Pazartesi, Ağustos 18, 2008

SEBZELİ KARIŞIK SALATA


Çok değişik bir o kadarda lezzetli...aman dikkat edin ,fazla aç değilseniz,ölçüler 4 kişilik..eğer çok açsanız 2 kişilik.....tarif;Portakal Ağacı ;Ramazan menüsünden.Ben sosunu üzerine dökmek yerine,döküp sebzeleri iyice karıştırdım.

İftar sofralarında,genelde ağır yemekler yerine,nefis bir çorba,hafif bir ana yemek ve çeşit çeşit aperatifleri tercih ederim.Mideyi rahatlatıyor aperatifler...yoğurtlu havuç kavurma,sebze salataları,közlenmiş kırmızı biber ve patlıcan salataları,kabak salatası,kırmızı lahana kavurması,çılbır vs.vs. daha aklıma gelmeyen bir çok lezzet,canım çekti...


Sebzeli karışık salata:

Malzemeler:
  • 3 kabak
  • 3 havuç
  • 1 kavanoz közlenmiş kırmızıbiber
  • 1 kavanoz mantar
  • 1 kutu mısır
  • dereotu
  • 250 gr turşulu zeytin
  • istenirse fırınlanmış küp lavaş ekmeği

Sosu:

  • 3 kaşık mayonez
  • 3 kaşık yoğurt
  • 1 limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • tuz
  • 1 kaşık nane

Hazırlanması:

  1. Kabak ve havucu kibrit çöpü gibi doğrayıp az sıvıyağda ayrı ayrı soteleyin.
  2. Diğer malzemeleri doğrayıp sotelenmiş sebzelerle karıştırın.
  3. Sos mazlemelerini karıştırıp salatanın üzerine dökün.
  4. afiyet olsun..

4 yorum:

  1. ellerine sağlık canım müthiş şeyler yapmışsın...çok beğendim..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. bu tarifi ben de denemiştim,süper oluyor,gferçi ben bi iki değişiklik yaptım sosda:) mesala şeker eklemedim:D

    ellerine sağlık canım,enfes görünüyor:)

    YanıtlaSil
  3. Salihacığım bu salatayı geçenlerde yaptım ve çok beğenildi... Ben de beğenilmesine sevindim tabi ki... Teşekkürler canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik teyzem nefis salataydi. Goruntusu tadi harikaydi tekrar tesekkurler.Bende bugun yapacam umarim seninki gibi lezzetli olur.BEDRIYE Sevgiler.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)