Çarşamba, Nisan 11, 2007

RUHUMUZ İRADESİZLİĞİMİZİN ÇÖPLÜĞÜ DEĞİLDİR...RUH REJİMİ...BEDEN REJİMİ...VE FIRINDA ÇUPRA


Aslında bugun çok rahatsızdım ama bütün gün uzanmaktan sıkıldım.Hasta dahi olsam yatamıyorum buda bir hastalık heralde…
Yatarkende birçok şeyi düşündüm, planladım,niyet ettim…Oğlumun daha çok ilgilenme yaşının geldiğinin farkına vardım.Ruhumun daha çok beslenmeye ihtiyacı olduğunuda…
Siz ruhunuz için neler yapıyorsunuz?Ruh açlığı hissetiniz mi hiç?Veya ruhunuzu nasıl beslenmesi gerektiğini biliyormuyuz dersiniz?Bir arkadaşımın sayfasında;’’Bedenimiz iradesizliğimizin çöplüğü değildir’’cümlesini okumuş,bence ruhumuzda değil demiştim kendi kendime..
Vücud güzelliği için yaptığımız rejimlerimizi ruhumuz içinde yapmamız gerekli diye düşünüyorum.O’nu beslemeli , zinde tutmalı , geliştirmeli , iradesizliğimizin çöplüğü haline çevirmemeliyiz..
Mesela benim en gıcık olduğum şeye değinmek istiyorum;Televizyon….eğer faydalı şeyler için izliyorsanız yararlıdır tv.Ama bugün uzandığımda şöyle bir baktımda bazı kanallar hariç kesinlikle faydalı programlar yok maalesef..sabah 10 ‘a kadar çizgifilmler vs. güzel ama 10’dan sonra bir dizi çirkinlikler başlıyor ki sormayın..Resmen insanın ruhunu kirletiyorlar , zamanını çalıyorlar..birçok ev hanımının da bağımlılık derecesinde bu programları izlediğini sayarsak çok ama çok yazık..Yavaş yavaş ruhumuz , evimiz ,evlatlarımızın beyinleri kirleniyor…Lütfen buna müsaade etmeyelim,onları evlerimize hayatımıza ruhumuza derin yaralar bırakmalarına müsaade etmeyelim..Ömürlerimiz tv karşısında geçmicek kadar değerli bence..öğrenmemiz gereken ne varsa okumalı, araştırmalı ve kendimizi ufkumuzu genişletmeliyiz…
Neyse şimdilik bu kadar diyelim,yavaş yavaş yine ağrılarım artmaya başladı,arkadaşımın sobesine cevap yazmam haricinde bikaçgündür tarif ekleyemediğimi de fark ettim ve kendimi biraz iyi hisseder hissetmez daha evvel resimlerini paylaştığım fakat tariflerini eklemediğim yemeklerimi yazim dedim..

Annemdeyken kardeşimle yaptığımız Fırın çupra ve mercimekli bulgur…ikisini birbirine çok yakıştırdım ben…birde balık ve tazesarımsak….




FIRIN ÇUPRA;

Malzemeler;

· 4 adet temizlenmiş Çupra
· 2-3 adet soğan
· 4 adet patates
· Yarımkilo mantar
· Tane karabiber,tuz,defne yaprağı
· Zeytinyağ
· 2 adet Fırın poşeti

Yapılışı;

Çupralarımız temizleyip karın kısmına çizikler atıyoruz.Balıklarımızı z.yag,tuzla ovup içine çizik yerlere tane karabiber ve defne yaprağı koyuyoruz.soğan,patates ve mantarı yıkayıp halka halka doğruyoruz,balıklarımızı 2’şerli şekilde fırın poşetlerine koyup dilimlediğimiz soğan,patates ve mantarı eşit şekilde paylaştırıp ağzını kapatıyoruz.200 derecede ısınmış fırında 20- 30 dk sofraya gelecek şekilde hazır oluyor..

Baharda geldi güzel hafif bir yemek metebolizmamızıda hızlandırıyor.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hoşgeldiniz:)