Perşembe, Kasım 22, 2007

KAYNANA ÇATLATAN TARİFLER;^^DONAUWELLE ; (TUNA DALGALARI)^^




Donauwelle (Tuna dalgası) ya da Schneewittchenkuchen (pamuk prenses pastası) Almanya’da çok tanınan ve çok sevilen bir pasta. Eşimin teyzesinin gelini ve benim çok sevdiğim arkadaşım olan Ziko’cum Almanya’da doğup,büyümüş.Bu pastanın ününü kendiside çok defa anlattı.Tarifini sorduğumda ise;Evde yapılan tarifler birbirinden çok farklı olabiliyor,elimde birkaç tarif var demişti.


Bende hem ondaki tarifleri hem de araştırıp bulduğum tariflerin içinden bazılarını eledim çünkü;bir çok tarifin ortak özelliği, içinde Palmin (ana maddesi katı hindistan cevizi yağı) adı verilen bitkisel bir yağ olması ve burada(Hindistan cevizi sütünü bile bulamadıktan sonra palmin’i nasıl bulabilirim ki?) bulmamın imkansız olmasıydı.Sonuçta aklıma en yatan tarifte karar kıldım.

Sıklıkla yaptığım ve önceden belirttiğim gibi klasiklerim arasına giren bu pasta;ben pasta diyorum ama Ziko’cuma göre Almanya’da bu bir kek çünkü onlar kekleri bile pasta havasına büründürüp öyle yiyorlarmış.Tarifim,kendisini kek,pasta ve kurabiye ustası olarak gördüğüm Sevgili Teatime;Mine’ye ait.Hernekadar uzunca bir zamandır sayfasını sıklıkla güncellemese de, ben tariflerini sıklıkla yapıyorum ve sonuçlarından çok da memnunum.

Donauwelle ;tam kaynana çatlatacak bir tarif çünkü eskiler ‘’genelde’’ klasik tatlı ve yemekler yapmaktan yanadırlar.Kayınvalidem bu tür tatlıları ‘’siz gençler daha güzel yapıyorsunuz’’ diye benden rica eder.Kendisini şimdiye kadar yaptığım lezzetlerle hiç çatlatmadım ama çoğu kez misafirlerin iltifatları karşısında gururlandırdım.Allah c.c büyüklerimizi başımızdan eksik etmesin.Bizim için büyük lütuflar.

Kısaca; herkese bu enfes pastayı,yok yok kek’i tavsiye ederim.Hem şık hem lezzetli.Yarım ölçü,tam ölçü,2 kat ölçüsünü bile yapabilirsiniz,tarafımdan yapılmıştır,tavsiye edilir.Tarifi aynen aktarıyorum…SEVGİLİ ;LALE'CİĞİME DE BURADAN KOLAYLIKLAR DİLİYORUM,EMİNİM Kİ ÇOK ZEVKLİ BİR ETKİNLİK OLACAK VE HARİKA LEZZETLER ÖĞRENECEĞİZ.Herkese sevgilerimle….


DONAUWELLE(TUNA DALGALARI);
(10 KİŞİLİK)

KEK 'i;

200gr. margarin
  • 200gr. şeker
  • 1 paket vanilya
  • 5 yumurta
  • 300gr. un
  • 1/2 paket kabartma tozu (1,5 tatlı kaşığı)
  • 5-6 tatlı kaşığı kadar kakao

ÜSTÜ İÇİN ;

  • 2 kavanoz vişne kompostosu ( 1 kavanoz suyu süzdürülmüş vişne yaklaşık 350-400gr., kavanoz içindeki vişne suyu miktarı 380-400ml.)
  • 4 paket Dr. Oetker tart jölesi(BEN NİŞASTA KULLANDIM)
  • 1/2 L. süt- 100gr. şeker
  • 40gr. Palmin (KULLANMADIM)
  • 50gr. vanilyalı Pudding tozu (BEN KENDİM VANİLYALI PUDİNG YAPTIM HAZIR KULLANMADIM)
  • 200gr. Tereyağ veya margarin ( KULLANMADIM BENCE AĞIR OLUYOR )


Çikolatalı Glazür:

  • 1 yumurta,
  • 1 1/3 nescafe fincanı pudra şekeri,
  • 2/3 nescafe fincanı kakao,
  • 180gr. Palmin.
  • VEYA: 150-200gr. bitter çikolata (BEN ÇİKOATA ERİTTİM)

YAPILIŞI;

  1. Fırını 175° C’ye ısıtın.
  2. Margarini ve şekeri birlikte çırpın.
  3. Yumurtaları teker teker yedirin.
  4. Vanilyayı, unu ve kabartma tozunu yumurtalı karışıma ekleyin.
  5. Hamurun yarısını tepsiye(fırının kendi kare tepsisi) yayın.
  6. Diğer yarısını kakao ile karıştırarak beyaz hamurun üzerine döşeyin. Üzerini biraz düzeltin.
  7. Vişnelerin suyunu süzün (suyunu bir kapta toplayın), kakaolu hamurun üzerine çok hafif bastırarak dizin.
  8. 175° C’de yaklaşık 30-35 dakika pişirin.
  9. Keki iyice soğutun.
  10. Yaklaşık 1L. (daha az olabilir) vişne suyunu 4 tart jölesi ile kaynatın.
  11. İsterseniz biraz şeker ekleyebilirsiniz. 1-2 taşım kaynadıktan sonra kenara alın. Jöleyi soğumuş kekin üzerine sürün (oldukça çabuk donuyor !)
  12. 1/2 L. sütü, 100gr. şekeri ve 40gr. Palmin’i birlikte kaynatın.
  13. 50gr. toz puddingi ekleyerek hızla karıştırın. (EVDE PUDING HAZIRLADIM)
  14. 1 dakika kadar pişirin. Kenara alıp, iyice soğutun.
  15. 200 gr. margarini köpürene kadar çırpın.
  16. Soğumuş puddingi azar azar margarine ekleyin ve çırpmaya devam edin. (Kremanın rengi açılıp, beyazlaşıyor).
  17. Jölenin üzerine sürün. Buzdolabında iyice soğutun.
  18. Çikolatalı kuvertür: 2 yumurtayı çırpın, kakao ve pudra şekeri ile iyice karıştırın. Palmini eritip, incecik akıtarak ve sürekli karıştırarak kakaolu karışıma ekleyin. Puddingli katın üzerine döşeyin. Çatalla dalga şeklinde kıvrımlar yapın. Buzdolabında en az 3 saat bekletin.
  19. Alternatif: Kuvertürü benmari usulü eriterek puddingin üzerine yayın.
  20. AFİYET OLSUN.

Not; Ben bir kare büyüklüğünde kuvertür çikolatayı benmari usulü eritip üzerine yaydım ve şekil verdim.

14 yorum:

  1. Canımmmmm,

    yanlız bu pasta pasta olmuş resmen.

    bakarken ağzım sulandı. bu nedir böyleee :)

    ellerine sağlık hayatım..

    sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. canim pastan harika gorunuyor
    ellerin dert gormesin
    sevgiler

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. süper ötesi, bu görüntü ne ya, ben bile çatladım, kaynanalar ne yapsın.

    ellerine sağlık salihacığım

    YanıtlaSil
  4. salihamm canım benim ne güzel olmuş kıs böyle ya kaynanan çatur çatur çatlarsa ehehehehehehe:)))) ellerine sağlık canımmm..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. kıs ne keküüüüüüüüüüü bu 5 yıldızlı pasta ayol resmen hımmm şimdi bunu ben yapmaya kalksam kekini aynen böle yaparım üstünü tart jölelei yaparım vanilyalı puding yaparım 1 pkt üzerine çikolata erimiş olarmı timammı:)

    YanıtlaSil
  6. selam sitenizi yeni gördüm şöyle bir gezinti yaptım eski sitenizi falan ama en çok ve hoşuma giden bölüm hikmet damlaları oldu Allah muhabbetimizi daim etsin ne diyeyim birde bu arada bende Gölcükde oturuyorum hemşeriyiz yani:)takip ettiklerim arasında olucaksınız görüşmek üzere:))

    YanıtlaSil
  7. Salihacığım bu nedir yaa? Sen ne yapmışsın böyle... Bu keki (aslında pastayı) kim görse çatlar. Ellerine sağlık canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. canim muhtesem olmus ellerine saglik

    YanıtlaSil
  9. Tuna dalgalarında boğulasım , kaybolasım , dağılasım varrrrrr !!!

    Muhteşem görünüyor.Ellerine sağlık Salihacım

    YanıtlaSil
  10. salihacim pasta sahane gorunuyor! lakin sen su renk isini tutturamadin halen.. sitende yazilari okurken cok yoruluo gozlerim :( beyaz zemine siyah yaz yahu ne ugrasiosun hem anlasilir hem sade.. zaten yemeklerin resimleri yeterince renkli :) optum...

    YanıtlaSil
  11. Salihacım;
    Pastanın bütün halinede, dilim halinede b a y ı l d ı m!!!
    Muhteşem görünüyor, sanat eseri gibi, ellerine zevkine sağlık, valla ben senin kayınvaliden olsam kesin çatlamıştım:)

    YanıtlaSil
  12. Salihacığım ellerine sağlık harika bir görüntüsü var. Eminim tadıda öyledir.

    YanıtlaSil
  13. cnm arkadaşım ne güzel bir kek ya da pasta olmuş bu ellerine saglık.smlr..

    YanıtlaSil
  14. salıha cım, sen kaynanadan sonra benı de catlattın vallahı.. bu nasıl guzel bır göruntu boyle masallah..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)