Cumartesi, Eylül 08, 2007

DOMATES SOSLU BİFTEK

















Görümcem ve kayınvalidemler için hazırladığım soframın 2. tarifide ilk kez yaptığım bu parça et yemeğiydi.Ben etyemez birisi olduğum için yemedim ama eşim,görümcem ve eşi ve kayınpederim çok beğendiklerini ifade ettiler.

Tarif için kitaplarımı araştırırken;kuşbaşı et için yaptığım marineyi, parça ete de uygulayayım dedim kendi kendime ve bu tarifi buldum.Tevafuka bakın ki bu tariftede; Jale hanım aynı marineyi uygulamış.Yalnız benimkinde sarımsak yoktu ve ilave olarak süt vardı ama ben Jale hanımın tarifine sadık kaldım ve çok da iyi yapmışım. Hem kızartma hemde fırınlama işleminden dolayı çok ağır bir yemek olmuyor.Tarif Jale Balcının Keyifli Sofralar için 50 pratik menü kitabından...
 
 
Malzemeler;   tarif,keyifli sofralar için 50 pratik menü kitabından uyarlanmıştır..
  • 4 adet biftek
  • 2 adet yuvarlak dilimlenmiş soğan
  • 2 adet yuvarlak dilimlenmiş domates
  • 2 adet yeşil biber 3’e bölünmüş
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ ; kızartmak için
Sosu;
  • 1 dal taze biberiye yaprağı;ince kıyılmış;eminimki çoğu kişi tazesini temin edemiyordur,kurusundanda lezzetli olur bence
  • 7 yemek kaşığı domates püresi;halk diliyle rende domates
  • 2 yemek kaşığız.yağ
  • 1 çay kaşığı hardal; ben eklemedım sevmıyorum.
  • Tuz,k.biber
Marine için;
  • 1 adet soğanın suyu
  • 2 diş sarımsağın suyu
  • 2 dal taze kekik;yukarıda söyledıklerımı yineliyorum.
  • 1 dal taze biberiye
  • Yarım su bardağı z.yağ


Yapılışı;
  1. Marine için; bütün malzemeyi karıştırıp eti içinde 1 gece bekletin
  2. Fırını 180 derece ayarlayın
  3. Etleri marineden süzdürerek alıp tuzla karabiberle tadlandırıp kızdırılmış sıvıyağda arkalı önlü kızartın
  4. Fırın kabına biftekleri dizin
  5. Sos için ; malzemleri çırpma teliyle iyice karistırıp etin üzerine dökün
  6. Dilimlenmiş soğan,domates ve biberle süsleyip fırına verin
  7. Sıcak servis yapın
  8. Afiyet bal olsun.

3 yorum:

  1. goruntu harika ellerinize saglik cok can cekici gorunuyor

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canım,ben bir etseverim ve çokk beğendim :)

    Selam ve sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. nihan ve oyacım tesekkurler bana cekıcı gemesede sıze gelmesıne sevındım:))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)