Pazar, Ocak 20, 2008

MEZGİT TAVA


Pazar günü, balık keyfi için ideal bir gündür.Kış mevsiminde olduğumuz için, balık bol ve ucuz. Her ne kadar küçük balıkları yiyemesem de insan arada bir değişiklik istiyor.
Mezgit’in diğer ismi , Karadenizlilerin deyimiyle tavuk balığı,çünkü eti tavuğu çok andırıyor.Tavası,güveci,sebzelisi,köftesi,yumurtalısı da lezzetli olur.Ama yumurtalı bana cazip gelmedi,diğer yöntemleri de ileriki zamanlara bıraktım ve balık pişirmede tercih etmediğim bir yöntemi denedim;Mezgit tava yaptım.
Bizim mezgitler olduğundan küçüklerdi.Ve temizlemekte zorlanmadım desem yalan olur ama söylendiği gibi tavuk etini andırıyordu.Son anda kayınvalidem ve kayınpederimde bize eşlik ettiler ve hep beraber güzel bir akşam geçirdik.


MALZEMELER;


· 1 kilo mezgit
· 1 su bardağı un
· Kızartmak için sıvıyağ


YAPILIŞI;


· Bir tepsiye unu yayıyoruz.Balıklarımızı temizleyip yıkıyoruz ve una buluyoruz.bütün balıkları unun içine koyup tepsiyi sallamanız yeterli olacaktır.
· Tavada yağı kızdırıp aldığı kadar balık koyup arkalı önlü kızartıyoruz.
· Kızaran balıkları tencereye alıp kapağı kapatırsanız diğerleri olana kadar sıcaklıklarını korurlar.
· Afiyet bal olsun.

15 yorum:

  1. Bayılırım ben balığa. Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. CAnim harika görünüyor ,baliklar.Daha önce hic tavuk baligini duymadim yada mezgit,gerci pek balik isimlerini tanimamda.En iyi bildigim hamsi:) ve burda sadece carsamba günleri taze balik bulunabilinir.Ellerine saglik canim,afiyetler olsun bu nefiss balik sizlere.Iyi pazarlar:)

    YanıtlaSil
  3. Ay bacım balık malık sevmem ben ama çok çıtır gözüktü gözüme :)))
    Ellerin dert görmesin..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Salihacım,
    Harika olmuş balıklar canımcım,
    Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  5. Of ya offf,şuan bir pazar akşamı balığın(istavrit) yanında fazla kaçan soğandan dolayı uykusu kaçmış biri olarak yazıyorum:)
    Ben ne zamandır mezgit yemedim ama yaaa :'( Ne kadar güzel görünüyorlar öylee, ahhhhhhh içim gitti işte napimm:)

    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Saliham bu zati en iyi böle olur en süperini yapmışsın benimde canım istedi ha ama ben temilzeyemem sanırım böle mini balık ,çipura temileyebiliyoum çünkü o kolay ama mini mini bunlar uğraşabilirmiyim hiç denemedim balığı mundar ederim vallah temilicem derken:)

    YanıtlaSil
  7. Pazar günleri sık sık bizde balık keyfi yaparız.Ben genellikle büyük balık yercih ediyorum levrek gibi daha lezzetli geliyor ama bu mezgitin görüntüsü bile çok hoşuma gitti..Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. betül,bende artık cok sevıyorum,sevgıler,
    yaren ,bende yenı yenı ögrenıyorum kıs:)tesekkurler canım...,
    feyza,bekarken bende sevmıyordum ama hatta yemek nedemek bıde temızlicem ha ooo hayatta temızlemezdımkı:)ama sımdı bayılıyorum ben:)
    nılay sagol canım,
    papatya prenses bende kucuk sevmem ama yıyom ıste ehehesevgılerle...,
    aylın,çaktırma mundar ettım zatı bı kısmını eheheh,
    zerrın sagol canım:)bende buyuk severım valla bundan çerez gıbı gıttıler:)

    YanıtlaSil
  9. Balıklar çok leziz görünüyor Salihacım, ellerine sağlık:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  10. Pek lezzetli bir duruşları var,ellerine sağlık.
    En sevdiğim balık çeşitlerindendir.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. dün gece yatmadan ekmeğe sürdüm yedim.sonra yediiiim.sonra daha da yediiiiiiiiiiim))tadına doyulmaz ama sabaha kadar uyutmayan bir lezzet oldu.korkumdan simitin yanında poz verdirdim bu gün sadece))dün gece gördüğüm kabuslardan sonra sanırım ben bu çemenden çok korkuyorummm))tarife ,gece yatmadan evvel yemeyiniz ibaresi koymak lazımdı)

    YanıtlaSil
  12. selam..of balık çok lezzetli görünüyor.elinize saglık..
    hele birde ailece yenen balık..
    tadına doyum olmaz..afiyet olsun..sevgilerimle.....

    YanıtlaSil
  13. Salihacım ellerine emeğine sağlık

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  14. canım benim ellerine sağlık zaten balık deyince akan sular durur benim için sana ve oğluna kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)