Cumartesi, Kasım 01, 2008

~~ KREM KARAMELLİ KEK ~~




PASTA MI? KEK Mİ?




Bu enfes tatlıya kek demek herhalde haksızlık olur...hem kek,hem krem karamel,hem hafif, hem şık,hem gösterişli....yani denemediyseniz tereddüt etmeden yapın...


Pastayı, annemlere giderken kalıbıyla beraber götürdüm.Haliyle ,bir elimde eşya çantam,bir elimde oğlum ve kek kalıbı :), zorlu engelleri aşarak gelmiş gibi olunca :)) kekim biraz zarar gördü ve ufak çatlamalar oluştu :P ....


Sevgili Nursad, iyi ki tarifi Hatice'ye yollamış ve Hatice de bizlerle paylaşmış.Sevgili Nursad ve Sevgili Hatice,ikinizede çoook teşekkürler ve sevgilerrr.......:)))




Krem Karamelli Kek;
10 kişilik


Malzemeler:
  • Yarıdan fazla su bardağı şeker (yakmak için)
Krem karamel için:


  • 500 gr süt
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 4 yumurta
  • vanilya
  • limon kabuğu rendesi
Kek için:

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 kabartma tozu
  • vanilya
  • limon kabuğu rendesi
*Kesinlikle kelepçeli kalıp kullanılmaz!

Hazırlanması:
  1. Yarım su bardağı şekeri teflon tavada yakın ve ortası delik veya düz bir kek kalıbının tabanına yayın. (Kalıp yağlanmayacak)
  2. Krem karamel için süte tüm malzemeleri katın ve mikserle güzelce çırpın. Bu karışımı da kek kalıbına boşaltın. (Ben önceden krem karamelle ilgili okuduklarıma dayanarak sütü fazla köpürtmemeye çalıştım)
  3. Keki hazırlayın. Önce yumurta ve şekeri iyice çırpın. Vanilya ve limon kabuğu rendesini katıp çırpmaya devam edin.
  4. Süt ve sıvıyağı katın. En son birlikte elediğiniz un+kakao+kabartma tozu karışımını da ekleyin ve keki de kalıba boşaltın. (Bu tuhaf görüntü sakın gözünüzü korkutmasın.)
  5. Pastayı benmari usulü yani içi sıcak su dolu bir tepsinin içine oturtarak önceden ısıtılmış fırında 175C'de pişirin. (Ben kalıbı bir rosto kabının içine oturttum ve rosto kabının 3/4'ünü kaplayacak kadar kaynar su koydum.) Fırına göre pişme süresi kekten daha uzun sürebilir bir kürdanla kontrol edin.
  6. Pişen pastayı dışarıda soğuttuktan sonra mutlaka bir gece buzdolabında bekletin. Ertesi gün KENARLI bir tabağa ters çevirin. (bir bıçakla kenarları ayırın ve gerekirse kalıbın altını çok hafif ateşe tutun veya 10sn. kadar sıcak suya batırın)
& Bahçemizin, mis kokan gül, biberiye ve nanelerimizin eşliğinde,sohbet ve kekimizi çayla yudumlamak ruhumuzu yeniledi ;)) Pastırma yazı kapıda, sizde fırsatı değelendirin ve ruhunuzu yenileyin;;)))


25 yorum:

  1. canım nefıs gorunuyor ellerıne saglık afıyet olsun. sevgıler..

    YanıtlaSil
  2. banu, çook teşekkürler..ıyı pazarlar dılerım..

    YanıtlaSil
  3. Çok sevdiğim ve çok defa yaptığım bir lezzet.ellerine sağlık canım,,,güzel bir haftasonu olsun dilerim...Selamlar.......................................

    YanıtlaSil
  4. Canim benim sukur kavusturana,sizleri çok ozlemistim...ellerine saglik sahane olmus,tarifine bayildim,denemek isterim...kim tadi nasil lezzetli olmustur...sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım şahane olmuş çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Canım çok haklısın kek demek haksızlık enfes leziz ve şık bir pasta olmuş,ellerine sağlık,sımsıcak sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık çok hoş görünüyor...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. ay ben bunu biliyorum.vakti zamanında pişirmişliğim bile vardır bir kaç kere.her tadan da çok beğenmiştir.ben adını kudretullah olarak okumuştum.hakkettende kudretullahın açık bir delili.sen süte kek malzemesini kat suda pişir onlar ayrılsınlar..tatlı ve tuzlu suyun karışmaması gibi bişey sanki.ellerine sağlık salihacım.afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  9. Cok güzel bir pasta olmus hakikaten,hem pastayi yaparken hemde ulsatirirken bayagi bir zahmet cekmisin ,o pastanin daha bir degeri artmistir:)ellerine saglik canim afiyet seker olsun.

    YanıtlaSil
  10. bu ne güzel bir görüntü...

    her gördüğümde beni cezbediyor ama yapamamaktan korkuyordum, en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum

    ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine sağlık kekin harika olmuş.çok güzel görünüyor.güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. supperrrrrrrrrrrrrr gorunuyo kekin kuzucuk bayildim bayildim ayilamadim :D

    YanıtlaSil
  13. Selamünaleyküm canim, krem karamelle aram pek yoktur ama görüntüsü cok sik olmus. Ellerine saglik.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. gördüm gördüm arkada bir dilim alınmış ah o dilim bana olsaydı ne ala olurdu
    :)

    YanıtlaSil
  15. salihacığım eline sağlık canım.
    bu sene daha hiçç yapmadımm.
    bir başka versiyonunu daha sonra yayınlayacağım.
    afiyet olsun.. sevgiler
    NuNu

    YanıtlaSil
  16. Asla hayır diyemeyeceğim bir kek olmuş Saliha'cığım..Ellerine sağlık canım..


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. oya ,evet sendede gormustum cok guzeldı,sagol...

    hurıyecım evet sukur:))cok tesekkurler canım...

    melısacım sagol,foruma gıremıyorum neden acaba..

    derya sagol,

    papatya tesekkurler,

    hansa tesekkurler canım,

    leyya evet bende o ısımle gordum ama yaptıgım yerdekı ısmı yazdım:))

    sema muhakkak dene cok guzel,ben bıle yapabıldıysem:))

    yaren,evet!evet! tesekkurler..

    benım yemeklerım tesekkurler,

    nınom ayıl kız:)))

    lavantın,benım de pek yoktur,1 dılımden sonrasını yıyemem ama kekı harıkaaaaa...

    zeynep nası gordun kız kesmıstım orayı fotosoplaaaaa,

    nunu,beklıyorummmmmmm,

    gülcüm,gel madem bana bak bahane olur ıste,

    tıjencım ne demek feda olsun,

    butun arkadaslarıma tesekkurler...canu gonulden sevgıler...

    YanıtlaSil
  18. Bunu daha öncede portakal agacinda gormus ve denemeye cesaret edememistim. goruntu muhtesem. eminim tadıda guzeldir.

    YanıtlaSil
  19. Amanınnn bu kek/pasta da nefis olmuş... Ellerine sağlık canım... Tadanlara da afiyet bal şeker olsun...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. nilay tesekkurler..dene bak cok kolay:)

    aysel sagol canım..sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  21. Salihacığım yaz başından neredeyse yıl sonuna kadar girmediğim zamanda arkadaşlarım neler yapmış diye dolaşıyordum, sana takıldım. Ne kadar güzel tarifler yapmış ve paylaşmışsın. Bu ve bununla beraber rulo pastanı da word'e kopyaladım, ilk fırsatta beş çayı daveti bahanesi yaratıp yapacağım. Anlatımın çok güzel ve inan ki çok güven veriyor. Şimdi bakacağım başka neleri kaydetsem diye.
    Öpüyorum çok
    Esra

    YanıtlaSil
  22. enfes bir birleşim olmuş...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)