Pazartesi, Aralık 13, 2010

Portakallı Kek

portakallı kek (1)


Bu akşam lapa lapa kar yağmaya başladı.Buna en çok Mehmet Hikmet sevindi evin içinde yaşasın diye koşturup durdu :) akşam olmasına rağmen 5 dakikalığına dışarıya çıkardım, mutluluğu görülmeye değerdi...
Kar,kış denince aklıma;kahve/kurabiye ya da kek/çay ikilisi gelir.Tam bu havaya uygun,yumuşacık,missss kokulu bir kek oldu..klasik kekimin tarifine 1 bardak taze sıkılmış portakal suyu ekledim.Aynı tarifi süt ve yoğurt ekleyerek denedim fakat sütlü,yoğurtlu versiyonlarından daha ziyade biz en çok bu tarifi sevdik.Süt ve yoğurt, sanki portakalın tadını bastırıyor gibi geldi bana..
Portakallı kek yanına taze demlenmiş çay daha ne olsun :))  Bu kekin bir özelliği de SoftBowl'un  hediye olarak yolladığı kamelya kalıbıyla yapılması..Sevgili Sevil'e ve Soft Bowl'a çok teşekkürler..

Malzemeler;
  • 3 Adet (iri boy) Yumurta
  • 1,5 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Sıvıyağ
  • 1 Su Bardağı Taze Sıkılmış Portakal Suyu
  • 1 Adet Portakal Kabuğu Rendesi
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 3 Su Bardağı Un
Yapılışı;
  1. Fırını 170-180 derece ayarlayıp ısıtın.
  2. Oda ısındaki yumrutaları şekerle birlikte krema kıvamına gelip kabarana kadar çırpın.
  3. Sıvıyağı,portakal suyunu ilave edin.
  4. Unu,k.tozunu eleyin ve portakal kabuğu rendesini ekleyip kek hamuruna azar azar ilave ederek karıştırın.
  5. Kalıbınızı katı yağla yağlayıp un serpip kalıbı oynatın ki un yayılsın.Kalıbı ters çevirip fazla unlarını silkin.
  6. Kek hamurunuzu kalıbınıza dökün ve içindeki hava kabarcıklarının çıkması için tezgaha 1-2 kez vurun .
  7. Isınmış fırında 40-45 dk. pişirin.Kürdan testi yapıp fırından alın.
  8. Kalıbında 15 dk.dinlendirip ters çevirerek çıkarın.
  9. Yanında bir fincan çayla nefis:)

39 yorum:

  1. Ellerine sağlık Saliha. Portakal tadında kek süper. Afiyet olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİ,NİZE SAĞLIK KEKİ ÇOK SEVERİM BİR DİLİM ALDIM

    YanıtlaSil
  3. Harikaaa gorunuyoor bu kek
    Ellerina saglik canim.
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  4. canım biliyormusun kekinden yaptım hatta şuanda yiyorumm eveeett sana yorum yazmadan hemen çırptım verdim fırına ben postumu yazarken pişti şimdi de önümde..
    harika bir kek elerine sağlık..
    test edildi onaylandı:))
    tatlı annecik süpersinn:))

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNİZE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR MİS GİBİDE KOKUYORDUR..

    YanıtlaSil
  6. Kar yağınca en çok çocuklar seviniyor zaten:)
    Ellerinize sağlık görüntüsü çok güzel
    Sevgilerimi gönderiyorum:)

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık sevgili arkadaşım.enfes görünüyor cidden.
    yanına da bir bardak çay daha ne olsun.sevgiler canım

    YanıtlaSil
  8. ne güzel kekler,pastalar yapıyorsun:)
    süt kullanmadan sadece portakal suyuyla bu keki denemeliyim tadını merak ettim
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  9. Oh ohh enfes görünüyor eminim tadı da öyledir ellerinize sağlık..Hayırlı geceler..

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık sevgili arkadaşım.enfes görünüyor cidden.
    yanına da bir bardak çay daha ne olsun.sevgiler canım

    YanıtlaSil
  11. Benimde sık yaptığım keklerden biri, tarif hemen hemen aynı sadece 1 bardak sütte ilave ediyorum ben içerisine.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. arzucum tesekkurler canım,
    gülcan buyur afıyet olsun:)
    sefacım sagolcanım,
    zerzevat sagolasın..
    denızım afıyet bal olsun nekadra pratıksın ınan ben üşenirdim:))emınım senın elınden daha guzel olmustur..

    YanıtlaSil
  13. candan hemde nasıl kokuyor:))
    evatölyesi,çocukların sevıncı herseye deger degılmı?:)
    minti teşekkürler:),
    izgün,çok tesekkurler,çok nazıksın arkadasım:),
    deafmute,çok leziz bir kek degılmı?senınde ellerıne saglık caanım...

    YanıtlaSil
  14. bu soguk günlerde hele de dedigin gibi dışarıda lapa lapa kar yagarken en güzel çay ve kek.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık Slaihacım sen nasılş yapıosun bunları canım ya yat dinlen bebişe bak yorma kendini :)

    YanıtlaSil
  16. Canım Saliham ben iyiyim de asıl sen nasılsın, minik delikanlılar nasıl... İki genç adamdan fırsat bulup bir de bloga yazacak vakti bulduğuna göre herşey yolunda. Ellerine sağlık güzel arkadaşım sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. ama simdi o kek benim yanimda olsada soguktan donmus icimi bir yudum kahveyle isitsa ne guzel olurdu:)ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  18. salihacım canım benim her kullanmanda beni hatırlamış olman yeter bana :)
    kek her zamanki gibi nefis olmuş ellerine sağlık tatlım afiyet bal olsun yanınada mis gibi bir çay oh gel keyfim gel :))

    YanıtlaSil
  19. nefis görünüyor,ellerine sağlık. ben bu kekin pişerken çıkardığı kokuya bayılırım,herkes gibi:)sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. ay harika bir kek olmuş nasılda kabarmış MAŞALLAH ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Portakalli lezzetlere bayilirim. Kek inanilmaz lezzetli gorunuyor, ellerine saglik!

    Cocuklari cok iyi anliyorum, kar keyfi bir bambaskadir! Cok iyi yapmissin onlari disari cikarmakla.

    YanıtlaSil
  22. bu blogu ilk kez gordum.... portakalli kek tarifi cok aklima yatti... hemen dogru mutfaga kostum...Su anda sicacik ve yumusacik mis kokulu kekten 17 aylik oglum ikinci dilimi yiyor, yaninda ilik sutle...disarda kar manzarasi... evimizde mutlu olduk... Tesekkurler Saliha hanim...cok basarili tarif...denedim onayladim :) Kamer

    YanıtlaSil
  23. Görüntü nefis olmuş lezzetinde aynı olduğunu düşünüyorum ellerine sağlık...sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Maşallah lohusa hanım kalkmış kek yapmış.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  25. eylem tesekkurler:)
    aylıncım evde buyuk bı abı var ve beslenme gunlerı:))tesekkurler..
    ayselım sukur hersey yolunda tesekkurler...
    karamel mutfak tesekkurler:))
    sevılım anmam mı:)tesekkurler..
    neslıhan sagol canım:D
    lezet sarayı tesekkurler,
    selmacım ıyı yapmısım degılmı:)çocuklar kara bayılıyorlar:))
    sevgılı kamer guzel sozlerınız ıcın cok tesekkurler..ellerınıze saglık,afıyet olsun ,yorumlarınız benı çook memnun edıyor:))
    cafegusto sagol canım:D
    özlemım naparsın beslenme ıcın mecbur:D

    YanıtlaSil
  26. adaşım maşallah sana....

    nelerde döktürüyorsun...birde ufak bebeğin var yani....maşallah...

    karı bende çok severim....ve kek çay gerçekten çok yakışır:))

    ellerine sağlık..nefis görünüyor....

    YanıtlaSil
  27. Ay miss gibi portakalli kek olmus nasil da mutfagi güzel koku sarmistir,ellerine saglik canim,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  28. Kekte portakala bayılırım çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  29. sıcacık ve muhabbet dolu sevgiler gönderiyorum arkadaşıma...

    YanıtlaSil
  30. ah aşkolsun,
    ben diyetten artık herşeye hasretken
    en sevdiğii yapıp kedere attın beni :=)))

    YanıtlaSil
  31. Bu tarifi yapmak farz oldu Denizciğimde yapmış ellerine sağlık Salihacığım oğluşları da öpüyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. dün denedim çok güzel oldu 3 yaşındaki oğlum bayıldı tarif için çok teşekkürler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  33. portakal nerede,ben oradayım:)
    nede olsa antalyalıyım.
    narenciye aşkım had safhada,ve ben sanırım mutfağa gidiyorum buk keki yapmaya:)
    ellerine sağlık saliham..
    birde ,silikon kalıplrla ilgili ne düşünüyorsun sayın mutfak uzmanım??
    almakla almamak arasındayım şu an..
    muhabbetle canısı..

    YanıtlaSil
  34. sevgılı adsız takipcim :)) oğlunuza afıyet şeker olsun dıyorum tesekkurler,
    aysegulumsılıkon kalıp ben pek ısınamadım sevmıyom:(:( kekler özellıkle cok gec pişiriyor...

    YanıtlaSil
  35. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nutshell deneyip begenmene cok mutlu oldum :) çocuklara hepınıze afıyetler olsun guzel yorumun için tesekkur ederım en ıcten sevgılerımle :))

      Sil
  36. Canım ben bu nefis keki denedim harika oldu blogumda da yayınladım kaynak göstererek.Ne kadar teşekkür etsem azdır muhteşem tariflerin için..Güzel sitendeki çay saati tarifleri küçük küçük benim bloga taşınırsa hiç şaşırma,:)Denemek istediğim çok tarif var..

    YanıtlaSil
  37. Ben denedim icine bir tatli kasigi tarcinda attim cok guzel oldu ama sekeri biraz daha artirmak gerekli benimce yani iki su bardagi gibi tabi bu benim damak tadima gore:)herkese tavsiye ederim hem kolay pratik hemde malzeme hemen elinizin altinda bulunan cinsden :)tesekkurler boyle guzel bir tarifi paylastiginiz icin simdide bunun cilekli versiyonunu denicem guzel olursa sizede tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)