Çarşamba, Ağustos 06, 2008

SOSYETE MANTISI VE NİŞASTALI ÇİÇEK KURABİYE








Geçen haftalardaki waffle denemelerimizden sonra bu defa ben, Hatice Ablama gittim.Sosyete mantısını kardeşim bana geldiğinde yapmıştım ve tekrar yapmak istiyordum.Tarif Sevgili Bengisu'ya ait,ellerine sağlık arkadaşım ,kıymalı versiyonları sevmiyen ben bayıldım;çok güzel oldu! Hem lezzetli hem basit..buzluğada koyulabiliyormuş..daha ne olsun..muhakkak deneyin:)


Çiçek kurabiyeleri ise Sevgili Semaver_Hatice'de gördüm ve çok hoşuma gitti.O kadar güzel çekmiş ki resimlerini hayran hayran seyretmemek elde değil...teşekkürler Hatice :).......


Hatice Ablamla koyulduk işe,önce çocukları uyuttuk:) sonra doğruu mutfağa...ve bu enfes mamaları yaptık..iyi ki gitmişim,iyi ki yapmışız....Hatice ablacım, her ne kadar tatilde de olsan, buradan sana teşekkür ediyorum misavirperverliğin için....






SOSYETE MANTISI;


Malzemeler:
  • 1 kilo yufka
İç harcı için;

  • Yarım kilo patates (haşlanmış)
  • Tuz
  • Kırmızıbiber
  • Karabiber
  • Maydanoz
    Patatesler haşlanır, çatalla ezilir (isterseniz rendeleyebilirsiniz). Baharat ve tuz eklenip karıştırılır.
Sos için;
  • 1 su bardağı süt
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • tuz
  • Bir kâsenin içinde bütün malzemeleri karıştırın.
  • Börekler piştikten sonra üzerine dökmek için tavuk suyu


YAPILIŞI;
  1. Yufkaları üst üste serin,bıçak yardımıyla 6 eşit parçaya bölün (daha büyük isterseniz 4 eşit parçayada bölebilirsiniz). Yufka parçalarının üzerine sostan fırça yardımıyla sürün, bir - bir buçuk yemek kaşığı kadar patatesli iç harçtan serpin.
  2. Yufkanın geniş tarafından başlayarak, uçlarını içe kıvırmadan, sigara böreği sarar gibi sarın. Ucundan başlayarak resimdeki gibi içe doğru rulo yaparak, gül şekli verin. Bir ucunu da altına gizleyerek, pişerken açılmamalarını sağlayın.(Ya da yufkaların bitiş yerlerini yan yana getirin ki açılmasın.)
  3. Üzerlerine artan sostan sürün ve önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.
  4. Fırından çıkar çıkmaz, her yufkanın üzerine bir veya bir buçuk yemek kaşığı oda sıcaklığındaki tavuk suyunu dökün.(tavuk suyu isteğe bağlı, dökmeyebilirsiniz de ama lezzet veriyor.)
  5. Tavuk suyunu çeken börekleri bıçak yardımıyla ortadan dörde bölüp servis tabağına alın ve servis ederken üzerine yoğurt (isterseniz sarımsaklı yoğurt)döküp, kırmızıbiber ve kuru nane ile servis edin (salçalı sos da hazırlayabilirsiniz).


AFİYET OLSUN..

10 yorum:

  1. canım ellerinize sağlık ne güzel şeyler yapmışsınız..o sofrada olmak vardı:)

    YanıtlaSil
  2. ofsss mantıda kurabiyelerde enfesss görünüyor:)
    ikinizinde ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Salihacığım afiyetler olsun size, ne güzel bir sofra:)
    birlikte hazırlamak keyifli olmuştur:)
    kurabiyeleri beğenmene çok sevindim, seninkiler de harika görünüyor, çocuklar da pek seviyor böyle süslü kurabiyeleri, ellerinize sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. sofranız çok güzel görünüyor,afiyet olsun,elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Özellikle kurabiyeler
    Çok güzel olmuş ellerine sağlık, ye beni diyor resmen. Ekrandan alınabilse, elimi uzatıp alacağım.

    YanıtlaSil
  6. Saliha'cığım,sizlere afiyetler olsun canım..Bu güzel masada olup hepsinin tadına bakmayı çok isterdim doğrusu..))Ellerine sağlık canım..))Kurabiyelerin ise çok şıklar hemde çokkkk..Hatice'nin de ellerine sağlık ayrıca..

    Öpüyorum o tatlı yanaklarından..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  7. Allahh bayılırım patetesili mantıya. Bir tabii ki böyle kolay bir tarife. Mutlaka denenecek bir tarif olmuş.

    YanıtlaSil
  8. süper olmus denemelıyım emınım sızınkı kadar guzel olamaz ama bakayım bı...ellerınıze saglık..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,

    Sofra harika görünüyor,tarifi beğenmene sevindim.


    sevgiler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)