Pazartesi, Kasım 12, 2007

Patates Çnağında Soslu Havuç


Kahvaltıda , ana yemeklerin yanında,et ve tavuk yemeklerinin yanında,hatta çay saatinde bile ikram edilebilecek çok leziz atıştırmalık…deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

PATATES ÇANAĞINDA SOSLU HAVUÇ;(6 kişilik)

· 3-4 adet patates=haşlanmış
· 2 adet havuç=rendelenmiş
· 1 kase yoğurt
· 1-2 diş sarımsak
· 1-2 dal dereotu
· Kuru nane,tuz,azıcık süt

Yapılışı;

1. Haşlanmış patatesleri az süt ilavesiyle püre haline getiriyoruz ama süt az olacak çünkü cıvık olursa şekil almıyor patatesler
2. Sarımsağı ezip yoğurtla karıştırıyoruz istemezseniz sarımsağı eklemezsiniz.
3. Püre haline gelen patateslere kıyılmış dereotunu ekliyoruz ve karıştırıyoruz.çok ama çok yakışıyor dereotu.
4. Pürede 1 kaşık alıp elimizde top şeklini veriyoruz daha sonra ortasına parmağımızla bastırıyoruz.
5. Basıtırıp şekil verdiğimiz yere rende havuç koyuyoruz.
6. Yoğurdumuzu havuç’un üzerine sürüyoruz ve kuru nane serpiyoruz.
7. Afiyet şeker olsun.

13 yorum:

  1. Salihacım aslında bir süprize niyetim vardı ama çok hasta oldum ben :( Şimdi biraz kendime geldim de blogumun başına geçtim. Kısmet
    :( Bu arada patates çanakları harika görünüyor, denemek isterim bir gün.

    YanıtlaSil
  2. Saliha'cığım,
    Patatesli olan her şeye bayılıyorum, senin yaptıkların da öyle güzel olmuş ki...

    YanıtlaSil
  3. Salihaaa istemezseniz sarmısak eklemeyin olumu böyle aparetiflerin tadı ondan geliyor zaten azda mayonez katarsak yoğurda tam süper olacak of ya mayonez diom ya sonrada kilo veirm diom:)

    YanıtlaSil
  4. Bu çanakları hep görüyorum ama deneyemedim henüz. Ellerine sağlık Saliha. Çok lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil
  5. esra cok gecmıs olsun bıtanem saglıgın daha muhım..ama beklerım yanı...
    tıjen tesekkurler komsum:)
    aylın ya sen kılolu degılsın daha nasıl anlatabılırımkı:(,
    burcıncım tesekkur ederım canım:)

    YanıtlaSil
  6. anam bu çanakları ne güzel yapmışsın bende isterim valla ..ellerine sağlık harika görünüyor marifetli arkadaşum benim..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Salihacım enfes görünüyor..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. çok güzel olmuş, ellerine sağlık. ben de böyle birşey yapmıştım, güzel bir tad, denemeyenlere tavsie ederim

    YanıtlaSil
  9. Salihacim ellerine saglik canim...
    Linkini almaya geldim ayrica gerekli düzeltmeleride yapacagım kusura bakma....
    Sana bomba gibi bir haberim var, "fikrim geldi"! :))))
    Bugün okulu da astım mailleşelim kutlayalim..
    hadi öptm senii
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  10. bende daha önce çokca denedim bu çanaklardan ..yiyenlerden herzaman tam not aldı..görüntü ve lezzet itibariyle..içinede istediğimiz garnitürü koyma şansımız olduğunu düşünürsek süper olmuş..ellerine sağlık...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. semacım tesekkurler canım...
    aysem geldım....
    sofra özlemı degılmı hep gecer not alıyor:)
    hepınıze sevgıler...

    YanıtlaSil
  12. elinize sağlık
    bu aksam misafirlerim için yapacağım inşallah,teşekkürler

    http://haydimutfaga.blogspot.com

    Gamze

    YanıtlaSil
  13. sevgılı gamze,ıns yapmıs ve guzel sonuc almıssındır..afıyet olsun canım sevgıler....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)