Salı, Kasım 20, 2007

İZMİR KÖFTE



Ders çalış,tezhip işini hazırla,oğlunla ilgilen ve oyna,ev idare et….bunların kafamda ve vücudumda oluşturduğu hezeyandan dolayı altüstüm şu aralar….üstelik hava çok soğuk ve bugün ‘’oğlumla dışarı çıkmak’’ zorundayım… ama her şeye rağmen hayat azıcık bile mola vermiyor…Bekar olduğum zamanlarda ki tempomu tamamen unutmuşum ama hatırlamaya başladım.alışmaya başladım mı? O da olacak ama çabuk olsa iyi olur…^^Allah (c.c), her şeyin, her zaman kaldırabileceğimiz kadarıyla hayırlısını versin^^ duasını mırıldanıyor dudaklarım…

Hayatın karmaşın da mutfağa girip lezzetli yemekler hazırladığımda kendimi çok iyi hissediyorum.Bu aralar iyi ki yapmışım dediklerim;Oktay usta’nın Sakızlı kazandibi’si ve Dilistan hanım’ın harika tarifiyle pizza!rsimleri aktarayım yayınlayacağım ama önce bu harika tarif var sırada; biraz uğraştıcı ama sonuç itibariyle ortaya enfes bir ana yemek çıkıyor.Şık sunumlarla misafirlerinize ikram edebilirsiniz.denemenizi tavsiye ederim.





İZMİR KÖFTE;


MALZEMELER;


· 500 gr. kıyma
· 1 soğan
· 2 bayat ekmek içi
· 1 yumurta
· 4-5 patates
· 3 domates veya 3 yemek kaşığı salça
· 2-3 diş sarımsak
· 4-5 sivribiber
· Tuz , karabiber
· Kızartmak için sıvıyağ




YAPILIŞI;


1. Bayat ekmek içini kaba ufalayın,soğanı rendeleyin.
2. Kıyma,ekmek,soğan,yumurta ve baharat ekleyip yoğurun.
3. Köfte harcından parçalar alıp elinizde yuvarlayın ve uzun parmak şeklinde köfteler hazırlayın.
4. Patatesleri soyun,yıkayıp kağıt havlu ile kurulayın,elma dilimi şeklinde kesin ve kızartıp yayvan bir tepsiye dizin.
5. Aynı yağda köfteleri kızartıp,tepsiye düzgünce dizin.
6. Sivribiberleri 2-3 parçaya kesin.hafif kızartıp köfte ve patateslerin üzerlerine yerleştirin.
7. Domatesleri rendeleyin,sarımsakları ezin domatese ekleyin ve az suyla sulandırıp köftelerin üzerinde gezdirin.
8. Isıtılmış fırında(175 derece) 20-25 dk. Pişirin.sıcak servis yapın.
9. Afiyet olsun.
Not;Patatesleri kızartıp,köfteleri yağda kızartmayabilirsiniz.tepsiye dizip önce 5-10 dakika fırında alt-üst ederek kızartıp sonra domates sosunu döküp pişirebilirsiniz.
ben genelde bu şekilde yapıyorum ama kayınpederimin''böyle izmir köfte olmaz'' uyarılarıyla yukardaki şekilde yapmıştım ve çok lezzetli ama bir o kadar ağır lezzet olmuştu.

15 yorum:

  1. Salihacım en sevdiğim yemektir İzmir Köfte bende patatesleri çiğden koyup sadece köfteleri kızartırım. O şekilde de çok güzel oluyor ama kayınpederin beğenmez senin şimdi böyle:) Sen yapta ben her halini çok severim:)

    YanıtlaSil
  2. salihacım annemde aynen böle yapar izmir köfteyi ama pek bi uğraştırıo önce kızart sonra pişir bide kızartma olunca malum kilo milo:) heheh eline sağlık şekerim

    YanıtlaSil
  3. Bayılırım Saliha'cım izmir köfteye. Harikasın.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba canim, bu yemegi bizde ailecek cok seviyoruz. Ayrica, kayinpederin bence hakli, Izmir köftesi önceden kizartmakla gercekten daha da lezzetli oluyor, kalorileri hic düsünmeyelim bu sefer, dimi? Ellerine saglik diyorum ve öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. çok severim izmir köfteyi...Ayrıca yoğunluk konusunda ben de aynı senin gibi düşünüyorum, bazen keşke pause düğmemiz olsa da öylece istediğimiz yerde kalakalsak sonra tkrar playe bassak diyorum

    YanıtlaSil
  6. müge hıc denememıstım senın gıbı..ama fırın patates yaparken koyuyoruzya nıye olmasın değilmi?sen yaparsın guzel olmazmı...canım...,
    aylın evetya cok ugrastırıcı:(( tesekkurler canım..,

    feyhan yaparım ben sana gel bana:)tesekkurler canım,

    kevserrrr lezzettemı agırlık,vucuttamı?ne dersın..ehehehe,

    muge tesekkurler....sozlerrının altına denden işaretı koyuyorum..biri bizi durdursuuunnnn....

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor köfte ve patatesler,benim eşim de kızartılmış halini seviyor:)))


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  8. Izmir köfte en cok sevdigim yemeklerden bir tanesidir.Senin yaptiginda cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. Saliha'cım,
    Ne güzel bir yemektir İzmir Köfte. Sen de çok güzel yapmışsın. Eline sağlık:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. emir büyük yerden:) ama işin içinede yağ girince bir lezzetli oluyorki sorma..
    ellerine sağlık cnm.. hem öle hem böle patatesli olan herşey herşekilde güzeldir benim için..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Salihacım, köfte çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Salihacım, köfte çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Salihacığım ellerine sağlık. Köfteyi fırında yemek hem daha sağlıklı hemde daha lezzetli oluyor. Benimde tercihim fırında yapılmasından yana. Bu arada genel istek üzerine etkinlik logosunu yeniden düzenledik. Sayfalarda daha iyi gözükmesi için. Bana uğra istersen. Sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Salihacığım ellerine sağlık. Köfteyi fırında yemek hem daha sağlıklı hemde daha lezzetli oluyor. Benimde tercihim fırında yapılmasından yana. Bu arada genel istek üzerine etkinlik logosunu yeniden düzenledik. Sayfalarda daha iyi gözükmesi için. Bana uğra istersen. Sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. blog mansette gordum geldim ellerine saglik canim

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)