Perşembe, Haziran 05, 2008

Poğaça



İçinde kabartma tozu olan poğaçalar tercihim değildir.Mayalı poğaçalarla da barışalı epey oldu.Damak tadımıza uyan, mayalı poğaça bulabilmek için denemelerimi hızlandırmıştım ki ''Portakal Ağacı''ndaki tarif karşıma çıktı.Genelde yorumlarda ki ''harika oldu'',''süper'' sözlerine kanmayıp tarifle ilgili gerçek yorumları sonuna kadar okurum.Hem yorumların etkisiyle hem de aklıma yatarsa denerim.Ama bu poğaça gerçekten övgüleri hakediyor.


Şimdiye kadar 4-5 defa yaptım ve hep tarifi istendi.En son anneme yapıp götürdüm ve çay eşliğinde afiyetle yendi.Rağbeti benim meşhur poğaçama bile yaklaştı diyebilirim.Sırada aklımda olan daha besleyici başka bir poğaça var bakalım tadı nasıl olucak.

Bu poğaçamı ''papatya68'' arkadaşımın poğaça etkinliğine gönderiyorum.Tarifler çok güzel ve daha 5 gün var.Kolaylıklar diliyorum..






Poğaça;(tarif portakal ağacından uyarlanmıştır)

Malzemeler:

  • 250 gr tereyağı (yumuşak)
  • 2 yumurta (1 sarı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 kaşık şeker
  • 1 çay fincanı süt
  • 1 paket maya
  • un
Hazırlanması:


Hamuru yoğurup hemen şekil verin. İçini koyup yuvarlak poğaça yapın.
Hafif bastırın. Yumurta sarısı sürüp çatalla çizin. 10-15 dak. bekletin. 200 derecede pişirin.

* tarifte geçmediği halde,kuru mayayı ılık sütle karıştırıp,10 dakika beklettim


* poğaça hamuru ne kadar yumuşak olursa pişince o kadar yumuşak oluyor.Bu yüzden unu ölçülü koymanız gerek.Unun markasına göre hacimleri değişiyor.

*yumurta sarısını sürdükten sonra çatalla basırarak çizerseniz daha iyi olur.Ya da çatalla çizmeden önce elinizle bastırın sonra yum.sarısı sürüp,çatalla çizin.Çünkü pişerken çok güzel kabarıyor.Bastırdığınız halde güzel kabaracaktır.

2 yorum:

  1. canım bak bir de üçgen poğaçalar var onda maya da yok kabartma tozu da limon var sedece dene mutlaka nefis oluyro

    sevgilerr

    YanıtlaSil
  2. selam
    hayırlı cumalar Saliha'cığım ellerine sağlık şahane poğaçaların şu anda bloğumu süslemekle meşguller görebilirsin canım katılmana çok sevindim öyle övmüşsünki mutlaka denenecekler arasına kaydettim sevgilerle sağlıkla kal

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)