Cuma, Ağustos 08, 2008

NİŞASTALI ÇİÇEK KURABİYE




İşte bu kurabiye tarifide uyguladığım klasiklerim arasına girdi.Hem yapılışı ve pişmesi çabuk olduğundan işime geliyor.Ölçüler, benim mantar kurabiyeme çok benziyordu ama Sevgili Semaver-Haticenin tarifi çok cici görünüyordu,bende bu tarifi uyguladım.Tarif için teşekkürler Hatice:)

Haticenin dediği gibi bu kurabiye hamuru sorunsuz bir hamur,çok güzel şekil alıyor.Bazı kurabiye hamurlarını sadece yuvarlıyabiliyorsnuz kalıpla kesmek mümkün olmuyor ama bu hamur öyle değil!muhakkak tarif defterlerinizde olması gereken bir tarif:)




NİŞASTALI ÇİÇEK KURABİYE;

Malzemeler:

1 paket nişasta(200 gr. )
125 gr tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
1 adet yumurta
1/2 su bardağı un(ben biraz daha ekledim)
1/2 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı pudra şekeri

Üzeri için: damla çikolata, M&M veya bonibon...

Hazırlanışı:


Bir kapta tereyağı, yumurta ve şeker karıştırılır. Nişasta, un ve kabartma tozu eklenerek, ele yapışmayan bir hamur elde edilir. Ele yapışıyorsa biraz daha un eklenebilir. Merdaneyle açılarak çiçek şeklindeki kurabiye kalıbıyla şekil verilir. Damla çikolata ve drajelerle süslenir. Önceden ısıtılmış 160 derecede beyaz kalacak şekilde pişirilir.

afiyet bal olsun......


tarifi deneyenler;

 Sevgili kalb kurabiye-Deniz
Sevgili  pembe tatlar-Aslı

18 yorum:

  1. Ne kadar şirin olmuşlar bunlar böyle. Dediğin gibi bende defterime kaydediyorum. Çok şirin çok da lezzetli görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Oğlumu senin için sabah öpücem :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Salihacığım şu sıkıntılı günlerde postun çok sevindirdi beni:) güzel sözlerin için de çok teşekkür ederim...
    az önce tarif defterine gireyim dedim, epeydir girememiştim(halbuki bir zamanlar aktif kullanıcı olamasam da aktif ziyaretçi sayılırdım:) şimdilerde epey ihmal ettiğimi farkettim...)
    senin tarifi eklediğini görünce çok sevindim.
    Bu hamurdan her yapışımda memnun kalmıştım, hatta geçenlerde tavsiye ettiğim bir yakınımda sonuçtan çok memnun kalmıştı, sen de aynı sonucu alınca ne kadar sevindiğimi tahmin edersin:)
    afiyetler olsun arkadaşım...
    güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ÇOK GÜZEL OLMUŞLAR,ELİNİZE SAĞLIK...ŞİRİN VE LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. NESLIHAN COK SIRINLER DEGILMI..TESEKKURLER CANIM:)

    HATICECIM..INS..SIKINTILI ANLARINI COK CABUK ATLATIRSIN..DUALARIMDASIN..ELLERINE SAGLIK ,HER KALIBA UYGUN BIR TARIF BU ....ÇOK SAGOL ZATEN TARIFLERINE BAYILIYORUM:)

    SEDACIM COK TESEKKURLER CANIM..SAGOL..

    YanıtlaSil
  5. NESLIHAN COK SIRINLER DEGILMI..TESEKKURLER CANIM:)

    HATICECIM..INS..SIKINTILI ANLARINI COK CABUK ATLATIRSIN..DUALARIMDASIN..ELLERINE SAGLIK ,HER KALIBA UYGUN BIR TARIF BU ....ÇOK SAGOL ZATEN TARIFLERINE BAYILIYORUM:)

    SEDACIM COK TESEKKURLER CANIM..SAGOL..

    YanıtlaSil
  6. canım sayfayı açınca içim açıldı ne kadar sevimli olmuşlar öle.ellerine sağlık..çocuklar içinde yapmak lazım..



    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
    Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
    Hoşçakal...

    YanıtlaSil
  8. harika olmuşlar renk renk ellerine sağlık cnm
    sevgiler
    iyi haftalar

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyorlar Saliha'cığım, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Senin gibi çok şirin ve çok şeker olmuş kurabiyelerin canım..Ellerine ve gönlüne sağlık Saliha'cığım..Öpüyorum yanaklarından..


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. merhabalar salhacım,
    tam yaz mevsimi gibi kıpırr kıpırlar :)) harika tşkrlrr

    svglr NuNu

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    Kurabiyeler çok güzel gözüküyorlar.
    Renkli renkli harika.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,
    çiçek kurabiye yaklaşık ne kadar sürede pişiyor?

    teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Canım gerçekten hamurdan çok memnun kaldım tarif için teşekkürler:))
    Ama ben ismini nişastalı kelebek kurabişye diye yayınladım umarım sorun olmaz...

    Sevgileirmle:)

    YanıtlaSil
  15. adsız bırıaz gec ama yınede yazayım:) 15dakikada ama kontrollü..
    aslıcım memnun kalmana sevındım canım,sorun nedemek askolsun bence kelebekte çok güzel bir isim:)

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar sitanizi yeni keşfettim ve inanın bayıldım...Bir sürü tarifim oldu valla hergün bi tarif alıyorum not defterime.Bu kurabiyelerede bayıldım eminim deneyince ve görünce oğlumda çok sevecek. Yalnız benim size bir sorum vardı? Kurabiyeleri tepsiye dizerken tepsiyi yağlıyormuyuz? yoksa yağlı kağıtmı seriyoruz? cevabınızı beklicem...Kocaman sevgiler... Bu arada Elif benim ismim.Size TRabzon'dan yazıyorum.

    YanıtlaSil
  17. wlif hanım ne guzel sözler yazmıssınız cok tesekkurler:)) ben genelde yaglı kagıt kullanıyorum eger kullanmazsanız muhakkak tepsiyi yağlayın..sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Elif ben tekrar:) Bu kurabiyelerinizi dün akşam denedim ve inanın çok güzel oldular. Tadı ve görüntüsü muhteşemdi.Ama benim size bir sorum olacaktı? Verdiğiniz ölçülerin dışında bir miktar daha un eklemek zorunda kaldım daha sonra ele yapışmayan ama yumuşacık bi hamurum oldu tezgaha koydum merdaneyle açıp şekil vermeye çalıştım ama bi türlü yapamadım hamur yumuşak olduğu için şu kalıpla şekil verme işini beceremedim:( Bende yuvarlak şekil vererek üstüne bonibonlar koyarak pişirdim çok güzel oldu. Ama ben sizin gibi şekilde vermek istiyorum kurabiyelere? yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. sevgiler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)