Pazartesi, Mart 01, 2010

Limonlu,Vişneli Pasta





antep fıstıklıvişneli pasta



Geçtiğimiz şubat ayında Ahmet babamın doğum gününü kutladık.Bu kutlama kaynımın askere gidiş haftasına denk gelince akrabalarımızla beraber kutlamış olduk.Ben yüksek pastaları çok sevdiğimden pastayı yüksek yaptım,içine ise Ahmet babamın sevdiklerini ekledim.Pasta,kek konusunda geçen yıllara nazaran ne kadar ilerleme kaydettiğim hakkında sülalecek analizler yapıldı,süratle sıradaki doğum günü tarihleri verildi :) bu sefer unu azaltıp yumuşak dokulu, yumurtayı çoğaltıp daha yumuşak ve kabarık, lezzetli olsun diye içine yoğurt ekledim.

Tavsiyem 7-9 kişilik bir aileyseniz 20-22 cm’lik bir kalıp temin etmeniz,hem yaptığınız pasta ertesi güne sürünmüyor hem küçük pasta yapmak daha az uğraştıcı ve ekonomik:)

Krema, 3 hatta 4 katlı pastaya yeten bir krema,kıvam itibariyle oldukça başarılı…





Limonlu, Vişneli pasta;



Yoğurtlu Sade Pandispanya ; (20 cm'lik kalıp  için)



• 4 adet (orta boy) yumurta

• 1 Su Bardağı Şeker

• 1 Su Bardağı  Sinangil Limonlu Kek Unu veya(1 Su Bardağı Un +1 Paket Kabartma Tozu

• 2 Yemek Kaşığı Yoğurt

• 2 Yemek Kaşığı  Sıcak Su

 




Pastacı Kreması;

• 3 s.b süt

• 3 y.k un

1 s.b şeker

• 1 y.k nişasta

• 2 yumurta sarısı

• 1 y.k tereyağı

• 1 tatlı kaşığı rende limon kabuğu

• 2 yemek kaşığı limon suyu

• Yarım bardak vişne

Süslemesi için;

• File Antep fıstığı

• 1 paket Dr.Oetker Orman meyveli şanti + 1 s.b soğuk süt



Yapılışı;



1. Fırını 160-170'de açın,ısınmaya başlasın.

2. Yumurtaların sarısını ve akını ayırın. Sarılarını büyük bir kaseye alın ve üzerine şekeri ekleyip önce düşük devirde,sonra sıcak suyu da ekleyip yüksek devirde 5 dk daha çırpın.

3. Yoğurdu hamura çabuk karışması için çatalla hafif çırpın ve ekleyin. Limon suyunu ekleyin,çırpın.

4. Unu bir kaseye eleyin,mikser ayarını en düşüğe çevirin ve karıştırın.

5. Yumurta aklarını bir çimdik tuzla çırpın. Kaseyi çevirince dökülmeyecek kıvama gelince olmuş demektir. Unlu karışıma, akları spatulayla, kaseyi çevire çevire söndürmeden karıştırın.

6. Kalıbı yağlayın veya yağlı kağıt yerleştirin.Karışımı kalıba dökün ve 1-2 kez tezgaha vurun,fırına koyun ve 40-45 dk.pişirin. pişince çıkarın,ılıtın.

7. Krema için; süt, yum.sarıları, şeker, un, nişastayı tencerede karıştırıp sonra ocağın altını açın,muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.Tereyağını ekleyin,arada çırparak soğutalım.

8. Keki 3'e hatta 4'e bölebilirsiniz.katlara ayırdığımızda kelepçeli kalıbımızın çemberini servis tabağına oturtalım.İlk patı koyup kremadan sürelim ve vişne tanesi serpelim.her katı bu şekilde yapalım.Mümkünse bu şekilde 1 gece dolapta beklesin.

9. Kremşantiyi hazırlayıp 15 dk dolapta beklettikten sonra pastamızı sıvayıp süsleyelim.



                                                                              Notlar;

• Yumurta sarılarını çırparken eklediğimiz sıcak su şekerin erimesini ve yumurtaların daha çok kabarmasını sağlıyor.

• Yumurta aklarını en son unlu karışıma ekliyoruz bu benim bulduğum bir yöntem, daha garantili:)

• Fırın ısısı çok önemli,pasta kekine başlamadan 160-170 drc.ısıtılmaya başlanılmalı.Benim fırınım geç pişirdiği halde, iyi pişsin diye dereceyi kesinlikle yükseltmem.

• Pasta keki pişene kadar fırın kesinlikle açılmamalı.Fırınınızın huyunu az çok bilirsiniz,mesela benimki 1 saatte pişiriyor.Pişince hemen çıkarmayın.3 dk içinde dursun.

• Pasta kekini 2 gün evvelinden yapın veya en az 1 gece dinlenmeli.Hatta boş vakitte yapıp buzluğa kaldırabilirsiniz,ben öyle yapıyorum.
• Şantiyle sıvamada önce gelişi güzel sıvayıp 1 gece veya enaz 2 saat bekletin,çıkarıp tekrar sıvayın.


Pandispanya kekini katlara ayırmama yardımcı olan kek kesicim;

38 yorum:

  1. Ahh canım kim doğduğu gün öğreniyor ki?Hepimiz deneye yanıla öğreniyoruz.bazen aldığı kadar un demek mecburuyetinde kalıyorum açıkçası.Su alma oranı undan una bile değişiyor.
    Pastan harika olmuş canım.ellerin dert görmesin...

    YanıtlaSil
  2. Selaaam, harika bir pasta olmuş, ellerine sağlık. Ya gerçekten şu buzlukta saklanan pasta kolay çözülüyor mu? Hep derler ama çözülünce neye benzeceğini bilmediğim için hiç denemedim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. salihacığım nefis bir pastaya benziyor bu ellerine sağlık canım.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Canim nefis görünüyor bana bir dilim olsa yeter size afiyetler olsun öptüm.

    YanıtlaSil
  5. nefis grünüyor..
    püf noktalarına en çok ben sevineceğim, pratik bilgileri herzaman çok tutarımm....
    sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  6. Canım, pastan süper görünüyor ellerine sağlık, püf noktaların benim içinde önemli çünkü ben de henüz yaptım diyemiyorum.Başka bir yorumda da sorulmuş dondurucuya koyma meselesi bu konuda bilgi verirsen sevinirim katlara ayırıp mı koyuyorsun ve ne kadar zamanda çözülüyor tazeliği nasıl oluyor vs. Benim en büyük sorunum da dış süslemesi kremşantiyle süsleme işini pek beceremiyorum şeker hamuruyla pasta bir kez kapladım o da hem sağlıksız hem de tadı çok şekerli geldi. O yüzden senin pastanın dış görüntüsüne bayıldım. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Kalıbın ne marka? Benimki biraz büyük, 26 cm, aynı zamanda ortası delikli kek aparatı var, çift tabanlı yani ve Kaiser. Kaiser'den çok memnunum ama 20 cm'ini bulamadım bir türlü :( Başka markalarınkini de bulamadım.

    Pasta çok şık olmuş, eline sağlık ve afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Salihacim ne güzel bir pasta yapmissin ellerine saglik,renkleri de çok uymus,çok begendim...öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  9. Salihacığım ellerine sağlık tariflerini çok beğeniyorum.Dün Limonlu visneli tepsi kekini yaptım harika oldu. Yayınladığım zaman haber vereceğim. Bu pastayıda deneyeceğim.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar, blogunuzla yeni tanistim ve sizi izlemeye aldim... Ellerinize saglik, tariflerinizi cok begendim,,, Yeni tariflerde bulusmak dilegiyle... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  11. Canım benim pastan muhteşem püf noktaları içinde kocaman teşekkürler kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  12. Saliha hani demiştim yaa ben taaa oralara gelemem diye, yok gelirim ben inan ki. sen bu pastadan yap ben her hafta gelirim sana güzelim:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. harika gözüküyor ellerine sağlık canım nefis
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Saliha ben güzel kek yaparım ama pastada çok başarılı olduğum söylenemez.. sanırım birazda sabırsız bir yapım var... pasta emek ve ince iş istiyor.. harika kabarmış,ilk fırsatta denenecektir...
    her türlü püf benim içinde çok önemli.. süslemesi harika olmuş,afiyetler olsun...
    ellerine sağlık..

    Güzel bir hafta diliyorum...

    YanıtlaSil
  15. çok haklısın canım,
    ne güzel düşünmülsün. amacımız kendimize saklamak olsa ! BU BLOGLARA NEDEN ENERJİ HARCIYALIM Kİ ?
    PAYLAŞMANI DESTEKLİYORUM.
    Bende 27 yıldır mutfaktayım, hala arada tutmayanlar oluyor, kendi tarifim üstelik :))
    yani başkaları kızmasında ne yapsın ? :)
    babanızın yaşını yıllarını kutluyorum. allah sağlıklı yaşamak nasip etsin.
    çok sevgiler salihacığım..
    tatlı oğluşunu öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. merhaba ellerinize sağlık benim pasta ile ilgili en büyük sorunum eşit bölememek yardımcı olursanız sevinirim BERRA

    YanıtlaSil
  17. Selamün Aleyküm, canım sen kendini aşmışsın maşallah:) yüksek pastanın görüntüsü bencede daha güzel duruyor ellerine sağlık. detaylı anlatımın içinde emeğine sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Saliha hanım, mükemmel görünüyor, ellerinize sağlık...Verdiğiniz püf noktalar için ayrıca teşekkürler... Nimet

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Saliha,
    Pasta nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    Tarif yazarken çok dikkatli olmak gerekiyor.
    Aldığı kadar un demek, bardakla ölçü vermekten daha az riskli.
    Ben 150 ml'lik bardak kullanıyorumdur, tarifi alan 100 ml'lik bardak kullanır.
    Sonra hemen yorum döşenip, "tarifiniz tutmadı, ben daha çok un koydum" gibi...
    En güzeli gramla ölçü vermek ama kimse tartı ile ölçü ile uğraşmak istemiyor.
    Yıllar içinde tarifleri yapa yapa deneyim kazanılıyor.
    Tarifte bahsedilen un miktarını ve kıvamını anlayabiliyor ama ya acemiler ve yeni başlayanlar.
    Kesinlikle onlar için ayrıntılı hatta kullanılan ekipmanın bile resimlerinin olduğu yazılar çok işlerine yarayacaktır.

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık canım nefis olmuş
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. canım benim ya pastan ne şahane olmuş ya eline sağlık. benimde doğum günüm yakın değil ama kızımın doğumu yakın napsak :):)
    öpüyorum arkadaşım eline sağlık.

    YanıtlaSil
  22. harikasın arkadaşım.eski formuma kavuşayım yapıyım bu nefis görüntülü pastadan...
    şahanem eline sağlık. öperim ...

    YanıtlaSil
  23. Canim,
    limonlu, visneli, fistikli...hmmmm....kulaga öyle hos geliyor ki anlatamam, sizlere de afiyetler olsun canim benim.

    Yazdiklarini ayrica yüzümde bir gülümsemeyle okudum ve kendimden de cok sey buldum, evet bunlari bende yasadim, ilk basta hersey zor geliyordu ama napalim kendimizi bloglarimiz sayesinde cok ama cok gelistirdik ama dimi??

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  24. Salihacım ellerine sağlık canım. Pasta mükemmel. Yazını okurken ilk evlendiğim zamanlar geldi aklıma. Bir karnıbahar kızartması için annem tam bir saat telefonun diğer ucundaydı. Ama zamanla taşlar yerine oturuyor. Artık ben anneme yardımcı oluyorum. Hele ki bu blog alemi insan çok şeyler öğretiyor. Öpüyorum canım seni.

    YanıtlaSil
  25. limoooonn en sevdiğim tatlardan biriççne şahne bir pasta bu..yok mu bi dilim dahaa:))ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  26. kesinlikle haklısın canım yapa yapa hani derler ya pişe pişe öğreneceksin:)9 emeğine sağlık sen artık öğrenmişsin bitanem:))

    YanıtlaSil
  27. merhahaba sayfama girmiş ve beni üzen o yorum hakkında beni rahatlatan sözler söylemişsiniz çok teşşekkür ederim .......işte o tarz insanların inadına sizin gibilerin olmasıda onlara en güzel cevap gerçekten şimdi kızdım kendime keşke hiç umursamasaydım ama yapamıyorum bide eleştiriye açık olduğu düşünürdüm...neyse sevgiler sizi takip edicem.... rahmiye(denizanasımutfakta)

    YanıtlaSil
  28. Ymurta aklarını gerçekten en son eklemek çok süper bir yöntem. Çünkü kabaran yumurta akları keki de kabartıyor.Pastan nefis olmuş canım. Bence tariflerin süper.
    Seni çok öpüyorum canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  29. selam canım pastan çok güzel kalıp gibi duruyor.benimde sorunum bu ben aceleciyim.hemen herşeyi bi kerede bitsin dolaba öyle girsin istiyorum bu yüzden yaptığım çoğu pasta dolaptan hüsranla çıkmıştır kremaları akmış birbirine karışmış.mutlaka 1 gün önceden acele etmeden hazırlaması en güzeli sanırım.bende özendim pastana ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  30. Hayırlı cumalar dilerim Salihacım.Allah cümle günahlarını af,dualarını kabul eylesin....

    YanıtlaSil
  31. merhabalar...tek kelimeyle mükemmel iştahım kabardı birden.notların gerçekten önemli benim için çok teşekkürler ellerine emeğine sağlık...sevgilerle...

    YanıtlaSil
  32. hepimiz yaşadık bunları tecrübe oldu.ama benim senden öğreneceğm daha çok şey var anlaşılan..pastan tek kelimeyle şahane..diyecek söz bulamadım...ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  33. Haklısın, denemek ve sabır çok önemli. Pasta enfes görünüyor, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  34. filiz çok teşekküğrler...
    cahıde dimi?cok tesekkurler canım..
    özlemcım merhabaaaaaa:D canım saat olarak hıc bakmadım ama dısarda bekletınce oluyor canım:)deneyebılırsın..heralde 1-1.5 saatte cozulur kendıne gelır...
    Betülcüm çok sagol canım..
    gulcan tesekkurler..cok sevgılerrrrrr.......
    esmacım umarım işine yarar püfler:)çok teşekkürler...
    Nzifecim donrucudan cıkarıp dısarda bekletiyorum ..suslemesıde bırdahakı pastalı yazımda anlatırım canım:)
    meduracım kalıbım kaiser ama ben memnun degılım malesef:(pasta malzemesı satan dukkanlardan alıyorum canım ama yenı ceyızcılerdede gordum sankı:)sevgılerımle...
    Hurıye cok teşekkürler...
    Minecım afıyet olsun begenmene ınan cok sevındım canım:)mahcup edıyorsun canım cok sagol:)
    münster blogumu bengenmenız benı cok mutlu ettı tesekkurler...
    deryacım canımmmmm cok sagol:)
    yasemınnn bak nasıl getırtıyorum senı dimi:)))
    seda cok tesekkurler..
    Pleincim valla cok nefis seyler ypıyorsun pastadan daha enfes seyler hatta:)cok tesekkurler...
    dimi nunucum:)aynı fıkırdeyım canım..
    berracım öncelikle keki ıyı kesmek ıcın kek kesici edınmen daha ıyı olur testere gıbı:)ayaklı bişi..daha sonra kurdanla göz kararı kaç kata böleceksen oralara batır ve kesıcıyle kes..insallah yardımcı olabılmısımdır...
    jibek cok sagol,
    Nimet cok sagol:))
    Muhteremcım sana katılıyorum ama tartı kullanan okadar azki:(
    sevilcim teşekkürler:))
    hansacım yaparız bı guzellık kızına:D
    kevser evet evet nekadar yol aldıgımı gerıye donup sayfalarımı okuyunca anlıyorum canım:)
    evet ebrucum bende kayınvalıdeme anneme tarıf verır oldum:)cok haklısın,tesekkurler..
    fatoşum bende severım lımonu:)
    kalbkurabıyem nekadar tatlısın yaaaa:))))cok sagol canım:)
    Tijenim dimi süper zekayım ben:P cok sagol canım..sevgılerımle..
    beyaz sepetim buyur gel:)yaparım sanada:D
    cahıdem amınnnnn:)
    fundacım cok sagol canım..
    betül evet gercekten ama hayatta zaten bu kurallar uzerıne degılmı?:)

    YanıtlaSil
  35. SALİHACIM ŞU TESTERE İŞİNİ ANLAMADIM AYAKLI DEMEK NE DEMEK BİRAZ DAHA AÇABİLİR MİSİN?KAÇ ÇAP KALIPTA YAPACAKSIN TŞK BERRA

    YanıtlaSil
  36. berracım kek kesicinin resmini tarife eklıyeceğim..carrefourlarda ve pasta malzemesı sataan heryerde var..ve malesef ne kadar dıkkat edersen et baska turlu kekı duzgun katlandıramıyoruz canım:) kalıbımız 20 cmlık kalıp..kek tarıfının basındada yazıyor canım..denersen sonuclarını ögrenmek ısterım:) yardım edebılecegım baska bırsey olursa seve seve:)

    YanıtlaSil
  37. Sabah sabah canım çekti valla süper süslemişsin hayırlı günler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)