Salı, Ekim 02, 2007

KIRMIZI BİBER ÜZERİNE....



Evet,artık evimdeyim.Leptop’um düzelmiş,evimi temizledim,bayrama hazırız…beni şimdiden heyecan sardı.Hiçbir problem olmadığına göre tariflerime devam edebilirim.Ramazan boyunca şu aşağıdaki aperatifler soframdan eksik olmadı.Çorba midenin cilasıysa,aperatifler , diğer adıyla (hoşlanmasamda) mezelerde,bir masanın olmazsa olmazlarından.Sofraya ayrı bir özellik katıyor.

Havuç kavurmasından tutunda ,kırmızı lahana kavurmasına kadar soslu sossuz her şey kabulümdür.Kırmızı lahananın (adı buydu heralde) az yağla tavada kavrulmuş ve üzerine çırpılmış yoğurt dökülmüş halini hiç denedinizmi?enfes bir tat.

Kırmızı dolmalık biberi hem bu haliyle hem de kremayla yapıyorum.Tarifini,kırmızı dolmalık biberi çok seven hatta hastası olan kardeşimden öğrendim.Aslı nereden geliyor,ilk kim yapmış bilmiyorum ama yanılmıyorsam)Balkan göçmenlerinin yaptıklarını görmüştüm.Gerçektende çok lezzetli oluyor.Ramazan geçmeden tavsiye ederim.Malzemeler isteğe göre değişiyor.



















KIRMIZI DOLMALIK BİBER KAVURMASI;
  • 4-5 adet kırmızı dolmalık biber (küp doğranmış)
  • Zeytinyağ
  • Çırpılmış yoğurt
  • Yarım paket krema(istenirse)



Yapılışı;
  • Zeytinyağı tavada kızdırıyoruz ve küp kesilmiş biberleri koyuyoruz.
  • 5-10 dakika kavuruyoruz.
  • Piştiğine kanaat getirdiğimizde tavadan tabağa alıp yoğurtla servis yapıyoruz.
  • Krema ile pişirceğimiz zaman son 5 dakikada kremayı ekliyeceksiniz.
  • Afiyet olsun..



HAVUÇ KAVURMASI ;

Malzeme;

  • 5-6 adet havuç(kavrulunca küçülüp,azalıyor)
  • Zeytinyağ
  • Çırpılmış sarımsaklı yoğurt
Yapılışı;
  • Havuçları rendeliyoruz.Rendenin kalın tarafıyla.
  • Kızdırılmış yağda sararana kadar kavuruyoruz
  • Tabağa alıp sarımsaklı yoğurtla servis yapıyoruz.

5 yorum:

  1. Salihacım eline sağlık son derece hafif ve lezzetli tarifler özletme kendini bu kadar:)

    YanıtlaSil
  2. can�m ellerine sa�l�kkk ..uzun zamand�r g�r�emiyorduk..en son senin msnden bana vir�s dosyas� gelince dedim saliha nerelerde:))) neyseki pc yi ge�mi�ten ba�latt�m d�zeldi...nerelerdesin msndede yoksun....eheh �imdi diceksin sen kimsin dieee :))))))))

    YanıtlaSil
  3. Şu biber de ne güzel şeydir ama değil mi? Bayılıyorum yemeklere kattığı zenginliğe.

    YanıtlaSil
  4. sevgili Saliha
    bu aksam kirmizilari degilde yesilleri firinda! :))
    Ellerine saglik yogurt sosla ne guzel sunmussun...
    Bu arada bir onceki yazinda masanin kenarinda elinde su tabancali olan ufaklik seninki mi? Ben onu corba niyetine hüpletebilirim..he he he! :)
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  5. aylincim sağol canım..özletmemde birde vakit bulabilsem..
    gönülcü hayırlı olsun yenı sayfan gelıcem bekle!
    tijencim,hemde nasıl bayılıyorum anlatamam ki:))
    yaman ayşem nerelerdesin ya:) evet benım ufaklık..yalnız tabanca çöpe gitti birisi hedıye getırmışti ama ben tabanca hiç sevmem doğru çöpe attım yani hakettiği yere eheh:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)