Pazartesi, Kasım 17, 2008

~~ KEŞKÜL~~



OSMANLI MUTFAĞININ ENFES LEZZETLERİ.....





Haftaya , sağlıklı bir tarifle başlayayım diye düşünmüştüm ama bir müddettir bekleyen bu tarifimi yayınlamaya karar verdim.Tarif, Emine Beder hanımefendinin Büyük Yemek Kitabından.Kitaplara çook önem veririm ve güzel kullanmaya çalışırım ama pasaklılığımdan mı yoksa çok okunmaktan mı bilemiyorum ,yemek kitaplarımın akıbeti pek iyi olmuyor.Ya üzerine sulu bir şey dökülüyor;mesela yağ dökerken elimden kayıp yağ tenekesi düşüyor:( ya yaprakları artık açılmaktan yıpranıyor… sinir oluyorum bu halime:(

İşte Emine hanımın kitabı da bu halde..İçinden pek çok tarif denedim ve denemeye de devam ediyorum.Baş ucu kitabım diyebilirim.Keşkül tarifide kendisine ait.Nette uzuuun uzuuun araştırdım ama o kadar çok tarif var ki işin içinden çıkamadım,aklıma büyük yemek kitabı geldi ve yaptım.Sonuç; evde çikolata ve değişik denemeleri sevmeyenler bile büyük bir iştahla yediler:) kayınvalidem ve kayınpederimin ziyaretlerine denk geldi ve onlarda çook sevdiler..

KEŞKÜL;5-6 kişilik

Malzemeler;

· 4 su bardağı süt
· 30 gr. Tuzsuz badem & yarım çay bardağı veya 2-3 yemek kaşığı ;isteğe bağlı· 30 gr. Antep fıstığı & yarım çay bardağı veya 2-3 yemek kaşığı ;isteğe bağlı· 4 yemek kaşığı pirinç unu
· 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi
· 1 su bardağı şeker
· 1 fiske tuz & fiske yani tuza elinizi daldırdığınızda parmaklarınızın ucuyla aldığınız en az miktar
Yapılışı;

1. Bademleri ve fıstıkların üzerini aşacak kadar sıcak su ile 1-2 dk. haşlayıp ateşten alıp soyalım.
2. Kuruladıktan sonra blendır dan geçirip un haline getirelim.
3. Tencereye sütü,1 fiske tuzu,pirinç ununu,çekilmiş badem ve fıstıkları ekleyip telle karıştıralım ve ağır ateşte sürekli aynı yönde karıştırarak üzeri göz göz olup muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.
4. Keşkülü ateşten almadan 5 dk. önce şekeri ve h.cevizini ekleyelim.karıştıralım.
5. Keşkülü biraz sıcaklığı çıkınca kaselere boşaltıp süsleyin ve dolapta birkaç saat bekletin..

24 yorum:

  1. Saliha'cığım,bu kadarmı lezzetli ve şık görünür bir keşkül..Hiç sevmeme rağmen inan çok canım çekti..))Ellerine sağlık canım benim..


    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. gel sevgilim düşmeyelim müşküle, iki kaşık atalım bir kase keşküle:)) keşkül harika ama bana yarım yazdığın yorumla ilgili seni kınıyorum:) ben kek portakal ağacından almadım ki şımartan tarifler kitapından aldım:) zaten okuduğum son kitap o:)
    çok öptüm seni:)

    YanıtlaSil
  3. gulcum cook tesekkurler canım:)))

    özlemım kız şaka yaptıydım zaten:))) batırdım dimi:(((

    sevgılerımle

    YanıtlaSil
  4. Saliha'cığım hızına yetişemiyorum kırk bin kere maşallah sana... Ne marifetler varmış sende :))

    Elceğizlerine sağlık canım... Sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    İlk defa ziyaret ettim bloğunuzu. Ne büyük bir kayıp! Tarifleriniz çok güzel. Görüşmek dileğiyle.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Saliha, yakında haberlerde keşkül tarifi de görebiliriz, sen kağıdı kalemi hazır tut, artık yemek kitaplarından/programlarından değil haber bültenlerinden alacağız tariflerimizi!

    YanıtlaSil
  7. ayselcım:)) cok şekersin:))senınkılerın yanında oooooo:(((( sevgılerımle canım...

    pelincim;nekadar nazıksın boyle..mahcup ettın benı cok sagol..

    tıjencım efet sorma:((

    YanıtlaSil
  8. saliha çok güzel lezzetli gözüküyor.ellerine sağlık çok severim keşkülü ama hep bolulu hasan usta da yemeyi tercih etmiştim :). denemek istiyordum evde..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor cnm bu kaseyi alasım geldi
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Saliha'cım bayılırım tatlıya nasılda canım istiyordu anlatamam Keşkül'ü çok severim ellerine sağlık,öptüm...

    YanıtlaSil
  11. Ya ben neden önyargılıyım bu keşkül kazandibi olaylarına ...benim tek sütlüm sütlaç...
    Yapsam da yensem şu içimdeki anti keşkül duygusunu...
    Görüntü o kadar güzelki ben bile yapabilirm ama aynı böle süslemem lazım sonra kendi kendime bunu saliha yaptı diye terapi etmem lazım ...
    YA ben yapamazsam diiimi :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. bence enfes olmuş.görüntüden belli.kayınvalidenler de şaslıymış hani...

    YanıtlaSil
  13. çok severim sütlü tatlıları .hatta sevdiklerimin başında keşkül gelir .ama nedense pastaneden alıp yemeği pek severim:).sanırım beceriksizliğimden dolayı. güzel yapamıyorum ben ya:(...ellerine sağlık bacım harika gözüküyor...

    YanıtlaSil
  14. canım çok güzel olmuş.ellerine sağlık.güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Salihacığım enfes görünüyor, o kaseyi ben alsam, kaşık kaşık yesem:))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. salihacığım, harika bir tarif, ellerine sağlık
    not alıyorum hemen

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. canım bende nette bi tarif aradığımda senin durumuna düşüyorum...herbiri birbirinden değişik tarifler kafamı karıştırıyor.....kiminde yumurta var kiminde yok..herkes benimki güzel diyor..

    en iyisini yapmışsın......ama tarifte fos çıkmamış allahtan....

    ellerine sağlık...harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  18. Salihacım sütlü tatlılara bayılırım. Keşkül çok leziz görünüyor, çok güzel de süslemişsin. Ellerine sağlık canım:).
    Sevgileer:)..
    aslı

    YanıtlaSil
  19. merhaba,çok leziz görünüyor keşkül,elinize sağlık.evde hiç denemedim ama yemeyi çok severim:-)))sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. NESLİHAN,TEŞEKKÜRLER..

    ASLI SAGOL ARKADASIM:)

    ADAŞIM SORMA BAZEN YAPMAKTAN VAZGECTIGIM BILE OLUYOR:((

    DENIZSEFASI,SAGOL CANIM:))

    HATICECIM GEL IKRAM EDEYIM AFIYET OLSUN:)))

    BENIMYEMEKLERIM,

    KITCHEN S. K.;

    FUNDA
    SAGOLUN ARKADASLAR,HEPINIZE SEVGILER..

    ÖSLEM ESTAG.BEN YAPARIM SANA NE DERSIN:))

    HANSA ,YAPARSIN YAPARSIN:))))BAYILIRIM SUTLACAAAA

    HANDE,
    BETULK.,
    DERYA TESEKKURLER HEPINIZE..

    HERKESE GUZEL BIR HAFTA:))))

    YanıtlaSil
  21. Saliha'cığım,


    Gelmeyeli ne güzel şeyler yapmışsın, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.
    Betül-yemekkutusu

    YanıtlaSil
  22. SALİŞCİM.
    BEN NE ZAMAN ATLADIM BU GÜZELLİĞİ BÖYLE ACABA :)) ??
    ELLERİNE SAĞLIK CNM..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)