Perşembe, Eylül 06, 2007

KİMYONLU ,NANELİ VE KIRMIZI TOZ BİBERLİ MERCİMEK ÇORBASI


Herkese merhabalar!güzel haberlerle döndüm.Kardeşim iyi şuan.Rabbim kimseyi sağlığından etmesin.Hasta içinde,hastaya bakan içinde çok zor.Daha evime dönmedim ama enazından çorbamın tarifini ekleyeyim dedim.

Ramazan yaklaştı;hem iftar için hemde sahur için çok ideal bir tarif.Bilindik olmasının yansıra kimyon çok lezzet katıyor,denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler,
  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 adet soğan
  • 1 adet orta boy havuç
  • 1 adet orta boy patates
  • evde yapılmış tavuk veya et suyu
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 tatlı kaşığı nane (mümkünse taze nane)

Yapılışı,

  • havuç ve patatesi küp doğrayın.
  • mercimek,havuç ve patatese tavuk veya et suyunu ekleyin ve mercimekler eriyip pütürlü bir görünüm alana kadar.yaklaşak 20 dk sürüyor.
  • en son tuz, kimyon ve tozbiberide ekleyin.
  • kaynamaktan suyu azalmışsa su ilave edin.
  • çorbamız servise hazır,isterseniz blendırdan geçirebilirsiniz.ama yeterince kaynatırsanız bence hiç gerek yok.
  • yine isterseniz kaynamaya yakın içine 1 su barağı süt ilave edebilirsiniz harika oluyor.

4 yorum:

  1. hoşgeldin cnm..öncelikle kardeşinin iyi olmasına çok sevindim..çorba da harika olmuş.ellerine sağlık.slmlar.

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin canım..Kardeşinin iyi olmasına çok sevindim.Allah hepimizin sağlığını versin gerisi boş be canım..))
    Çorban içimi ısıttı birden..))İnan şimdi olsa gecenin bir yarısı demeyip bir kase içerdim bol limonlu..))Ellerine sağlık.

    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  3. Salihacım merhaba, kardeşine çok geçmiş olsun. Çorbada nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Saliahcım çok çok geçmiş olsun çok üzücü olaylar bunlar:(bu çorbanın rengi nasıl böle beyaz kalmış kıı efferem sana afiet olsun muck

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)