Cuma, Şubat 01, 2008

GELENEKSEL TATLILARIMIZ,TARİF YAYINLARI BAŞLADI + ekleme yapıldı.


Evet,evet…biliyorum 1 günlük bir rötarla geldim:) ama sorun niye geciktim?İşte şundandır ki;Dün,hiç ama hiç kıramayacağım dostlarım geldi,oğlum minik haylazlar arasında çıkan arbede de; kim vurdu ya? (kim tarafından vurulduğunu anlamayan birisinin sözü heralde) gitti ve gözünden,ayağından gazi oldu.Yetmedi ,beni de gazi yapacak!zaten dün gece uyumadım,bu gecede uykusundan, sık sık uyanıp, acısından,ağladı durdu:) eee fatura da bana çıkarıldı;ilgilenmiyorsuunnnn! Diye.

Dün gece uyumadım,bu gece hem temizlik hem etkinlik ayarlamalrı,hem oğlum uyku yok..acaba ne zaman devrileceğim?gerçi hükümet gibi hanımın eheheh ama…..

Ayşe Yaman arkadaşımın, başlatmış olduğu,''Yaman Etkinlikler'' dizisinin ev sahipliği sırası;Geleneksel tatlılarımızla bende.Kaynanaları çatlaktık ama gönül almayı da biliriz;Kaynana yaşa basmaz,asla altta kalmaz dedik ve tarifleri yayınlama günümüz geldi,çattı.

İlk on mu desem ,ilk yirmi mi bilemedim yaptıkça yayınlayacağım, günler bitmedi ya.Tam az arif geldi,hemen 1 günde yayınlarım derken,son iki gün mail yağmura tutuldum ve çok mutluyum.Geleneksel ve Osmanlı mutfağıma ait bizzat denenmiş enfes tatlılar var..Eşim,etkinlik sonunda sana tarifleri içeren bir kitapçık yapalım dedi.Geleneksel tatlılarımız adında muazzam tariflerin olduğu bir kitap düşünsenize! Olur mu sizce? Ne dersiniz ? çıkaralım mı?


Tariflerime başlıyoruz;

(resimlerin üzerine tıklayarak ilgili linklere ulaşabilirsiniz)

İlk tarifimiz Çeçen gelinim Rabiacığımın tarifi; bayılırım katmere:) ama yapan yok:(




2)Adı gibi güzel arkadaşım Gönül;




3) Menülerimde kararsız kaldığımda kafasını bol bol şişirdiğim,sayfasına erişim kısıtlaması olan yeni gelin,becerikli Aylin,şekerparesiyle katıldı.çok teşekkürler canım..




4) Missssleeeeerr gibi kokan,(görmesemde kalbime kadar geliyor ruhunun güzel kokusu) becerikli arkadaşım,sırf benim hatırım için katılan Zerrincim,üşenmemiş 6 tarif eklemiş,kıs iyiki tek tek resimleri eklememişsin yoksa nasıl eklerdim ben :P gerçi yinede uğraştım ya,becerikli arkadaş sahibi olmanın zor yanları!!!


ay daha baklava var yükle yükle bitmiyoooooorrrrr Zerrrriiinnnnnnnn!!!!



5) Hükümet gibi olduğumu tasdikleyen canıımmmm arkadaşım benim üşengeçliğimden kısaca Nil diye hitap ettiğim,becerikli asilim :) (yok,başkasımıydı asil?kim?kimdi ya?).Geçmişi çookkk eskilere dayanan,Osmanlı mutfağımızın ağır ,asil tatlılarından Vezir parmağı yapmış nilim.Çok ta güzel ve leziz olmuş..nor aldım kısa zamanda denenecek,löp löp et olacak ehehe....



6)Bu gepçe,yok kepçe, başka kepçeeeeeee...Feyza, geleneksel tatlılarımız arasında önemli bir yeri olan Cezeryen çok güzel ve çekici geliyor,ellerine sağlık canım.



7)Canım Süheyla,yaşadığı yoğunluğa rağmen etkinliğime katıldı.Çok geçmişler olsun süheylacım,katılımın için canu gönülden teşekkürler...ellerine saglık...


8)Uzun süredir tanıdığım Oya'cım yoğunda olsa katılmış,ellerıne sağlık Oya!..

devam edecek....daha çooookkkk tatlı var...zira haklı olarak vücudum isyanlarda!


==============================================================
Sabah,oğlumla beraber kalktığımızda,ağrıdan ikimizde söyleniyorduk.Ana-oğul homur homuruz! Çocuklar anneleri uynadıklarında hissediyorlar mı ne? hemen kalkıyor benim oğlum,demiyor ki, annem kalktıktan sonra kalkayımda annem ben uyurken azıcık iş yapsın:(

Tariflere devammmm;

9)Tanışalı çok olmadı ama Kevser arkadaşımı çok çabuk ısındım ve tahminim çok güzel bağlar kuruyoruz..Bazı tarifler var ki gerçektende Türk ve Osmanlı mutfağında klasikler arasında.İşte Keşkül de bunlardan bir tanesi..ellerine sağlık arkadaşım;

10)Yeşil kivim,2 yıla aşkındır hem sayfamız aracılığıyla hemde msn de sık sık görüştüğüm arkadaşlarımdan. Enfes tatlıları vardır.Beş çaylarınızı sayfasına bakarak renklerndirebilirsiniz;11)Bütün güzellikleri bünyesinde barındıran,yardımsever,can arkadaş Yarenim,böyle insan gördünüz mü?ben tanıdım ve tanımaktan çok memnunun..inş.arkadaşlığımız uzunnnnn senlere sürer..ellerine sağlık candan arkadaş!! 12)Özlem ,uzun süredir tanıştığım,yeni evli ve çok meşgul sevimli ve çok şeker bir arkadaş..Özlem daha hayırlamaya gelemedik ama geleceğiz :)


13)Burçin,geçen etkinliğin ev sahibesi çok güzel bir iş çıkardı,senin profesyonelliğine ulaşmak zaten imkansizdi ama tarifini gururla yayınlıyorum;

14)Tarifleri eklerken fark ettim ki uzun soluklu arkadaşlıklar edinmişim. Melissa da bu arkadaşlarımdan bir tanesi. hem forumdan hem sayfasından tanıdığım Melissa beni unutmadı ve 2 güzel tarifle katıldı,teşekkürler canım;



15)Beni sık sık ziyaretiyle memnun eden arkadaşım hulya,erzincan lokumu yapmış,ellerine sağlık...









16)Sevgili Semaver Hatice,baklava yapmış,hem de muhallebili...ellerıne sağlık canım;



17)Antep yemekleriyle göz doyuran Sevgili Lavantin,gül tatlısı harika ellerine sağlık arkadaşım:)


Devamı yarınnn...

19 yorum:

  1. Salihacim ellerine emeklerine saglik, umarim seni isinin gucunun arasinda cok yormadik. :) evde gazin de varmis, gecmis olsun cok.
    Hersey nefis gorunuyor, balli serbetli guzelim tatlilarimiz gercekten agiz sulandiriyor..Bu etkinlikten cok tarifler ogrenecegim..:)
    Simdiden herkesin ellerine saglik.
    Etkinlik boyunca sana kolayliklar diliyorum.
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. SALİHA'CIĞIM,
    Etkinlik sahipleri genelde etkinlikten sonra bayağı bir sessiz kalıyorlar sanırım yorgunluktan kendilerine gelemiyorlar ki gerçekten bayağı zor iş ....ben hepsine buradan tekrar emekleri için çoooook teşekkür ediyorum...Sana ve oğluşuna geçmiş olsun diliyorum....
    Herşeyin başı sağlık canım...Geç olsun güç olmasın....
    Ben de katılınca heyecanlanıyorum ve tarifleri dört gözle bekliyorum ama sen iyi ol da gereisi önemli değil canım...
    Sevgiler,
    İlkay

    YanıtlaSil
  3. SALİHA'CIĞIM,
    Etkinlik sahipleri genelde etkinlikten sonra bayağı bir sessiz kalıyorlar sanırım yorgunluktan kendilerine gelemiyorlar ki gerçekten bayağı zor iş ....ben hepsine buradan tekrar emekleri için çoooook teşekkür ediyorum...Sana ve oğluşuna geçmiş olsun diliyorum....
    Herşeyin başı sağlık canım...Geç olsun güç olmasın....
    Ben de katılınca heyecanlanıyorum ve tarifleri dört gözle bekliyorum ama sen iyi ol da gereisi önemli değil canım...
    Sevgiler,
    İlkay

    YanıtlaSil
  4. SALİHA'CIĞIM,
    Etkinlik sahipleri genelde etkinlikten sonra bayağı bir sessiz kalıyorlar sanırım yorgunluktan kendilerine gelemiyorlar ki gerçekten bayağı zor iş ....ben hepsine buradan tekrar emekleri için çoooook teşekkür ediyorum...Sana ve oğluşuna geçmiş olsun diliyorum....
    Herşeyin başı sağlık canım...Geç olsun güç olmasın....
    Ben de katılınca heyecanlanıyorum ve tarifleri dört gözle bekliyorum ama sen iyi ol da gereisi önemli değil canım...
    Sevgiler,
    İlkay

    YanıtlaSil
  5. Ogluna cok gecmis olsun,insallah en kisa zamanda iyilesir.Olsun gec olsun farketmez,mühim olan saglik.Sevgilerimi yolluyorum canim,kolay gelsin.

    SENEM/KIZILCIKSURUBU

    YanıtlaSil
  6. salihammmm bebişim ellerine sağlık kendü gibi datlu tarifler koydun etkinlik ev sahibesi olaraktan...he bacum dinlen biraz öyle devam et nasılsa benim tarifi eklemişsin ahahahahaha kızmayın yaaa şaka didim:)))) hade öpüyorum bebişim seni ..kolaylıklar gelsin..oğluşunmu hasta senin kıyamam o yaükuşukluma öpüver onuda...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Saliha,
    Öncelikle çok geçmiş olsun.
    İnşallah oğlun çok çabuk iyileşir.
    Etkinlik için kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil
  8. merhabalar öncelikle gazinize çok büyük geçmiş olsun .annesine ALLAH dayanma gücü versin zordur şimdi o gaziye bakmak hele bide bakamıyorsun diyen bir babası varmış madem başında o zaman çok daha zor.etkinlik için kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  9. arkadaşım bide ben bişey diycektim.kitap çıkarmaktan bahsetmişsin. benimde acizene fikrim eğer kitap çıkartmaya karar verirsen kazancınıda özürlüler için bir rehabilitasyon merkezine bağışlarmısın. inan bana çok sevap işlemiş olursun.kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  10. ayşecim,ilk yorumun senden olması ınan benı cok sevındırdı tesekkurler canım:)

    ilkay okadar samımı ve içten yazmıssın ki,ne desem az kalır guzel ıcten duyguların ıcın tesekkurler canım:)

    senem,sagol canım ya cok zor mus:( bebeklıgıne gerı donduk sureklı kucaktayız::)

    gönül,ilk ona gırdın guzelım gözun aydın eheheh.....

    muhterem sagol canım benım:)

    tuba tesekkurler canım...aslında saışı düşünmüyordum ama neden olmasın..üstelik engellilere bağışlamak benı daha memnun eder,neden bende bir engelli kızıyım:(

    herkese tesekkurler bugun tekrar eklemeler yapacağım:)

    YanıtlaSil
  11. canım çook geçmiş olsun oğluşuna...tarifleri bekliyoruzzz...umarım benim mailde ulaşmıştır canım....

    YanıtlaSil
  12. Aaaaaaaaaaa Salihacım KİTABA DA EVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET diyorum ben...Çok güzel bir fikir.....
    Sevgiler tekrar...
    İlkay

    YanıtlaSil
  13. hepsi züper valla.ben gidem erzincan lokumunun tarifine bakam malum eşim:))

    YanıtlaSil
  14. Yapanların ve yayınlayanın ellerine sağlık hepsi de çok lezzetli görünüyorlar. Ayrıca şu hükümet konusunda beni çok güldürdün ve depreştirdin. Ne alaka dersen, çalışırken aynı büroda Nafiz arkadaşım vardı bana hep hükümet gibisin derdi arada bir hükuuumeet napıyosun der şaka yapardı onun şakaları aklıma geldi. Ben fazla uzatmadan sana kolay gelsin diyorum canım kendini yormadan devam et.

    YanıtlaSil
  15. salihacigim,sana kolay gelsin diyorum sunum harika olmus.Oglunada gecmis olsun allah yardimcin olsun.selamlar.

    YanıtlaSil
  16. canim cokkkkkkkkkk gecmis olsun ins oglusun iyidir opuyourm

    YanıtlaSil
  17. Canimcim,
    harika gidiyorsun, süper bir etkinlik, bizlerin hakkinda yazdigin samimi düsüncelerin icinde cok cok tesekkür ederim, cok sevindim, sende böyle bir yerim varsa, ayni duygular bende de gecerli.

    Sana kolay gelsin tekrar tekrar, kendini fazla yorma ve iyi geceler..

    Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

    YanıtlaSil
  18. Saliha merhaba,

    Ikinci bolumundeki tatlilardan (26 ve 30 no lu tatlilara tikladigimda sayfa acilmiyor. Lutfen ilgilenirsen , tarife bakmak istiyorum. Cok cok tsk. ederim simdiden.
    Kolay gelsin , ellerinize saglik.
    Banu

    YanıtlaSil
  19. leziz,ulastı ulastı:)

    ılkay degılımı guzel fıkır:)

    aylın afıyetolsun sımdıden:)

    aslı,bende senın yazını okuyunca gulumsedım:)
    serap tesekkurle canım:)

    nıhan sagol canım:)

    kevser tabııkı samımıyım bu dusuncelerde guzel arkadasım:)

    banu yenı gordum yazını hemen bakıyorum canım:)
    herkese sevgıler....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)