Çarşamba, Eylül 12, 2007

HOŞGELDİN RAMAZAN.......VE YUMURTALI TAZE SOĞAN PİYAZI


Bugün Ramazan’ın ilk günü..Rabbim bu ayı hakkını vererek geçirmemizi nasip etsin..herkesin Ramazan’ı Mübarek Olsun….

Bu ay ki konumuz;’’apratifler,mezeler’’,ev sahibemizse Sevgili Serpil.Güzel bir konu seçmiş yüreğine sağlık.Yine değişik ve lezzetli tariflerle tanışacağız bu ay.Serpil’ciğim sana kolaylıklar diliyorum.


Aşağıdaki tarifim kardeşime ait.Eskiden aynı evdeyken sıksık yapardık.Şimdilerde ben kendi kendime yapıp kulaklarını çınlatıyorum kardeşimin.Çok leziz ve harika bir tarif herkese tavsiye ederim..Üstelik iftar sofralarınada çok yakışacağını umuyorum...


Malzemeler;


  • Yarım demet taze soğan

  • 3 veya 4 adet haşlanmış yumurta

  • Yarım demet dereotu (çok yakışıyor)

  • Yarım kalıp beyaz peynir

  • Z.yağ,limon suyu,tuz







Yapılışı;
  • Taze soğan,yumurta,peynir ve dereotunu doğrayıp büyük bir kapta harmanlıyoruz.
  • Z.yağ,limon suyu ve tuzu karıştırıp harmanladığımız salatamızın üzerine döküyoruz.
  • Malzemeler isteğe göre değişebilir.
  • Herkese afiyet olsun.

24 yorum:

  1. So�an piyaz�n �ok nefis g�r�n�yor can�m.�ftarlarda masalar� hem ��kl� ile hemde tad�ndan dolay� s�sler diye d�n�yorum kendi ad�ma.


    Sana ve ailene hay�rl�sa�l�kl� ve bereketli ramazanlar diliyorum can�m.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. canım arkadasım senın tarıflerının yanında azbıle kalır bıtanem sevgılerle..

    YanıtlaSil
  3. Nasıl da canım istedi. Oruçluyken yemek blogu gezmek olmuyor. Eline sağlık.
    Hayırlı ramazanlar:)

    YanıtlaSil
  4. Salihacım ellerine sağlık, hatfa sonu kahvaltılarında sık yaptığım yumurta salatası bu. Ellerine sağlık.

    Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  5. :) ellerine sglik canim valla bende diyorum etkinlikte yok ama :D sonraki yorumunu okuyunca dank etti bendede :D olur ole seyler oructandir :) ramazanin mubarek ve bereketli olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  6. SALİHACIM ELLERİNE SAĞLIK. ANNEM ÇOK SIK YAPAR BU TARİFİ, NEFİS OLUYOR...

    HAYIRLI RAMAZANLAR OLSUN CANIM...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Saliha,
    Ellerine sağlık. Nasıl da bahar bahar olmuş! (Seni linklerime ekledim, bilgine.)

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık canım,çok güzel görünüyorlar....Hayırlı ramazanlar diliyorum....Selamlar.............

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Saliha ellerine sağlık çok güzel olmuş.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. saliha selam, super gorunuyor piyaz lakin benim bu aralar soganla pek aram yok :) su aramizi bi duzeltelim bu tarifi denicem! ellerine saglik! bu arada hayirli ramazanlar!

    YanıtlaSil
  11. Istanbul havasi diye blog basligini gorunce hemen geldim. Ben de bir Istanbul asigiyim, Istanbul'dan uzakta. sayfanizin adi degismis ama olsun, siz yine de arasira Istanbul'a dair birseyler yazin, fotograflar yayinlayin da hasret giderelim bu guzel sehirle.

    Ramazanda hele ne de guzel olur Istanbul. Yolunuz Sultanahmet'e duser de fotograf cekerseniz haber verin, cok ozledim oralarin havasini.

    YanıtlaSil
  12. Saliha ellerine sağlık pek güzel olmuş..:))hem ben bu yerini daha çok sevdim..:))

    YanıtlaSil
  13. canım meraba....
    açım ama çaktırmıyorum kimseye....
    akşama iki saat var.....
    ve benim gözümde herşey harika görünüyor.....

    soğanları çıkarırsam yumurta piyazıda neffis....
    ellerine sağlık....
    annemler bunu yufka ekmeğe sarıp nasıl dürüm alıp yerler....
    öpüyorum canım.....

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Saliha
    Yumurtalı herseyi çok severim özellikle sahurda bol bol yemeğe çalışıyorumki tüm gün beni tok tutsun! :)
    hayırlı Ramazanlar canım!
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  15. Kahvaltida,da iyi gider,nefis bir görüntü elinize saglik,hayirli bereketli ramazanlar

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Saliha,
    Olur mu öyle şey, her yorum, verilen her link insanı ancak mutlu edebilir. Geçmiş olsun gerçekten. Bazen yitiriyoruz işte o yaşama sevincini ama sonra bir bahane buluyoruz yeniden kazanmak için. Umarım seninki de geri gelmiştir. Buralardan selam gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık ne hoş bir görüntü.
    Antep'tede yumurta piyazı yapılır, sadece dere otu konmaz.
    Hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  18. slm adaş naber.....
    valla bloğuna girince şu kabe görüntüsü beni bitiriyor....

    bu kadar yakınından geçtiğime inanamıyorum...çok güzel bir görüntü...

    öpüyorum canım.....görüşürüz....

    YanıtlaSil
  19. Saliha, Merhaba'
    Taze soğan piyazını bilmiyordum ben. Lezzetli olmalı. Eline sağlık.
    Görüşmek üzere, hayırlı Ramazanlar.
    Nane Limon.

    YanıtlaSil
  20. merhaba saliha,
    sonunda döndüm. taşınmızsın, hayırlı olsun. galiba ben de taşınacağım.

    salatanı not aldım, ellerine sağlı

    YanıtlaSil
  21. Yemekler süperde sewn nelerdesin yahu ramazan tehavetimi çöktü anlamadımki,bişi sorcam ama yaaaa:)

    YanıtlaSil
  22. bu piyazı birkaç yerde gördüm ama peynir eklendigini ilk defa görüyorum.lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.slmlar.

    YanıtlaSil
  23. bocuruk,
    nazıfem,
    nıhalcım,
    secılcım,
    sevgılı tıjen,
    canım oyacım,
    serpılcım etkınlık ıcın ellerıne saglık,
    sevgılı gazeteci cok sagol,dılegın basım ustune,
    yasemıncım,
    ulvıyecım,
    adasım,
    yaman ayşem,
    bahar çiçegim,
    lavantıncım,
    munevver ablacım,
    semacım,
    aylıncım geldım:))sor bakalım:))
    suheylacım..
    arkadaslar hepınıze gecıkmıs bır tesekkur borcluyum cok tesekkurler..oglumun hastalıgı sebebıyle yazamadım gonulden sevgıler hepınıze..

    YanıtlaSil
  24. Ana geçmiş olsun noldu benim sarı oğlana:) cumartesi günü eşimin doum günü var şöle bi pasta yapim diyorum üstü ganajlı manajlı bir fikrim var ama sende bak nasıl olur:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)