Salı, Ocak 15, 2008

TENCEREDE KARNIYARIK VE SEBZELİ PİLAV


Kuzenimin bereketli davet sofrası tariflerine küçük bir mola vermiştim.Ne yapayım o kadar çok çeşit hazırlamış ki, yayınla yayınla bitmiyor.

İlk tarif,benim yapılışını oldukça zahmetli bulduğum ve hiç yapmadığım enfes bir davet yemeği olan Karnıyarık.Karnıyarığı tamamlayan sebzeli pilav ise tam kıvamında ve çok lezzetliydi.

Kuzenimin karnıyarık yapacağını anladığım an;o kadar zahmetli yemekler yapma dedim ama abla ya ben hep yapıyorum o kadar zor değil ki,hemen yaparım dedi.Gerçektende el pratikliğiyle kısa zamanda yaptı.Ellerine sağlık kardeşim benim,çok leziz olmuştu.Kendimden utanmadım desem yalan olur..


TENCEREDE KARNIYARIK;

· 300 gr kıyma
· 5-6 adet patlıcan
· 1 büyük soğan
· Karabiber,tuz,istenilen baharat
· 2-3 domates veya 2 yemek kaşığı salça
· 2-3 sivribiber
· Kızartmak için sıvıyağ



YAPILIŞI;

· Patlıcanlar yıkanıp kurulanır ve kızgın yağda arkalı önlü kızartılır,peçeteye alınıp yağı süzdürülür.
· Soğan doğranıp ayrı bir tavada yağda kavrulur ve salça ilave edilir.Kıyma eklenip kavrulur.Baharatları eklenip 1-2 dk.kavrulup altı kapatılır.
· Patlıcanların içi açılıp kıymalı harçtan gerektiği kadar koyulup tencereye dizilin,üzerine uzun uzun kestiğiniz biberleri de yerleştirip,az yağ ilavesiyle kısık ateşte 10-15 dk pişirilir.Pişip pişmediğini kontrol edip öyle ateşten alın.
· Afiyet olsun..


SEBZELİ PİLAV;

MALZEMELER;

· 2 su bardağı pirinç
· 3 su bardağı sıcak et veya tavuk suyu
· Hazır garnitür veya 1’er tane havuç,patates,1 kAse bezelye (haşlanmış)


YAPILIŞI;

· Pirinçleri sıcak tuzlu suya yatırıp 30 dk bekletin.su soğuyunca bol suyla yıkayıp süzün.
· Yağı tencereye ekleyip ısıtın.Ve pirinçleri ekleyip cam gibi parlak olana kadar kavurun.
· Kaynar et veya tavuk suyunu veya sade suyu ve hazır garnitürü pirince ekleyin ve altını kısıp su bitene kadar pişirin.
· su bittiğinde altını kapatıp tencerenin kapağını örtün ve demlenmeye bırakın.

18 yorum:

  1. selam..muhteşem ikili nefis görünüyor.elinize saglk..harika olmuş..iştah açıcı..paylaşımınız için teşekkürler.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. salihacım karnıyarıkta pilav da muhtesem görünüyor.canım çok çektii:(( elerine saglık canım
    bu arada etkinlik tarifim elinize ulaştı mı?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş Saliham karnıyarık, pilavda tam sevdiğim gibi parlak parlak :))Ezgicim gibi benimde canım istedi valla ..Patlıcana bayılırım zatem ama kışın yapmıyorum hormon korkusundan..
    Ellerinize sağlık ikinizinde..Kuzenine selamlar :))

    YanıtlaSil
  4. Hayatım, canımın içi nefis olmuş karnıyarık akşam yemek yemedim öyle cazip geliyorki şuanda anlatamam.

    ellerine sağlık...

    sevgiler..

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık kuzeninin.Eşim hergün yapsam yer ancak kızartma olayı hem beni hem evi biraz bozuyor:)Ama biri yapsa bende severim:)

    YanıtlaSil
  6. Dayanamadığım ikili...Kuzeninin ellerine sağlık nefis olmuş.

    Bir önceki yazına gecikmeli de olsa yorum bırakabildim sonunda:))))



    sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Emine Bederin Püreli saray kebabin tarifi nerde ????

    YanıtlaSil
  8. Saliha'cığım,

    Ben de bayılırım bu ikiliye, enfes görünüyor. Kuzeninin ellerine sağlık, paylaştığın için teşekkürler.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. cnm ya.şaka yapıyorsun değil mi hiç karnıyarık yapmadım derken,yani o kadar beceriklisin ki.karnıyarık çok basit kalır bence senin için..kuzeninin ellerine sağlık.slmlr

    YanıtlaSil
  10. kıs saliha gebertecem seni her şeyi yaponda karnıyarıkmı zahmetli oldu:))

    benim eşim fazla yağlı bulduğu için karnıyarığı kzölediğim patlıcanla yapıyorum sanada demiştim dimi eft demiştim:D

    YanıtlaSil
  11. Canım kuzeninin ellerine sağlık...Karnıyarık biraz zahmetlidir ama sevilen bir yemektir...

    http://hayatintatlari.blogspot.com/2008/01/zgnm.html Linki okursan sevinirim...Lütfen bu gibi durumlarda tepkimizi belirtelim sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. bayılırım bu ikiliye yanına cacıkta yakışır hani
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. mmmmm kuzeninin ellerine sağlık çook severim bu ikiliyi yarın akşama yapsam mı ? sevgiler canım....

    YanıtlaSil
  14. hunerlı eller tesekkurederım,
    ezgı maıl yollamıstım ama buradanda yazayım aldım canım tarıflerını ellerıne saglık...

    feyza evet bende yapmıyorum ama dayanamadım yedım ama ogluma yedırmedım:)

    zerrın sagol canım..ben usenıyorummm:((

    bengısu,tesekkurler canım..,
    semra bende o yaptı dıye yedım eheheh

    betul canım sagolasın...
    suheyle ınankı yapmadım 1 kere galıba ama cııkkkk cok zor gelıyo...

    isimsiz, tavuk yemeklerını tıkla canım belkıde vermemısımdır tarıfı:PPP

    ayloşşş efet kıs:PP

    hande hakıkaten belkıde kıs dıye unuttuk:)
    betul tesekkurler canım.....

    herkese sevgılerımle.....

    YanıtlaSil
  15. Saliha'cığım karnım toktu ama resmi görünce birden iştahım açıldı sanki. Ellerinize sağlık kuzeninle senin canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. salihacım bayılırım patlıcana..
    tam sevdiğim ikili:) ellerine sağlık kuzeninin sizede afiyet olsun canım..

    sevgiler
    gözde

    YanıtlaSil
  17. saliha canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor afıyet olsun.
    e-maıl almıssındır umarım tarıfı yayınladım. sevgıler kolay gelsın..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)