Cuma, Kasım 09, 2007

NAR'LI PASTA







Pandispanyam ve vanilyalı kremam, her zaman baş ucu kitabım olan ve pandispanyasını tek tutturabildiğim kişi olan Emel hanım’a ait.Tam mevsimindeyken narlarla bir tatlı yapmak istedim ve narlı pastam çıktı ortaya.Eğer nar seviyorsanız denemenizi tavsiye ederim çünkü çok lezzetli oluyor.Üstelik nar’ı tane olarak yiyemeyen oğlum bile severek yedi.Belki hafta sonu pasta yapmak isteyenlere değişik bir alternatif olur diye düşündüm.


Bu hafta sonu bizim için çok önemli.Eşimin sınavı var.Eğer kazanırsa yeni bir dönem başlayacak bizim için.Bütün arkadaşlarımın,bizden ‘’dualarını’’ eksik etmemelerini diliyorum.Hafta sonunuz huzurlu ve bereketli geçer inş..herkese sevgilerimle..


ÇİKOLATALIPANDİSPANYA;


''Ölçülerde 200 gr.lık bardak esas aldım.''

· 6 yumurta
· 120 gr.tozşeker :1+2 yemek kaşığı
· Yarım çay bardağı portakal suyu
· 112 gr.un :1+2 yemek kaşığı
· 50 gr kakao:25 grlık 2 paket


VANİLYALI KREMA;_Aylin hanımın uyarısı üzerine doğru ölçüleri ekliyorum;_
  • 1,5 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • Yarım kutu süt kreması
· Ayrıca tarifte yok ama ben 3 muz kullandım.


AYRICA;1 adet nar


YAPILIŞI;

1. FIRINI 175 DERECEDE ISITIN. ARZU ETTİĞİNİZ KALIBINIZI YAĞLI KAĞIT İLE DÖŞEYİN.BEN 20 CM’LİK KARE KALIBIMLA YAPTIM.20 CM.UYGUNDUR.
2. YUMURTA SARILARINI VE BEYAZLARINI AYIRIN. YUM.AKLARINI ŞEKERİN YARISI İLE ÇIRPIN.
3. KALAN ŞEKERLE YUM. SARILARINI ÇIRPIN. MAYONEZ KIVAMINA GELMESİ GEREKİYOR.
4. PORTAKAL SUYUNU EKLEYİP KAŞILA KARIŞTIRIN DİKKATLİ OLUN EĞER ÇÖKTÜRÜRSENİZ PİŞERKEN KABARMAZ VE KASKATI OLUR.(TECRÜBEYLE SABİTTİR)
5. GENİŞ BİR KABA, HER İKİ KARIŞIMI EKLEYİN.UN,KAKAO’YU EKLEYİN VE TAHTA KAŞIKLA HAFİFÇE KARIŞTIRIN.ASLINDA SPATULA İLE YAPMANIZ ÇOK BÜYÜK BİR AVANTAJ SAĞLIYACAKTIR.ALTTAN YUKARI DOĞRU HAREKETLE YAPARSANIZ DAHAİYİ OLUR .ALTTAN YUKARI DOĞRU YAPARKEN BUNA EŞ ZAMANLI KABINIZIDA DÖNDÜRÜN DAHA İYİ KARIŞACAKTIR.
6. HAMURUNUZU KALIBA DÖKÜN VE 5-40 DK PİŞİRİN.
7. FIRINDAN ÇIKARIP TERS ÇEVİRİN VE SOĞUMASINI BEKLEYİN.
VANİLYALI KREMANIN YAPILIŞI;
1. TOZŞEKER,UN VE NİŞASTAYI KARIŞTIRIN
2. SÜTÜ TENCEREYE DÖKÜN VE ŞEKERLİ KARIŞIMI YEDİREREK İLAVE EDİN.
3. MUHALLEBİ KIVAMINDA PİŞİRİN.
4. PİŞİNCE ATEŞTEN ALIP VANİLYAYI EKLEYİN.
5. VANİLYALI KREMADAN PASTANIN ÜZERİ İÇİN 4-5 KAŞIK AYIRIN.
6. SOĞUYUNCA DİLİMLEDİĞİNİZ MUZLARI EKLEYİN VE KARIŞTIRIN.
PASTANIN HAZIRLANMASI;
1. BEN KARE KALIB KULLANDIM VE PANDİSPANYAMI ENİNE 2’YE KESTİM
2. ELİNDEKİ 2 KAT PAND. TEKRAR AMA BU SEFER BOYLAMASINA KESTİM
3. ELİMDE 4 ADET DİKDÖRTGEN KAT OLUŞTU.
4. İLK KATI PASTA TABAĞIMA YERLEŞTİRİP MUZLU VANİLYALI KREMAMDAN SÜRDÜM,AYIKLADIĞIM NARLARIM’DAN SERPTİM.VE 2.KAT PANDS.ÜZERİNE KOYDUM.
5. DİĞER KATLARADA AYNI İŞLEMİ YAPTIM.
6. ENSON ÜZERİNE AYIRDIĞIM KREMAMDAN GELİŞİ GÜZEL DÖKTÜM.
7. VE KALAN NARLARIDA SERPTİM ÜZERİNE..
8. ÇOK ŞIK BİR PASTAM OLDU.ARZU EDERSENİZ KENDİ PANDİSPANYA TARİFİNİZLE HAZIRLAYABİLİRSİNİZ PASTANIZI..
9. AFİYET ŞEKER OLSUN..

15 yorum:

  1. Salihacım harika bir görüntü bu. Neyse ki göz zevkim sizleri dolaştıkça düzeliyor :) Bu arada neler neler yapmışsın sen.. Ben haftada bir güncelleyemezken kendimi sen maşallah her bir güne ayrı döktürmüşsün. Ne hamaratsın arkadaşım sen. Ah hazır İzmitteyken sana mı uğrasaydım ne?

    YanıtlaSil
  2. AAAA
    ASKOLSUN NIYE UGRAMIYORSUNKI....BAKSIMDI DEDIGINE BEKLIYORUM CANIM:))

    YanıtlaSil
  3. dün akşam annem odama geldi elinde bir tabak nar'la,bende şimdi yemiyeceğim ama buzluğa atabilirim pasta yapıcağım dedim:)
    annem nar var,o zaman gene ayıklanır dedi ve onları buzluğa atamadım.
    ama ben vazgeçmedim narlı pastadan yapacağım en kısa zamanda,blogunada girince bir gördümki narlı pasta ooo çok güzel tesadüf:)
    ellerine sağlık çok şık duruyorlar..

    YanıtlaSil
  4. gerçekten harika bir görüntü olmuş..denenmesi gereken bir tarif...narı çok seven birisi olarak ilk fırsatta deneyeceğim..öpüyorum..görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba canim, bu pastanin renkleri cok hosuma gitti, renklerden ötürü de icinde muzun olmasida cok hosuma gitti, özetle tüm pastayi cok begendim, ellerine saglik diyorum.

    Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili saliha, esine simdiden cok cok basarilar diliyorum. Pastan ise nefis gorunuyor. Ozellikle beyaz pastanin uzerinde ki kirmizi narlar harika olmus. Sevgiyle,

    YanıtlaSil
  7. Merhaba sitenizi ilk ziyaretim bu pasta nefis görünüyor narlı, muzlu ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. salihacim her nekadar nari oyle cekirdekli cekirdekli yiyemesemde bu pastanin tadinin icinde kaybolur gibime geliyor :) ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  9. Saliha'cığım,inşallah eşinin sınavı başarılı geçer tatlım.Dularımız onunla olacak canım.

    Pastan ise o kadar nefis görünüyor ki,imrenmemek elde değil.Beyazla kırmızının uyumu ne kadar güzel görünüyor pastada..)Ellerine sağlık canım.

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  10. cnm bayıldım ben bu pastaya:)) cok sık olmus.. ee tadını da bılıyorum zatenn;) 10 puan 10 puan 10 puan...

    sevgıler
    fıdan

    YanıtlaSil
  11. MUTFAK HAVLUSU,TESEKKURLER CANIM,
    YESILDOMATES,SAGOL CANIM,
    KEVSER SAGOL ZIYARETIN ICIN,
    TUBACIM DUALARIN ICIN TESEKKURLER..,
    ZERRIN HOSGELDIN SAGOL,
    YASEMIN KAYBOLMUYOOOOOOORRRRRR:)),
    GUL GUZEL TEMENNILERIN ICIN SAGOL,HERZAMAN COK NAZIKSIN:))
    FIDANELI CANIM SENDEMI DENEMISTIN?TESEKKURLER CANIM:))

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,

    Nar pastada çok şık durmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. verdiğiniz bu tarifde yumurtadan dolayı sapsarı bir krema oldu,,resimdeki beyazlıkla alakası yok.acaip yoğun bir krema oldu,taş gibi.kremayı çöpe atıp başka bir krema yaptım.malzemeye yazık oldu.bilginize.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. aylin hanım merhabalar,
    öncelikle malzemenizin yazık olmasına inanın çok üzüldüm.hemen kıtabımı alıp konrtol ettim veeeee hata bende:( gerçekten malzemenın zıyan olmasına cok uzuldum sankı kendım yapımışım da olmamıs gıbı:( tabı verılen emekte cabası:( un ve niaşsta mıktarlarını yanlış yazmışım...hatta diğer bloglardaki tariflere bile baktım birçok yerde bu krema kullanılmış..
    yumurta konusunda ise 1 yumurta inanın okadar sarartmaz kıvamı koyu olunca sarılığı çıkmıştır diyesim geliyor..tekrar denerseniz eminim memnun kalacaksanız:)

    YanıtlaSil
  15. estağfirullah,,önemli değil.tekrar denerim tabiki,beyaz ve kırmızı uyumu çok güzel.elinize sağlık tekrar

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)