Cuma, Haziran 20, 2008

BANDIMA



Sevgili Devletşah'a tarif için çok teşekkürler.Bu yaz günlerinde mutfakta çok fazla oyalanmadan yapılabilen bir yemek,üstelik çok pratik.Hele birde dünden fırın tavuk yapılmış ve tavuk artmışsa bu lezzeti hemen deneyin derim.
BANDIMA;

MALZEMELER;


(2 kişilik)
  • 2 adet Yufka
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 2 su bardağıyoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
YAPILIŞI;
  1. Yufkalar ortadan ikiye kesilir.
  2. Her parça rulo yapılır.
  3. Rulolar 2 cm kalınlığında kesilir.
  4. Yufka dilimleri tepsiye dik şekilde dizilir.
  5. Önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar yaklaşık 20 dakika pişirilir.
  6. Bu esnada tavuk göğsü haşlanır. Tavuk suyunun bir bardaklık kısmı kızaran yufkaların üzerine dökülür.
  7. Yufkalar suyunu çekene kadar fırında tutulur.
  8. Bu sırada tavuk göğsü didiklenip parçalara ayrılır.
  9. Sarımsaklar ezilip yoğurt ile karıştırılır.
  10. fırından çıkan yufkalar tabaklara alınır.
  11. Yufkaların üzerine yoğurt konulur.
  12. Tavuk etleri yoğurdun üstüne yerleştirildikten sonra üzerine kırmızı biberle yakılmış tereyağ dökülüp servis edilir.
& Ben fırın tavuk yaptığım gün eğer tavuğu bitirememişsek,ertesi güne muhakkak bu yemeği hazırlıyorum.Ziyan olmuyor hemde farklı değerlendiriliyor.

20 yorum:

  1. Canım merhabalar. Çok güzel görünüyor. Bir ara bende yapardım. Yufka ruloları, tavuk parçaları, yoğurt ve üzerine tereyağında kızdırılmış salça gezdirirdim. Hatırlattığın için teşekkür ederim canım. İnsan neleri unutuyor :)Seninki harika olmuş canım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel ve lezzetli görünüyor eline sağlık.Şiddetle denenecekler arasında:))

    YanıtlaSil
  3. SEDACIM,TESEKKURLER..GERCEKTEN ARKADASLARI GEZERKEN INSAN NELERRR HATIRLIYORR NELER...SEVGILER....
    ANTEPAŞI TESEKKURLER CANIM AFIYET OLSUN SIMDIDEN::))
    SEVGILERIMLE

    YanıtlaSil
  4. canım harikasın süper görünüyor resmen kitlendim resme ;))
    ellerine saglık koskocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Salihacım, bu yemek pratik ve nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çok nefis ve değişik bir yemek olmuş canım,ellerine sağlık..Görünüşü ise muhteşem..

    Kalan tavukları bu yöntemle değerlendirmen çok güzel..Aklımın bir köşesine yazdım canım..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Çok lezzetli bir tarif... Denenecek o kadar çok şey varki.. Bloglarda gördüğüm herşeyi denemek istiyorum... Ama bu tarif gerçekten hem kolay hem de lezzetli...

    Ellerin dert görmesin sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. sevgilerimle beraber etkinlik davetiyemide bırakıyorum kabul buyur olurmu...

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
    strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
    http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

    MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

    9 Haziran 2008 (pazartesi) -22 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

    Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


    Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

    En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Yemeğin hem kendisi çok güzel hem fotoğrafı. Özellikle önceki günden kalan etleri değerlendirmek için çok uygun bir tarif. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. salihacım ellerine sağlık. ben bu işe bayıldım. hem pratik hemde güzel..... en kısa zamanda deniicem... kocaman öpücük......

    YanıtlaSil
  12. çok güzel ve pratik bir yemek, ellerine sağlık


    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. salihacim harikasin sen. anlatimin öyle güzel olmuski sanki hazir yemegi oturup yemek gibi resimde harika ye beni diyor kendine iyi bak Allah`a emanet ol.
    (emine)

    YanıtlaSil
  14. Çok lezzetli ve çok kolay görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. nilay canım tesekkurler:)

    eminem asıl sana tesekkurler bıtanem... senınle sohbet etmek,fikir alışverişiyapmak benım ıcın bır zevk halıne gelıyor bılıyormusun?sevgı ve muhaabetlerımle..

    pasta maxi,gercektende pratik bir yemek.sevgıler..

    sevgili isimsiz,denediğinde fikrini yazarsın mek edıyorum bakalım begencekmisin..

    seli tesekkurler canım.,

    tombuk ben resmı cok begenmemıstım ama yemegın bu lezetını herkese soylemek ıstedım,tesekkurler..,

    hulya yorumları sımdı okudum ve gecıktım:(,
    aysel canım ok tesekurler..he gelır zıyaret edersın arkadasım ama ben oglumdn yorumları zor cevaplıyorum:( ugraycagım ıns..optum:)

    gülcüm yaz yaz lazım oluyor boyle pratık fıkırler:)sevgıler..

    pembelim anne oldun artık senınde işine yara bakarsın:)

    ezgim bendend sana bol bol yurekten sevgıler,tesekkurler canım:))
    arkadaslar degerlı yorumlarınız için cok sagolun:))

    YanıtlaSil
  16. gerçekten de çok pratik olmuş.bazen artan tavuklar oluyor onları değerlendirmek için ideal bi tarif.ellerine sağlık..devletşah ın bütün tarifleri çok güzel:)

    YanıtlaSil
  17. cok guzel gorunuyor tarıfe bakarsakda lezzetlı oldugu ortada ellerıne saglıkk
    _________________
    bu gun pazartesi cumanın gelmesine sadece 5 gun kaldı mutlu guzel bır hafta dılıyorum :)))

    YanıtlaSil
  18. tesekkür ederim canim beni mutlu ettin, bende uzun zaman görüsemeyince özlüyorum. burdan takip ediyorum ve en azindan iyi oldugunu anliyorum, devam et böyle cok güzel Allah`a emanet olasin!! öptüm....
    (Emine)

    YanıtlaSil
  19. Merhaba
    Öncelikle böyle bi lezzeti baylaştığınız için teşekkürler.
    Ben Karabüklüyüm. Karabükte özel bi yemektir bandırma
    sıkça yapılır misafirlere kalabalıkta yenilmesi daha zevkli olur.
    Ama yapımı daha farklıdır bizde yufka buraya özel bi şekilde kesilir.tavuk suyu+sıcak su karışımına bandırılır (adıda burdan gelir zaten). Tepsiye dizilir. Dizerken kızdırılmış yağda konur üzerine arada. Yağlı bi yemektir kısaca xD. Üzerine et parçaları şerpiştirilir. Arzuya göre cevizlede ikram edilir. Tepsinin bitiminden sonra bulgur ve pirinçli karışık pilav (ala pilav denir burda) konur tepsinin yağıyla bi güzel özdeştirilir ((:
    yanında da köpüklü bi ayran oldu mu değmeyin yiyenin keyfine ((:

    Orjinalinide denemenizi önerip kaçıyorum. Allaha emanet olun ((:

    Arzu Ç.

    YanıtlaSil
  20. arzu hanım ne guzel anlatmıssınız canı m cektı valla:)ıns bunuda deneyıp yayınlarım sevgılerımle...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)