Salı, Kasım 06, 2007

Püreli Saray Kebabı



 

PÜRELİ SARAY KEBABI;

· 500 gr kuşbaşı tavuk
· 2 adet soğan
· 500 gr. Bezelye
· 3 adet büyük havuç
· Sıvıyağ
· 3 bardak Tavuk suyu
· Tuz ve arzu ettiğiniz baharat
Püre için;
· Yarım kilo patates
· 1 bardak süt
· Tuz,karabiber
· 2 yemek kaşığı tereyağ
Yapılışı;
1. Soğanı kuşbaşı doğrayıp, kızdırdığımız yağda kavuralım.
2. Hemen ardından havuç ve tavuklarımız ekleyelim.Ben soğanla ilk etapta kavrulacak şeyleri beraber kavuruyorum.hem vitaminleri gitmiyor hem de ilk soğan kavrulduğun da havuç’un kavrulma sırası geldiğinde soğan iyice kavrulmuş oluyor ölü gibi oluyor soğancağız:)
3. 5 dk. Kavurduktan sonra sıcak tavuk suyunu ve bezelyeleri ekleyip pişmesini bekliyoruz.
4. Tavuklar pişerken püremizi hazırlayalım. tereyağımızı tencerede kızdıralım, haşladığımız patatesleri rendeleyelim.tencereye alıp üzerine süt ilave edip koyu bir kıvam alana kadar karıştırıp pişirelim.
5. Pişirdiğimiz tavuklu yemeğimizi fırın kabımıza yerleştirelim.
6. Püremizi pasta sıkacağımıza koyup tavuklu yemeğimizin üzerine istediğim şekilde sıkalım.
7. 200 derecede patateslerin üzeri kızarana kadar pişirelim.
8. Afiyet olsun..

7 yorum:

  1. Yok yok sen yine de yayınla fotoğrafını komşucuğum. Hepsi güzel bunların. Fotoğraftaki karnabahar bahsettiğim çorbaya giren karnabahar değil, bunu 2 yıl önce Her Güne Bir Yemek için çekmiştim, yayınlamak bugüne kısmetmiş...

    YanıtlaSil
  2. hım bende bunu bekliyordum gayete basitmiş yaf böle yemekleri seviyorum valla hem pratik hem lezzetli eline sağlık canımcım

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor yemeğin ve kafkas çorban....lezzetli olduğu her halinden belli..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. bunu kesinlikle deniycem görünüşü bile çok güzel ellerine sağlık canım :) ama benim hala o toplarda kaldı :))

    YanıtlaSil
  5. Kış'ı bende çoookk özledim Salihacım..Yağmuru , karı , keskin rüzgarı ve keskin rüzgarın burnumdan içerilere inip ciğerlerimde patlamasını..Ben kış çocuğuyum ve kışı hep çok özleyeceğim..

    Saray kebabı da iştah açıcı görünüyor..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ben bu tarifi denedim çok güzel oldu . Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. SEVGILI MUTLU KADIN;DENEYİP BEGENMENİZE SEVİNDİM AFIYET SEKER OLSUN:))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)