Salı, Ekim 04, 2011

Çikolatalı Cupcake

çikolatalı cupcake (4)


Biliyorum aralar çok uzuyor,tarifler bi türlü gelemiyor..Yorumlarla gelen e-maillerle benden deneyip-yapıp yayımlamamı istediğiniz tarifler var fakat inanın ben bu sıralar hiçbir şeye yetişemiyorum,bazı geleneksel her annenin başına gelen şeyleri tekrar edip sizi sıkmakta istemiyorum.Maillerinizi okuyorum geriye dönüşlerim geç oluyor ama siz yinede görmek istediğiniz tarifleri bana yazın olur mu? mümkün olduğunca yapıp yayımlamaya çalışacağım.

İşte nefis bir 'cupcake' tarifi ; cupcake'ler üzeri tereyağlı krema,krem peynirli krema veya şeker hamuruyla süslenip yenilen bir kek çeşidi,kısacası bardak şeklinde cupcake kağıtlarında sunulan 'süslü kek' :)
Muffin ve normal kekten biraz daha kuru bir yapısı var bu sanırım üzerine krema konulduğundan dolayı..Değişik malzemelerle pişirilsede de genellikle çikolatalı yapılıyor.
Tarifi favori sayfam olan 'joyofbakıng'den.Stephanie, kakaonun lezzetinin açığa çıkması için kakaoyu sıcak suyla çözüp soğuyana kadar bekletmiş bu da bu cupcakekin lezzetini açıklıyor :) tarifi hem kendi ölçülerime uyarlayarak hemde sayfadaki gram ölçüleriyle uyguladım en iyi sonucu gram ölçüleriyle yaptığımda aldım,siz her iki şekilde de deneyebilirsiniz...vakit bulabilirsem ölçüleri arttırarak nefis bir keke veya pandispanyaya çevirmeyi düşünüyorum :) harika bir sonuç elde ederim diye düşünüyorum...
Bu tarifi denemelisiniz diyorum çünkü gerçekten enfes bişi :)))) sevgiyle kalınnn,sevgiyle mutlu pişirmelerrr:))))))


çikolatalı cupcake


Çikolata Cupcakes :'joyofbakıng'den uyarlanmıştır'


malzemeler;
  • 2      Adet      (Büyük) Yumurta
  • 113 gr. Tereyağı    (oda sıcaklığında)
  • 1 / 2 Su Bardağı    (50 gram)   Kakao
  • 1      Su Bardağı    (240 ml)    Kaynar Su
  • 1 1 / 3 Su Bardağı  (175 gram) Un
  • 1   Su Bardağı           (200 gram)  Toz Şeker
  • 2  Çay Kaşığı Kabartma Tozu (yarım paket)
  • 1 / 4 Çay Kaşığı Tuz
  •  2 Çay Kaşığı  Vanilya

Yapılışı;
  1. Fırını 180-190  derece ye ayarlayın ısınmaya başlasın.
  2. Bir kasede kaynar suyla kakaoyu çatalla pürüz kalmayana kadar karıştırın ve oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.
  3. Un ,tuz ve kabartma tozunu eleyin.
  4. Treyağı ve şekeri krema haline gelene kadar çırpın.
  5. Yumurtaları tek tek ekleyin ve iyice çırpın
  6. Elediğiniz unle karışımı yavaşça ilave edin ve karıştırın.
  7. Kakaoyu kleyin ve karıştırın.
  8. Topkek kağılarına varsa cupcake kağıtlarına karışımı paylaştırın ve ısınmış fırında 20 dk. kadar pişirin.
  9. Pişirme süresi fırına göre değişir sakın unutmayın.
  10. Afiyet olsun,mutlu pişirmeler..

22 yorum:

  1. Saliha'cığım ellerine sağlık enfes bol çikolatalı tam benlik öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyorlar. ellerine sağlık
    http://yedimyedimuyudum.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. canım, cupkeklerin nefis nefis görünüyor.uzanıp bi dene alasım geldi.Ellerine sağlık.

    ayrıca cupkek kağıtlarınıda çok beğendim. :)

    YanıtlaSil
  4. SALHACIM cupkekler harika görünüyor sunum çok şık ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyorlar, çikolatalı herşeye bayılıyorum zaten. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler,
    Gülcihan

    YanıtlaSil
  6. kekler guzel zaten de kagıtlara bıttım ben..

    YanıtlaSil
  7. nefis görünüyor,elinize sağlık! cupcake kağıtları da çok şık olmuş gerçekten..

    YanıtlaSil
  8. Ye beni diyor,harika olmuş,kağıtları nereden aldınız acaba,öğrenmem mümkün mü?

    YanıtlaSil
  9. goruntu muhtesem ellerine saglik sekercim

    YanıtlaSil
  10. cnm cok güzel görünüyor ellerine sağlık deneyeceğim en kısa zamanda

    fatıma avcılar

    YanıtlaSil
  11. ooo harika olmuş ellerine sağlık arkadaşım
    yoğun kakao tadına bayılıyorum

    YanıtlaSil
  12. hemen not aldım çünkü bizimkiler tam bir cupcake canavarı.herhalde diger kagıt kalıpları ilede olur.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım görüntü süperrr ye beni ye beni diyor :))))afiyetle

    YanıtlaSil
  14. ya muhteşem olmuş gözüm kaldı harika. ellerine sağlık. hele o kağıtlara bayıldım nerden alınmış acaba ?????

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Saliha bunlar tadimlik değil yutumluk olmuşlar bütün ihtişamiyla duruyorlar karşımda :-)
    Eline sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  16. SALİHACIĞIM EKRANA KİLİTLENDİM RESMEN.NE KADAR PROFESYONELCE RESİMLEMİŞSİN.TEBRİKLER..GÖÜRNTÜSÜ HARİKA EMİNİM TADI İNSANI ALIP GÖTÜRMÜŞTÜR...

    YanıtlaSil
  17. harika olmuşlar ellerine sağlık ,bol çikoltalı harika :)
    Seda Yazıcı
    www.lezzet-ikram.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. salişim bu ne güzellik !!
    Ben acaba Kağıtları mı yesem ?
    :))))))

    BİR DUT MASALI- nUnU

    YanıtlaSil
  19. Salihacım bu lezzete ne denebilir ki şahane ellerine sağlık afiyet bal olsun bu arada bu kap kek kağıtlarına bittim bende isterim nereden aldın :)

    YanıtlaSil
  20. Sevgili arkadaslar yorumlarınız için çok teşekkür ederim hepınıze teker teker ugrayacagım:)) galıba kagıtları keklerden öne çıktı :D kagıtları Eminönünde pasta malzemeleri satatn bı yerden aldım:))

    YanıtlaSil
  21. Bayıldım bayıldım...bende bir kahve ve cupcake rica etsem bu yagmurlu günde ?

    YanıtlaSil
  22. Tam yemelik olmuş, çok güzel kabarmışlar.Herhalde sıcak suyunda etkisi var gibi.
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)