Çarşamba, Ekim 24, 2007

KURU DOMATESLİ BULGUR PİLAVI



KURU.. KURU ..HERŞEYE KURU........

Kuruluk mevsimini açıyorum.
Bu sıralar yemeklerime,sera ve tatsız domatesler yerine(yazında pek güzel domates yediğim söylenemez) kuru domates ekliyorum.Çorbalara,ekmeklere,tuzlu keklere,yemeklere hatta bulgur pilavına bile..ne kadar yakıştığını tahmin edemezsiniz.Bu İzmir’in güzel güneşinde kurumuş domatesler, kuru domatesi ne kadar sevdiğimi bilen bir yakınımız tarafından hediye getirildi.İsterseniz kuru haliyle kullanabilir,isterseniz Z.yağında bekletip lezzetlendirebilirsiniz.Bulgura çok ama çok yakıştı.Sırada ise kuru domatesle yaptığım ekmeğim var.


En son bulgur pilavında denedim enfes oldu. Oğlum bayıldı.Bende oğlum sevdi diye sevindim çünkü çocuklar için bulgur; kandaki yağları düşürücü yönü olduğu bilinen posa/lif,karbonhidrat değeri düşük olmasından, protein ,demir,kalsiyum,b1vitamini açısından çok zengindir. Sinir ve sindirim sisteminde önemli bir yeri vardır.Bulunmaz bir nimettir. Bulgur,buğdayın temizlenip,yıkanmış ve yarı kaynatılmış ve kurutulmuş halidir.Bu sebeble aşağıdaki özellikleri taşır;



1. Bol bol folik asit içerir
2. Hububat ürünlerinin tek dezavantajı olan ‘’fitik asit’’bulgurun geçtiği haşlanma ve kurutulma işlemlerinden dolayı yoktur.
3. Doymamış yağa sahiptir ve toplam yağ oranı düşük olduğu için sağlıklı bir besin maddesidir.
4. Yüksek mineral ve selülozdan dolayı besin emilimini hızlandırır, kabızlığı engeller ve bağırsak kanserini önler.
5. Bakliyatlarla karıştırıldığında dünyadaki en önemli besin kaynağı durumuna gelmektedir
6. Radyasyonu emmez ve radyasyona karşı dayanıklıdır. Bu nedenle bazı ülkelerde nükleer savaşlara karşı, askeri ve sivil amaçlar için stokta tutulan ürünlerdendir.
7. Pişirme işlemi esnasında tanenin ruşeymin kısmında bulunan besin maddeleri tane içerisine nüfuz ettiğinden besin değeri diğer ürünlerden (ekmek, makarna) daha yüksektir.
8. Pişirme ve kurutma işlemlerinden dolayı, küf oluşumuna karşı dayanıklıdır ve raf ömrü diğer ürünlerden daha uzundur.
9. Kolestrol içermez,
Geçelim tarife;


KURU DOMATESLİ BULGUR PİLAVI;

· 4-5 adet kuru domates
· 1 adet dolmalık kırmızı biber
· 1 adet soğan
· 1 su bardağı pilavlık bulgur
· 2 su bardağı sıcak su
· Taze veya kuru nane,tuz,karabiber
· Z.yağ


Yapılışı;

· Soğanı doğrayıp z.yağda soteliyoruz.
· Doğradığımız dolmalık kırmızı biberi ,ilave ediyoruz.
· Kuru domateslerimizi doğrayıp ilave ediyoruz.
· Sıcak suyumuzu ekleyip su kaynayana kadar bekliyoruz.
· Su kaynayınca yıkadığımız bulguru ekliyoruz.Suyu iyice çekilince altını kapatıp bulgurumuzu demlenmeye bırakıyoruz.


afiyet olsun.

14 yorum:

  1. bu benim bittigim andir beni bitirdinnnnnnnnnn nerden bulim ben buralrda bu kurulariiiiiiiiiiiiiiii

    YanıtlaSil
  2. Merhaba canim, öncelikle ziyaretin ve güzel yorumun icin tesekkürler. Ayni güzel düsünceler senin sayfan icin de gecerli, son ekledigin pilav cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik. Bende seni linklerime hemen eklemek istiyorum ve artik bundan sonra daha da cok görüselim diyorum.

    Minik oglusunu bende buralardan kocaman öpüyorum ve selamlar yolluyorum.

    YanıtlaSil
  3. Salihaaaa o nasıl resim çekmek kıs öle bulgurları gözümüze gözümüze sokuyosun sabah sabah süper bi resim ve görüntü olmuş tadıda eminim öledir eline sağlık canımcım

    YanıtlaSil
  4. Salihacım, kurutulmuş domatesle yapılan pilav hiç kötü olur mu, ellerine sağlık. Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. harika görünüyor, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. salihacim cok severim bulgur pilavini. ama yinede benim icin pirincin yeri ayri. ama saglik acisindan bende hep buldur pisiriyorum bu aralar ;) bu arada kurutulmus domatesle yapilmis ekmek tarifi sitemde var istersen bakabilirsin ordan ;) ellerine saglik canim!

    YanıtlaSil
  7. canım harika bilgiler ve çok güzel bir tarif. harikasın...

    YanıtlaSil
  8. NİHANCIM BEN SANA HEMEN YOLLİM CANIM:)
    KEVSERCİM DUYGULARIMIZ KARŞILIKLI,YENI BIR ARKADAŞ EDINDIGIM İÇİN ÇOK AMA ÇOK MUTLUYUM CANIM:)
    AYLİN,SAMIMI DUYGULARIN İÇİN SAĞOL CANIM...ÖZELLİKLE ÖYLE ÇEKTİM RESMİ:)
    NAZ SAĞOL CANIM BENİM,
    SEMA TESEKKURLER....SAYFANA YORUM YAZIYORUM GÖZUKMUYO NEDEN:(
    YASEMİCİM,PİRİNÇ'İN YERİ BAŞKA TABİİKİ:) AMA BULGUR ÇOK LEZZETLİ YA...
    SEÇİLCİM..TESEKKURLER CANIM:)KİM HARİKA ACABA?
    HERKESE GÜZEL YORUMLARI İÇİN TEŞEKKÜRLERRRR..

    YanıtlaSil
  9. selam kurular harika bende kuruturum dolmalık yaprakları bile ipe dizer kurutur sonra haşlar öyle sarma yaparım ellerine sağlık bugurpilavıda nefis görünüyor hoşçakal

    YanıtlaSil
  10. salihacığım, dediğin yazıma yorum görünmüyor, yoksa yayınlamazmıyım arkadaşım benim. Teknik bir sorun belki de.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Saliha'c�m,hem kuru domatesi hem de bulgur pilav�n� �ok severim. Ben makarnada �ok kullan�yorum. Baya� yak�yor. Bulgurda da nefis olmu�tur. Ellerine sa�l�k.

    YanıtlaSil
  12. Her öğün bıkmadan bulgur pilavı yiyebilecek potansiyele sahip bendeniz kuru domates gördüğüm ilk yerde alıp , deneyeceğim..
    Resim benim için bir ömre bedel :)
    Ellerine kollarına sağlık

    YanıtlaSil
  13. saat 12, karnim acikmis bir halde bloguna oylesine bakarken (ki ilk kez bugun girdim, ve cok sirin bir blog oldugu icin ilk sayfanin tamamini sonuna kadar okudum, ellerine saglik) , kuru patlican dolmasi olsa da yesem diye yutkunuyordum ki, bulgurun faydalarini okudum, ve dolabimda dunden kalma bulgu pilavim oldugunu hatirladim :) mikrodalgada isittim , yedim, ve iste .. yorum yazmam gerek diye dusundum, cok bilgilendirici ve yonlendirici (ayni zamanda doyurucu) bu yazi icin tesekkurler :) sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  14. Saliha cım öğlen işten çıkmadan önce kuru domatesle ne yapılır diye girdim senin bulgur plavı tarifin çıktı karşıma.Hemen öğle arası eve gidip yaptım pilavı neffis oldu herkesin denemesini tavsiye ederim.Bulgur pilavını da çok severim bu arada...ışık hafize

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)