Salı, Ocak 22, 2008

ŞEPİT ...ÖZLENECEK BİR GÜN DAHA...





Aylık akraba toplantı sırası, eşimin teyzesine gelmişti. Ben o günü heyecanla bekledim,çünkü hamaratlığıyla ünlü teyzemizin,hangi yöresel lezzetlerinden yapacağını merak ediyordum.

Beklenen gün geldi ve ben makinemi evde unutmamaya özen gösterdim.Teyzemize geldiğimde çok özenli ve nefis bir sofra bizi bekliyordu.Teyzemiz,Afyon’un meşhur ‘’ŞEPİT’’ini yapmış ve yanına da enfes Osmanlı kökenli salatalarından hazırlamıştı.Ben bakmaya ve tatmaya doyamadım.Eminim sizde doyamıcaksınız.Ellerine sağlık Zeynep teyzecim herşey enfesti!!....

Her ne kadar uslu ,hanım hanımcık olmaya çalışsak ta,bu halimiz çok uzun sürmedi.Yemekte başladık coşmaya.İnsan sevdikleriyle bir araya gelince,varsa eğer bütün sıkıntılarını,düşüncelerini unutuyor.Eşimin teyzesinin kızları ve gelini…akraba gibi değil de sanki lise yıllarından arkadaş gibiyizdir.Beraber coşar,beraber paylaşır ve beraber üzülürüz.Sizi çok seviyorum kızlar….

Gelelim soframıza;

ŞEPİT;





ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA;



YUMURTALI PİYAZ SALATA;




PATATESLİ VE HAVUÇLU SALATA;





BİBERLİ DOMATES SUYU;






KAYINVALİDEMİN TURŞUSU;



ZEYNEP TEYZEMİN ÇOOOOKKKK MEŞHUR BIIRRT BIIRRRT :) TAVUK GÖĞSÜ ve ZİKO’NUN GETİRDİĞİ KEKİ;





Okadar çok yemek var ki hepsini heralde bügün yazamam çünkü vücudum şekil bozukluğu geçiriyor artık:) ders çalış,tezhip yap,bloğa yazı ekle derken zavallım gerçek şeklini unuttu.



Şimdilik sadece şepit'i yazayım arkası yarın:)

AFYON'UN MEŞHUR ŞEPİT'İ;



    • Öncelikle bütün tavuk büyük bir tencereye alınıp üzerine kadar suyla doldurulup haşlanır.



      • un,su ve tuz karışımından hamur hazırlanıp,ince yufkalar açılır ve saç üzerinde pişirilir.

      • yufkalar haşlanan tavuğun suyu ile ıslatılıp bir tepsiye gelişi güzel serilir ve üzerine haşlanmış tavuk parçalanarak konur.Yufkalar güzel pişmeli ki ıslatıldığında hamur olmasın burdadevreye yılların tecrubesi giriyor...ben bu güzel yemeği kolay kolay yapamam gibime geliyor.
      • Yapacak cesareti bulupta denerseniz eğer afiyet olsun:)))) eee tabii hazıra konmak gibisi var mı?Allah cc. büyüklerimizi başımızdan eksik etmesin :))))

      23 yorum:

      1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

        YanıtlaSil
      2. annecigim her zamanki gibi o gün yaptığın şepit çok güzeldi yüreğine eline sağlık o gün hepimiz için çok özel bir gündü böyle ailem olduğu için çok şanslıyım salihacım bu mutlu tabloyu yayınladığın için cok teşekkürler
        herşey gönlünce olsun kocaman öpücük yolluyorum

        YanıtlaSil
      3. Hımm o şepitin üstüne az sarmısaklı yoğurtla yağda yanmış pul biber döksek diyorum nasıl olur hahah:)))


        bana şepiti verin gerisi sizin olsun şepit şepittttttttttttttttt:)

        YanıtlaSil
      4. way canina sayin seyirciler :) ne degisik bisi ellerien saglik teyzenizin :) sendede ne marifetler var cicim :)

        YanıtlaSil
      5. Vallahi teyzenizin eline sağlık. Ne yemekler onlar öyle.Hele şepit bir harika.Sen de bu yemekleri bizle paylaştığın için teşekkür ederim.Takip ettiklerime ekliyorum.

        YanıtlaSil
      6. öğlen öğlen ağzımın suyu akmış..nasıl bi sofra..herşey harika...

        ellerine sağlık yapanın....

        YanıtlaSil
      7. Çok değişik geldi bana sizin şu Şepit.Tavuğu severek yediğim için bana uygun bir tarif,sanırım babama da..))Ellerine ve gönlüne sağlık canım bu sıcacık,lezzetli görüntülerin için..Yüzünün o güzelliği ve temizliği inan ekrana eklemiş olduğun her resime ayrı ayrı yansıyor.Hep böyle pırıl pırıl ve sevgiyle kal canım benim..

        Sevgilerle..

        YanıtlaSil
      8. Ne güzel bir görüntüüüü harika bir sofra, sıcacık bir atmosfer, yemeğin adı da çok farklı, teyzenizin ellerine sağlık...Allah ağzınızın tadını bozmasın...

        YanıtlaSil
      9. teyzenizin ellerine sağlık. Etkinliğe katılmak istiyorum. tarifimi sitemde ayyıladıktan sonra mı size göndereyim.?Bilgi verirseniz sevinirim.
        www.saniyesultan.blogcu.com

        YanıtlaSil
      10. aman allahım hepsinimi yediniz?
        hapsi ayrı güzel.teyzenin ellerine sağlık
        sevgilerimle

        YanıtlaSil
      11. selam...of şepite bakın....resmen pcnin ekrenına yapıştım ya....o ne güzel bir yemek öle...tabi digerleride.turşuda süper........
        ya sarmalar..ben kendimden geçmeden gideyim en iyisi:)))) yapanların eline saglık yiyenlerede afiyettttt olsun bizede bakmak düşer:(((( saglık olsun:))) sevgilerimle...

        YanıtlaSil
      12. eşinizin teyzesinin ellerine sağlık. harika yemekler.

        YanıtlaSil
      13. yapanların ellerine sağlıkkk yiyenlerinde ağzuna...kıss deee baaa hele sen bunnarın hepsindende yedinmi:)))) bende isterim şebit ona göreeeeeee o teyzeye söleee bizede yapsun:))) hade öpüyorum seni yeavrım

        YanıtlaSil
      14. Salihacim ne kadar harika seyler böyle,tam bir ziyafet.Cesit cesit ,hepside bir birinden lezzetli,yani bekledigine heycanlandigina degmis haa;)))Hepinize aaafiyetler olsun canim,lop lop et olsun ,pit pit yag olsun emii:)))Ayirca seni sobeledim canim haberin olsun.

        YanıtlaSil
      15. Gerçekten yemekler çok hoş gözüküyor bir de hoş sohbet olunca daha da tatlı olmuştur eminim. Yapanların ellerine sağlık...

        YanıtlaSil
      16. Teyzenin ellerine sağlık,harika bir sofra hazırlamış.Özellikle şepit nefis görünüyor...


        sevgiler...

        YanıtlaSil
      17. hmm ne hoş bir sofra.emeği geçenlerin ellerine sağlık.benim sufi dolmalar o kadar bereketlendi ki 3 gündür ye ye bitemediler))cevat hocayı biz de ailecek çok severiz.hele o hoş şivesi vardır ya hem güler hem dinleriz.Allah ona hayırlı uzun ömürler vesin biz de dinleyip gereğince amel edelim inşllh.selamlar

        YanıtlaSil
      18. demek her yörede isim değişik malzemler aynı..eşim gresunlu onlarda tavşaniçi derler.. babam kastomonulu onlarda ıslama derler..malzeme aynı lezzet aynı isim değişik..bizim baş yemeğimizdir çok severek yeriz..buda nefis gözüküyor..masa özenli hazırlanmış.herşey harika..hazırlayanların ellerine sağlık..tavuk göğsündede gözüm kaldı ..illa tatlı:))
        sevgilerimle..

        YanıtlaSil
      19. Sofraya baktıkça acıkır insan.:)
        Ben şepitin bir benzerini yapmıştım. Bartın'ın tavuklu böreği var, o da sepite tat olarak çok benziyor. Aynı malzeme ve yapılışı. Sadece Bartın'lılar yufkaları tepsiye ıslatırken aralarına tereyağı gezdirip ocakta tepsinin altını üztünü kızartıyorlar. Üzerine tavuk etlerini diziyorlar, ama muhteşem bir tadı oluyor. Yani şepiti herkese şiddetle tavsiye ederim.
        Sevgiler...

        YanıtlaSil
      20. Teyzenizin ellerine saglik,hepsi nefis gorunuyor.Sepit ayri bir guzel olmus,tadini yiyenler bilirler.:) Sizlere afiyet olsun.Bende sizi bekliyorum,sevgilerimle.

        YanıtlaSil
      21. zuzu,anacıgına allah uzun ömurler versın:)
        aylın,yeme kıs sepıtlerıı ehehehe...:)
        nino,bakma sen maharatlıyımdır ben yahu:P

        fulya sagol canım..bende ıadeı zıyarete gelecegım:) sevgılerımle..
        dısal,adaş,tesekkurler canım,gelemedım sana sımdık gelıyorum bekle:)

        :)gul,nekadar nazık hos sohbet ve tatlı bır ınsansın..senı tandıkca gıbta etmemek elde degıl valla

        ugurböceği,tesekkkurler..yoresel lezzetlerın ısımlerı bır tuhaf oluyor:)

        sanıye canım ugrayacagım ben sana:)

        handeee ınankı yedık kıs ama 15 kişi vardık yanı eheheh:)

        hunerli eller canım tesekkurelr,baskası yapınca pek bır lezzetlı oluyor boyle zor seylerı :)

        haydı mutfaga,tesekkurler zıyaretınız ve guzel sozlerınız için:)

        gonul yok bea yermıyım heç ehehe:PPPPP

        yaren sagol yag ve kılo temennılerın ıcın eheheh:)gelıyorum sayfana....

        seda tesekkurler canım:)

        betul sagolasın canım:)

        leyya tabe bereketlı olcak onlar sufı sarması:)) ah ah sabahları dınlerım ben muvareği bayılırımm:) allah basımızdan eksık etmesın..


        sofra özlemi,demekki yedıklerımız hep aynı ama ısımler farklı...ne guzel aynı öz den gelıyoruz:)

        lavantın senınkı harbı guzelmıs ama ya:))ellerınıze saglık..neler ogrenıyorum neler:))



        serap cok nazıksın tesekkurler canım:))

        herkese selam ve sevgıler!!!

        YanıtlaSil
      22. Hiç nasıl olmuş diye sorulur mu?Hepsi birer sanat eseri olmuş.Ellerinize sağlık

        YanıtlaSil

      hoşgeldiniz:)