Pazar, Ekim 21, 2007

ETKİNLİK;MİNİK ELLER MUTFAKTA VE HAVUÇLU,ELMALI PASTA

















Etkinliğe 1 gün gecikmeli olarak katılıyorum.O kadar zevkli geçti ki etkinlik hazırlığımız.Minik oğlumun eli kaşık tutmaya başladığından beri genelde mamalarımızı beraber hazırlıyoruz..Amaaa artık oğlum ‘’mama’’ kelimesini kabul etmiyor.’’Hayır anne mama diill ,yemek!yemek!’’ diyor .


Aslında ;Çikolatalı sufle yaptık,bulgur pilavı yaptık..daha neler yaptık neler..zaten ailecek resim çekme koliği olduğumuzu söylememe gerek yok,bayılırız resim çekmeye..sırf etkinlik veya sayfama tarifler eklemek için değil kendi kendimize bile mutfakta yemek yapmak,odamızda oyun oynamak,dışarıda gezmek….bizim için fotoğraflanacak çok kareler vardır…oğlumun o kadar çok fotoğrafı oldu ki…biraz abarttık herhalde.

Etkinlik için kılavuz kitabım olan,Emel Başdoğan’ın kitabından bir tarif seçtim.Yarım ölçü uyguladım ve şeker hamurlu değil de kremalı süsleme yaptım.Çocuklar için çok besleyici bir tarif oldu,herkese tavsiye ederim.Çocuklar için normal pandispanya hamurundan dahada besleyici.Normal kek kalıbına bile uygulayıp pişirebilirsiniz.Tarifi kitaptaki gibi yazıyorum;





Havuçlu,Elmalı,Pasta;


· 450 gr. Un(3 s b)
· 1 y.k kabartma tozu
· Yarım tatlı kaşığı karbonat
· Yarım tatlı kaşığı tuz
· 150 gr. Tereyağ
· 225 gr tozşeker (1 s.b)
· 3 yumurta
· 250 gr. Yoğurt (1 s.b)
· 1 su bardağı rende havuç
· 2 adet küçük doğranmış elma
· Yarım su bardağı kuru üzüm
· 1 su bardağı kıyılmış ceviz


Peynirli Krema


· 1 paket eritme beyaz peynir
· 4 su bardağı p.şekeri
· 1 vanilya


Yapılışı;
· Yapacağınız kalıbı yağlayın veya yağlı kağıt döşeyin.Ben kare pandispanya kalıbımda yaptım.
· Fırını 150 derecede ısıtın.
· Un,kabartma tozu,karbonat ve tuzu karıştırın.
· Tereyağını çukur bir kaba koyup şekeri ilave edin ve çırpın.
· Yumurtaları ekleyip kısa süre karıştırın.
· Yoğurdu ekleyin.
· Karıştırdığınız kuru malzemeleri ekleyip karıştırın.
· Havuç,elma,kuru üzüm ve cevizi ilave edip kaşıkla bir kez daha karıştırıp kalıbınıza dökün.
· 150 derecede,60 dakika kontrollü olarak pişirin.
· Fırından çıkınca üzerini örtüp soğutun.Oda ısısına gelince istediğiniz şekilde süsleyin ve servis yapın.ben 3’e kesip aralarına peynirli kremadan sürdüm ve üzerini yine artan ara kremasıyla süsledim.


Peynirli Krema’nın yapılışı;


· Peyniri mikserle krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
· Pudra şekerinin yarısını ekleyin ve çırpmaya devam edin.
· Makinayı durdurup spatula ile kenarları sıyırıp kalan şekeride ekleyin.
· Vanilyayı ilave edin.


Deneyecek herkese afiyet şeker olsun.



''anne bak yapıom diimiii!'';
''Evet,benim becerikli oğlum!''






''Oğlum devamlı karıştıracaksın,durmak yok''
''hıh,heh işte yapıom''




''Anne rendelediğim havuçlarım neeeerrrdeeeeeee?''
''Canım oğlum benim,sen karıştır enson katacağız onları!''



''ne güzel yaptım dimi anne?!''

22 yorum:

  1. oy oy oyy teyzoşummm nelerde yaparmış beee muhteşem gözüküyorr

    YanıtlaSil
  2. PAsta cok harika görünüyor,tadida cok harika oldugu görüntüden anlasiliyor.Oglusunda cok tatliymis cok sevimliymis masallah.
    Ikinizinde ellerinse saglik :)

    YanıtlaSil
  3. sagol teyzesi:))
    yaren tesekkurler caanım benım:)

    YanıtlaSil
  4. oy oy yerim yerişm kız senin oğluşuna bayılıyorum ben kırkbinkere maşallah..ben pasta yerine opnu yesem hapur hapur ısırsam olmazmı...ellerine sağlık miniğimin..sevgielr

    YanıtlaSil
  5. Merhaba canim, pastaniz zaten harika olmus ona birsey diyecegim yokta, oglunla diyalogunuza bayildim ben. O yaslarda ne de güzel yarim yarim konusuyorlar dimi? Maasallah diyorum ve pasta icinde ikinizinde ellerine saglik. Bana da beklerim, güzel tarif ve hikayelerle bulusmak üzere, hoscakal canim.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Valla pasta süperde bizim şeker çocuk pastayı gölgede bırakmış be saliha :)Ne kadar büyümüş o öyle seninle tanışalı 1 swne oldu ve inanılmaz büyüdü bu zaman içinde maaşallah buna boncuk maşşallah takıyosun demi nazar değmesin minnoşa:)

    YanıtlaSil
  7. merhaba saliha,
    çok tatlı bir oğlun var maşallah.
    ikizinde ellerinize sağlık çok güzel olmuş
    ben herzamanki gibi tembelliğimden katılamadım etkinliğe.

    YanıtlaSil
  8. nasilda poz verirmis masallah ellerinesaglik minik prens

    YanıtlaSil
  9. selamlar evlat sahibi olmanın güzellikleri ne kelimelere sığar,nede satırlar yeter altta bayram için benim düşündüklerimin aynısını yazmışsınız çok şükür sana YaRabbim ki sevdiklerim yanımda en önemlisi oğlum la bayrama giriyorum diye hep düşünürüm seninkide çok tatlı maş.benim oğlum 2 yaşında seninkide o cıvarlarda heralde Allah'u teala evladınızla eşinizle mutlu huzurlu birçok bayramlar göstersin...bu arada evladınızın daha çok hünerlerini göstersin:)))
    saygılar

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sa�l�k.Gelininiz sizi �ok sevecek:)

    YanıtlaSil
  11. Çok nefis bir pasta gerçekten de besleyici...Çikolatalı suflenin tarifini de verirsiniz umarım :)
    Oğlunuzun şirinliğine bayıldım...Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Salihacım , çok keyifli bir mutfak çalışması olduğu resimlerden gayet net belli oluyor..Allah keyfinizi bozmasın..

    Ellerine sağlık..Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Bakar mısınız şu yakışıklıya! Bayıldım bayıldım. Ne güzel bakıyor öyle. Gururlu bir çocuk bu Saliha, öyle diyor gözleri.

    YanıtlaSil
  14. Bence çok güzel olmuş. Elleirne sağlık. Pandispanya sanırım çok lezzetli olmuştur.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. hay maşallah...

    artık sen mutfağa girme....oğluş yapıyor nasıl olsa....

    ellerine sağlık beyfendi.....
    çok güzel görünüyor.....
    genç blogcu seni....

    YanıtlaSil
  16. GÖNÜL VERMEM OĞLUMU YEMEEEEEE SAKIIIIINNNN:)
    KEVSERCİM TEŞEKKÜRLER,HERZAMAN BÖYLE İLETİŞİM KURULMUYO MALESEF:(:),
    AYLİN,BENDEN DAHA COK FARKEDIYORSUNDUR DEĞİLMİ BÜYÜDÜĞÜNÜ:)TANIŞALI OKADAR OLDUMU KIS:)
    SEMA TESEKKURLER..OLSUN BIDAHAKINE INS...,
    NİHAN SAĞOL CANIM BENIM:),
    M.AKİN TESEKKURLER:),
    KİTCHENSWEETKİTCHEN,TESEKKUREDERIM NAZIKYORUMUN ICIN,
    EDACIM TESEKKURLER...VERECEĞİM ÇÜNKÜ DİĞER SUFLELERİMDEN LEZZETLİ OLDU:)
    BURÇİN SAGOL CANIM:),
    TİJEN ÖYLEMİ SENCEDE:)
    FEYHAN COK NEFİS OLDU:)
    SALİHACIM DİMİ GİRMEYELİM,AH AH KIZ OLSAYDI EHEHEEEH:)
    HERKESE DEGERLİ YORUMLARINDAN DOLAYI TESEKKURLERRRRRR...

    YanıtlaSil
  17. Ben bu güzelliği gelip yerim şimdi..))Allah sakınsın korusun seni bitanem..O güzel ellerine sağlık olsun.

    Saliha'cığım,artık sana mutfakta bir yardımcı çıktı.Sırtın yere gelmez canım senin.Allah bu güzelliğizi bozmasın.Kocaman öpüyorum sizleri.

    SEVGİLERLE

    YanıtlaSil
  18. Yakışıklının (Maşallah) minik ellerine sağlık sizlerede afiyet olsun Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  19. mmmmm. Pastada çok nefis olmuş. Yapan yakışıklı olunca:) Ellerine sağlık miniğin.Sevgiler....

    YanıtlaSil
  20. ah ne şeker ne sevimli bir oglun var,ALLAH bagışlasın.pastanız da şahane olmuş,slmlar.

    YanıtlaSil
  21. gül'cum tesekkur edrım canım ne guzel yureklısın sen ya:)
    almula tesekkurler:)
    aslı tesekkurler:)
    suheyla sagol canım cok tesekkurler..hepımızın evlatlarını...

    YanıtlaSil
  22. Salihacım,
    Ellerinize sağlık. Katılımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)