Salı, Eylül 09, 2008

Güllaç



DSCN6440



Senelerce ağzına güllaç sürmemiş biri olarak bu sene açılışı yaptım.Resmen krizim tuttu.Hemen hemen hergün ''güllaç'' yapıyorum.Bellki de, bitkisel kaynaklı karbonhidrat(buğday,mısır) ile hayvansal kaynaklı (süt) proteinin mükemmel karışımı olduğunu ve hazmının çok kolay olduğunu farkettiğimdendir.


Paketler büyük,ailemiz çekirdek aile olunca,klasik güllaç kıvamını tutturmakta (zaten güllaçın kıvamını tutturmak marifet ister) biraz zorlandım.Bazı paketlerde 20 adet,bazılarında 13 adet oluyor.''bol şekerli,az şekerli,kuru ve çok ıslak güllaç'' denemelerimden sonra kendi minik aileme göre ölçüler belirledim.


Güllaç yapraklarının ne kadar süt çektiğini defalarca tecrübe ettim; 5-6 güllaç yaprağı tam 1 lt süt çekiyor.Bu ölçülerime göre güllaçımı hazırladım daha sonra bu ölçülere orantılı miktarları çoğaltınca misafirlerime -ne çok sulu nede çok kuru olmayan- enfes bir ''güllaç'' hazırladım.

Sizde bizim gibi 3 kişilik çekirdek ailesiniz ve iftara misafiriniz yoksa tarifim oldukça işinize yarıyacaktır.
yuvarlak,orta boy ''20-22 cm.lik'' borcamım bize yeterli oluyor.

GÜLLAÇ;
3-4 KİŞİLİK
Malzemeler;

  • 6 adet güllaç yaprağı
  • 1 lt.süt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • ceviz,fıstık,fındık
Yapılışı;
  1. süt ve şekeri tencerede ılıtın,kaynanamasına dikkat edin.
  2. güllaç yapraklarını istediğiniz gibi kırıp yada kırmadan ıslatın ve tepsiye yerlerştirin.
  3. yaprakları ıslatıp yerleştirme bittiğinde kalan sütü üzerine dökün.
  4. üzerine ceviz,fıstık vs.serpin ve dolapta soğutun.
  5. afiyet olsun.
& Ben güllaçta gül suyunu sevmediğim için eklemedim.ceviz,fıstık,fındığı içine değil üzerine ekliyorum.siz istediğiniz gibi yapabilirsiniz.
& Su bardağım 250 gr.lık.


Büyük yapmak isteyenler için;


GÜLLAÇ;
10-12 KİŞİLİK;

  • 1paket güllaç yaprağı-13 adet-
  • 2.5 lt süt
  • 3 su bardağı şeker
  • ceviz fistık fındık

yapılışı;
  1. süt ve şekeri kaynama noktasına getirin.
  2. yaprakları ıslatıp tepsiye dizin.
  3. ıstersenız 6.yapraga gelince araya ceviz ekleyin
  4. yaprakları ıslatıp yerleştirin ve bitirin.
  5. kalan sütü üzerlerine dökün.
  6. ceviz fındık serpip dolapta soğutun.

14 yorum:

  1. Off saliha off,güllaç şöleni süper görünüyor yaa,madem gebzedesin alayım senden bir tabak :)

    YanıtlaSil
  2. Canim cok sahane olmus ramazanin vazgecilmez tatlisi olan güllac, ellerine saglik. Afiyet seker olsun.

    YanıtlaSil
  3. Resimlerin çok güzel görünüyor canım. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. çok iştah açıcı görünüyor

    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  5. ben fıstıklıdan bir dilim alayım :)

    canım ellerine sağlık..nefis görünüyor....


    hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  6. merhaba blogunuzu sessizce uzun zamandır takip ediyordum bugün güllaç tarifi koymanız üzere harekete geçtim ve çoook başarılı bir güllaç oldu bende 3 kişilik tarifi uyguladım herkese gözü kapalı yapılacak kadar sağlam bir tarif olduğunu ölçülerin hiç kaymadığını söyleyebilirim,işte bu sebeple hiç adetim olmadığı halde bir gönül borcu olarak size yazıp teşekkür etmek istedim,emeğiniz için kalbi teşekkürler.(uzattım biliyorum ama yazı deyince kontrolden çıkıyorum )sevgi ve muhabbetle
    http://sengulyigit.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Merhaba canim,ellerine saglik gullaç sahane gorunuyor,hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim,sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ben de ilerki yıllarda böyle mi diyeceğim acaba:) zira güllacı bir türlü sevemedim,bu sütü sevmememden kaynaklanıyor:( tüm sütlü tatlılar tamam ama gülalç hayır:)
    amannn çok uzattım,fıstıklı olanı enfes görünüyor ama:)
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. işitme kaybı hosgeldın ,tesekkurler canım buyur gel beklerım nerede oturuyorsun:))sevgılerımle,

    senem bu ramazan benımde vazgecılmezlerım arasına gırdı desem:)



    sedacım tesekkurler canım sevgılerımle..


    yeşim canım sagol,hayırlı ramazanlar:)



    özlem gel sen bana 2-3 dılım vereyım canım:)


    sengul ,canım cok tesekkurler ayrıca afıyet seker olsun:) en cok neye sevındım bılıyormusun?faydalı olduguma sevındım...ufacık bır faydam dokunduysa ne mutlu bana..

    uzatmak ne demek ben okuyunca cok sevınıyorum,yıne beklerım..

    sevgı ve saygılarımla...

    elma sekerı sagol sevgıler,

    hurıye hayırlı ramazanlar,sevgıler,

    papatyam coook seyler degısıyor:))

    herkese sevgılerr....

    YanıtlaSil
  10. evet fotoğrafların bereketindende anlaşıldı güllaçsever olmuşsun sen benim gibi:)


    bende çok seviyorum hem hafif hem nefis bir lezzet,tek eksisi tabak tabak yiyorsun yedim sayamıyorsun kendini ama kilolar yedin sayıyor sadece:)

    YanıtlaSil
  11. salihacım anlatımına bayıldım. çekirdek aile için miktar vermen çok iyi olmuş, işime çok yaradı. sağol varol, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  12. Nefis olmuş güllaç... Gülsuyunu ben de sevmiyorum... Üzerinde bol fıstıkla, cevizle süper görünüyor...

    Ellerine sağlık canım... Uğradığın için de teşekkürler... Yakında arayı kapatırım inşallah :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)