Salı, Eylül 16, 2008

~~ SPAGHETTİ CARBONARA~~




Martha Stewart Show'da izleyip çok beğenmiştim.Bugünde iftara pratik birşeyler yapayım dedim ve çorba~salata~aperatiflerle beraber ^^Spagetti Carbonara^^ yaptım.


Bu tür tariflerde malzeme listesine uymak biraz zor oluyor ama bu makarna yemeğinde bulamayacağımız bir malzeme yok.

Ben kremayı eklemedim çünkü genelde ya bolonez soslu ya kremalı yapıyorum.Ayrıca eklenen yumurta sarıları ''enfes'' bir lezzet katıyor makarnaya..mmm tabii ki kaşar peyniri ve pastırma!!faktörünüde unutmamak lazım.Orjinal tarifte;domuz pastırması var, Ramazan da,genelde dolabımda, pastırma bulundurduğum için pastırma ekledim ama sucuk,salam eklenebilir veya hiç biri eklenmeyebilir.


İsmini türkçe yazmadım çevirisi garip; spagetti karbon minerali :) . Martha,bu ismin eklenen karabiberden geldiğini söylemişti.Eklenen karabiber makarnaya ismini verecek kadar çok bir miktar değil.Ama inanın çoooook lezzetli bir makarna!!


Bu tarifim pratik olduğu için,Yaman Etkinliklerin bu ay ki ev sahibesi;Bir Demet Fesleğen'e gitsin,arkadaşıma kolaylıklar diliyorum:)






SPAGHETTİ CARBONARA;
6 kişilik;
MALZEMELER;

· 1 yemek kaşığı z.yağ *3-4 y.k sıvıyağ*
· 1 paket spagetti
· 1 kutu krema *eklemedim*
· 4 yumurta sarısı
· 2 su bardağı rende kaşar
· 1 çay kaşığı tuz
· 1 çay kaşığı karabiber
· 150 gr. Pastırma veya salam

Yapılışı;

1. Spagettiyi paketteki tarife göre haşlayın.
2. Pastırmaları 2-3 parçaya bölün tencereye sıvıyağı alıp,pastırmaları yağda kavurun.
3. Haşlanan makarnayı ekleyin,biraz haşlama suyundan ilave edip yağda çevirin.
4. Kremayı bu aşamada ekleyin.
5. Yumurta sarılarını ekleyin ve çabuk hareketlerle karıştırın.
6. Hemen rende kaşarı ekleyin ve 1-2 çevirin.ama makarnayı çok karıştırmamaya gayret edin hamurlaşıyor.karıştırma hareketleriniz seri olmalı. Pastırmalarınızın tuz oranını göz önünde bulundurun ki makarnanız çok tuzlu olmasın.
7. Makarnanız servise hazır,servis yaparken üzerine bir miktar rende kaşar ekleyin.
8. Afiyet bal olsun.

17 yorum:

  1. Canim ellerine saglik, cok guzel gorunuyor.Sabah sabah yaziyi uyku sersemi spagetti karbonatli okudum.
    sAbahin bir vakti isin gucun yokmus gibi oturursan ekran basina boyle yazilar karisir ne yapalim hehe.Hoscakal canim.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik canim, zaten görüntü kendini anlatiyor. Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  3. hmmm nefis bişey gibi sanki bu,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Saliham makarna olsunda nasil olursa olsun.Harika görünüyor,ayirca resimden secebildigim kadar makarnada siradan makarna tadinda degilde biraz daha lezzetlisi.Ellerine saglik bebek,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. ellerıne saglık canım hayırlı ıftarlar...

    YanıtlaSil
  6. SAliha hanım merhaba!
    ne güzle olmuş makarna valla çok severim yer ve zaman hiç önemli değil..Eğer çok tok değilsem her zaman yiyecileceğim bir mama yapmışsın..2. tabağı da alıoyurm...Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Makarnanın lezzeti bir başka oluyor,içindeki malzemede albenili olursa tamamdır:)

    YanıtlaSil
  8. SALİHACIĞIMMM.
    MAKARNA OLSUN DA ,NELİ OLURSA OLSUN :))))
    ELLERİNE SAĞLIKK SVGLRRRRRR

    YanıtlaSil
  9. Ben domuz pastırmalı olandan istiyorum olmaz mı:D Ama yok yok benimki muzlu olsun:D böle maymunlara göre bi spagettiniz var mı:D

    ay Allahım neyse çok şamata yapmim ben:) Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  10. makarna bence tüm zamanların iki tabak yenebileceği yemeğidir...neli olrsa olsun bu da leziz olmuş elinize sağlık maymun pastırması çıkmış,papatya....:):)

    YanıtlaSil
  11. (Ceee demeye geldim :))

    Ne güzel bir tarifmiş bu... Yalnız 4 yumurta sarısı çok değil mi Salihacığım... Makarnayı çok seven biri olarak bende sucuklusunu deneyebilirim...

    Ellerine sağlık sevgiyle...

    YanıtlaSil
  12. cok guzel gorunuyor ellerınıe saglıkk

    YanıtlaSil
  13. zehra cok tesekkurler...

    aysel :PPP canımsın ne dıyeyım:PPP
    banada cok gelmıstı ama 1 paket makanaya tam gelıyor canım:))kulaga garıp gelsede...

    aysultan ne guzel ısmın ya:)))))tesekkurler kocaman sevgıler yolluyorummm...

    hansa hosgeldın canım:))ıghy :((

    papatyam yapalım yapalım şamata bosverrrrrr....:DDDDD

    nunu degılmı ama:PPP

    pelin hermalzemeye varım ben:))

    safıyecım hosgeldın..cok tesekkurler:DDDD

    karabıber hayırlı ıftarlar cnaım:)))sevgıler..

    yaren emın ol cok guzel oldu:DDDDD

    yasemın tesekkurler....

    lavantın hosgeldın özlemıstım senı:)sevgılerımle hzyırlı rmazanlar:))

    jamın alemsın..ama zaten anlamıda oyle bişiiii....

    herkese sevgıler ve hayırlı ıftarlar...

    YanıtlaSil
  14. Harika bir görüntü ellerine sağlık,çok leziz bir tad olmalı.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. oh ohhhne bu böyle
    inan davetlerde pilavdan sıkıldım daha az önce komşum diyordum ben yarın davete makarna yapsam olmazmı diye:)
    ellerine sağlık şekercim
    öptümmm

    YanıtlaSil
  16. Çok teşekkür ediyorum, etkinliğim tarifinizle renklendi..
    Sevgiler.. :)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)