saliha'cığım,Hepimizin duaları kabul olur inşallah!!Amin..!!

    Hepiniz sağolunuz..!

    YanıtlaSil
  19. ellerine saglık super olmus..
    afiyet olsun canım sıze..
    guzel yorumun için de tesekkur edıyorum..
    herzaman beklerim sayfama..
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  20. değişik bir pilav,denemek gerek:) ellerine sağlık..

    arkadaşlık ödülü için de çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  21. Canim 23.cüzü okudum Allah kabul eylesin...

    bu arada yemekler harika tabikide kfc de yedigimiz salatanin tarifi dahada harika:)) bu müthis lezzeti denemeliyim kesinlikle ellerine saglik ve böyle güzel bir organzasyonada ev sahipligi yaptigin icin tesekkürler...

    sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  22. Canım,
    Bana verdiğin 24 ve 25. cüzleri okudum.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)