Pazar, Ekim 28, 2007

PEYNİRLİ ÜÇGEN BÖREK VE CEVİZLİ ÇÖREK


Sadece cumaertesi diye yazı yazacaktım ama rahatsızlanınca yazım pazara kaldı ne garip.Haftanın hemen hemen her günü eşimde bende doluyuz.Ama bu cumartesim boştu.Eşim’in sınavları yaklaştı ve çalışmasını hızlandırdı.Bay düğmede bu sıralar çok asabi ve mızırdanıyor.Eee durum bu olunca(evde ders çalışamaz olunca) babamız bizi evde istemedi.Bizde ‘’bay düğmey’le’’ babaannemizin ve dedemizin peşine takılıp Praktiker’e gezmeye gittik.
Benim için çok acı bir deneyim oldu.Bay düğme hiç durmadı ve tam manasıyla beni kemirdi durdu.İnsan’ın günü gününe uymuyor ki,normalde evde ne yaparsa yapsın sabredip sadece belirli kurallara uymasını sağlardım fakat bu 1 haftadır bende asabiyim ve ‘’bay düğme’ye’’ sabrımın son raddesine geldiğinde bağırıyorum maalesef..neyse bazı şeyler geçici oluyor,inş. Bu
da geçici olanlardandır..
Tariflerimiz, Portakal’dan Hatice’ye ait.Ben istedim kayınvalidem sağolsun beni kırmadı ve yaptı.Hatta aniden gelen misafirlerim bile tattılar.Kendileri çok güzeller efendim tavsiye ederim.hele cevizli çörek!!! İki tariften de 2 tepsilik çıkıyor.Çocuklarınızın beslenme çantalarına girebilecek enfeslikte ve besleyicilikte..''Zaten yemekler olsun hamurişleri olsun hatta tatlı ve pastalarda bile öncelik oğlumun damak tadı ve yapılacak şeyin besleyici olup,olmadığı'na çok ama çok dikkat ediyorum,o kadar nasipliyim ki;ailemde 1 adet doğum dr.'u,1 adet çocuk dr.'u ve psikiyatris ile pedagog var,ne güzel değil mi?yakında bunlarlada ilgili çalışmalar yapacağız inş... ''
tariflerde hiçbir değişiklik yapmamış kayınvalidem,aynen aktarıyorum…
Yan tarafta okuduğunuz gibi bundan böyle bana yollayacağınız tarifleri deneyip, yapıp,resimleyip sayfamda yayınlayacağım.Kimbilir ne güzel tadlar paylaşacağız.Bir blog sayfanız olsun olmasın muhakkak tariflerinizi bekliyorum…herkese sevgilerimi yolluyorum…Geçelim tariflere;

Peynirli üçgen börek

Malzemeler:
Hamur için;
· 1 kibrit kutusu kadar yaş maya (30 gr),
· 1 kg. un, 1 su bardağı sıvıyağ,
· 1 su bardağı yoğurt,
· tuz,
· katı yağ (tereyağı, margarin).

Börek harcı için;
· 1 kalıp beyaz peynir, ezilmiş,
· 1 demet maydanoz, ince ince doğranmış.
· Üzerlerine; 1 yumurtanın sarısı, çörek otu.
Hazırlanması:
1. Mayayı ufak bir kasenin içindeki ılık suda eritin.
2. 1 kg un, 1 su bardağı sıvı yağ, 1 su bardağı yoğurt, erimiş maya ve tuzu geniş bir kapta karıştırarak oldukça yumuşak bir hamur yapın.
3. Hamuru hiç bekletmeden 12 bezeye ayırın.
4. Bezeyi açabildiğiniz kadar ince açın.
5. Hamur yağlı olduğu için kolay açılıyor. Açtığınız hamurun üzerine tereyağı sürün.
6. Açılan yufkayı bohça şeklinde katlayıp bir kare elde edin.
7. Peyniri ve maydanozu karıştırın. Karenin her bir köşesine birer tatlı kaşığı peynirli harçtan koyun.
8. Bu köşeleri ortada birleştirerek bir kareden dörder üçgen elde edin.
9. Bu işlemi kalan 11 beze için de tekrarlayıp, hepsini tepsilere dizin.
10. Üçgenleri kat yerlerinden kesin.
11. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin.
12. Önceden ısıtılmış 200 C fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

Cevizli çörek
Malzemeler:
· 1 su bardağı yoğurt,
· yarım su bardağı sıvıyağ,
· yeteri kadar tuz (1,5 tatlı kaşığı).
· 1 paket yaşmaya (42 gr),
· 1 su bardağı ılık su,
· aldığı kadar un.
· 150-200 gr tereyağı (eritilmiş), 200 gr ceviz içi.
Hazırlanması:
1. Ilık suyla mayayı ve 1 kesme şekeri eritin.
2. Bütün hamur malzemelerini derince bir kaba koyup karıştırdıktan sonra azar azar un ekleyin. (Gerekirse hamurun kıvam bulması için bir miktar ılık su kullanabilirsiniz.)
3. Kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur elde edin.
4. Hamurdan 5 beze elde edin ve bu bezeleri incecik açın.
5. Üzerlerine tereyağı ve dövülmüş ceviz gezdirin.
6. Yufkayı 3 şerit halinde kesin, burgu yaparak sarın ve yağlanmış tepsiye dizip yumurta sarısı sürüp susam serpin.

11 yorum:

  1. oolldu şekercim bu ne şimdi ppeynirli üçgen börek cevizli çrek hani tarif nerde yazısı nerde salihacım bide msn yi açarsan bugün bana bi ses ver ben bazen göremeyebiliyorum

    YanıtlaSil
  2. Kaynin valdenin nde seninde ellerine saglik.Cok sahane görünüyor.Kendine hic bir seyi stres yapma.Bir annenin kendine ayirdigi zaman cok az tabiki bizimde bir sabrimizin siniri vardir,seni cok iyi anliyorum.Benim oglum film izlerken maydanozdur,hic bir sey anlamam izledigimden,sorularindan dolayi.Bilgis. da hic bir sey yapamam.Is ev isi yaparken vs.
    Ama napim sinirlenmemeye calisiyorum;) Cenem düstü bu aksam vakti.Sana iyi hafta sonlari diliyorum.Ziyaretin icin tesekürler canim.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Kayınvalidenin ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar.Ben de yapıyorum bazen ve severek tüketiyorum.Özellikle üçgen börek bana hitap ediyor.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  4. kay�nvaldenin ellerine sa�l�k salihac�m...ya bayd�me ne k�s ger�ige�enlerde yaline sordum ama �ocu�un ad�n� d�memi koydun ehehehe...sevgilerimle can�m

    YanıtlaSil
  5. Hoş blog bana da beklerim.Selamlar..

    YanıtlaSil
  6. canım ne güzel olmuşlar...kayınvalidenin elerine sağlık...blogun çok hoş görünüyo...sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  7. slm salişim....
    valla yapanın ellerine sağlık...

    artık çocuğun ne anlama geldiğini öğrenmeye başlamışsın....bence çocuk uyurken tatlı...uyanınca canavar...tatlı canavar....

    bazan öyle sinirleniyorumki bende kızıyorum...sabretmek çok zor olabiliyor....

    by düğmeyi sevdim...eminim bir hikayesi vardır...öpüyorum düğmeyi....

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Saliha
    canım umarım hersey yolundadır, sana etkinlik hakkında mail gönderdim haberin olsun! :)
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  9. Kayınvalidenin ellerine sağlık Saliha'cığım..Bizede yapar mı acaba??Çok nefisler canım,afiyetler olsun.

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  10. aylin,
    yaren,
    ab-ı hayat,
    gönül,
    begüm,
    yeşildomates,
    saliha:),
    nihan,
    agül,
    hepınıze tesekkurler sagolun....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)