Cumartesi, Kasım 01, 2008

~~ ARNAVUT CİĞERİ~~




% 100 YUMUŞACIK CİĞER TARİFİ:):)






Ben demiyorum,tarifin sahibi diyor:) .Yine enfes bir tarif ve yine adres ; ''tarif defterin'den''Tarif defterinden, yaşam ve mutfakla ilgili birçok püf noktası öğrendim şimdiye kadar.... yumuşacık,miss gibi ciğerlerde bunlardan biri.Uzun zamandır ciğerlerimi bu yöntemle yapıyorum ve yiyen herkes çok beğeniyor.Sevgili deniz488'e çok teşekkür ediyorum.
Tarifi aynen aktarıyorum,mutlaka denemelisiniz,yapacağınız tek şey önerilen püf noktalarına uymak,sonuçta;yumuşacık ciğerleriniz oluyor:))
Malzemeler;
4-5 kişilik
  • yarım kilo dana ve kuzu ciğeri
  • 4-5 adet orta boy patates __ kişi başı 1 adet__
  • kızartmakiçin sıvıyağ
  • baharat;kekik,kimyon,kırmızı pul biber
  • biraz un,karbonat,sirke
Yapılışı;
  1. Küçük küp kare doğradıgınız patatesleri kızartın.
  2. Ciğeri kuşbaşı doğrayın.
  3. Temiz bir kağit yada gazete üstüne serin,üzerine 1 tatlı kasiği sirke dolastırın(bu kokusunu gideriyor).
  4. Diger bir kagıtta bir avuc kadar unu,yarim cay kasiği karbonatla harmanlayın(Bu da yumusatma teknigi).(CIGERI ASLA YIKAMAYIN,SERT OLUR PİSİNCE )Bu onemli bir puf noktadır.
  5. Sonra cigğleri una bulayın ve kızgın yağa atin,cok sıkışık olmasin, kabınız kucuk,pisirmeyi 2 seferde gerceklestirebilirsiniz .
  6. Pisme suresi asla uzamasin attıktan sonra ''3 dk '' geçmesin.En onemli puf noktası budur.Ciğerin tazeliğiyle degil fazla pisirmeden ciger sert olur kesinlikle.
  7. Cigerleri ve patatesleri karın,ustune pul biber ve kekik bolca serpin tuzuda bu esnada koyun.
  8. Tuzu asla onceden koymayın buda sertlıge sebep olur.
  9. çok çabuk hazirlanan ve yumuşacık ciğerler elde etmis olursunuz icinde patates oluşu cocuklarında sevmesine neden oluyor.
  10. afiyet olsun.

14 yorum:

  1. Canımmmmmmm muhteşem olmuş bayılırım ellerine sağlık,mutlu hafta sonları dilerim,öptüm...

    YanıtlaSil
  2. nefıs gorunuyor canım ellerıne saglık salıha...

    YanıtlaSil
  3. uzuzn zaman oldu salihacığım yemiyeli ve yapmayalı
    Özlemişimm ...
    eline sağlık cnm

    YanıtlaSil
  4. Tebrik ederim tüm püf noktaları dogru.
    En son olarak pişme işlemi bittikten sonra da ustune kızdırılmıs kırmzı biber gezdirin...

    YanıtlaSil
  5. Canım arkadaşımbayılırım arnavut ciğerine.Ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. derya,
    banu,
    tesekkurler..

    nunu yap bak canım bende özlemısım:)

    fikrisabit tesekkurler,uzun zamandır bu püf noktlarıyla yapıyorum..öneri iinde sagol..,

    fulyacım,gel bana:))sevgıler..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel gözüküyor bayıldım görüntüye ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. safiyecım gercekten cok yumusak ve nefis oluyor...

    YanıtlaSil
  9. bu tarifi bir acemi olarak dun uyguladim, ilk defa denememe ragmen tarife sadik kalinca sonuc mukkemmel oldu , kesinlikle tavsiye ederim, tarif icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. afıyetler olsun..bende hala bu tarıfı yaparım ve cok memnunum :):)sevgılı adsız!!

    YanıtlaSil
  11. Allah razı olsun..Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. Pardon bende adımı yazmayı unutmuşum:) tekrar Allah razı olsun..DEMET

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)