Perşembe, Temmuz 16, 2009

RENKLİ KÜMBET SALATA & TARÇINLI-FINDIKLI KURABİYE & BADEMLİ ASPRİN KURABİYE




Çıkacağım yolculuğun vaktinin gelmesi,geçirdiğim grip/baş ağrısı/sürekli uyuklama ve benim hazırlanma hızımı göz önünde bulundurursak tariflerin eklenmesi yetişmeyecek.Üstelik tarifleri etiketlerine göre sırayla eklemek gibi gıcık bir takıntım da söz konusu:).Menüde ki her lezzeti o kadar çok içimize sinerek ve beğenerek yaptık ki;(kardeşimle ben yaptık diye söylemiyorum :D:D ) inanın hepsi ailenin lezzet testinden geçer puan aldılar.
Pastamızın çiçekli,böcekli,kalpli,kurdelalı olmasını istemedik.Annemizin en önemli özelliği olan, kaçırmadan takip ettiği haber ve hava durumunu karakterize etmek istedik.Pastayı yapmayı çok istedim ama iyi ki kalkışmamışım,oğlumdan bana geçen grip beni mahfetti ;eee gelip-gidip öpüp durursa hastalık geçer tabiiki:))..Arkadaşımızın ''Le Sucre'' isimli yeni açılan pastanesin de yapıldı pastamız.Verdiği emeklere ve bu güzel hediyesine(pastamıza) buradan tekrar çok teşekkürler.Annem pastayı görünce çok şaşırdı ve sevindi.Zaten neler çeviriyoruz diye meraktan helak olmuştu:):)
Pastamızdan ayrıntılar:)Annemin meşhur koltuğu:):)Pastamız 4 katlı en sevdiğimiz ikili; sade pandispanya ve franbuazdan oluşuyordu.Arada ki krema pastacı kreması değildi ve ne olduğunuda çözemedim.Sanırsam labne ve süzme yoğurt vardı çünkü peykek karışımını andırıyordu..


Lcd tvsi ve en çok takip ettiği haber programı:)






Kardeşimin meşhur Renkli Kümbet Salatası..Rukiye'ciğim her yapışında daha da lezzetli ve görüntüsü şık oluyor:) Neredeyse 2 sene olmuş tarifi yayımlayalı,zaman ne çabuk geçiyor:) tarifi burada..


Gelelim bu enfes kurabiyelere..Kesinlikle klasik tariflerim arasına girecek.Sevgili Hatice'de görünce önce resmine vuruldum,çok şirinlerdi,tarifi ve anlatımını öyle güzel yalınlaştırmış ki hem akılda kalır bir tarif olmuş hem de ölçüler tam geliyor.Muhakkak tavsiye ederim,bana un kurabiyelerinin yapımı hep zor gelmiştir ama bu kurabiyeler çok çabuk oluyor.Bu tariften fındıklı ve bademli olarak 2 çeşit yaptım.İlkinde doğal olarak ilk denemem olmasından dolayı acemilik çektim ama 2. tepsim çok nefisti.
Tarçınlı,Fındıklı Minik Kurabiyeler;
Malzemeler:
125 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1,5-2 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı çekilmiş,dövülmüş fındık
  • 3 çay bardağı un

Üzeri için:
  • 1/2 yemek kaşığı tarçın ve 1,5 çorba kaşığı pudra şekeri karıştırılır.
Hazırlanışı:
  1. Önce tereyağı ve pudra şekeri karıştırılır, un eklenerek yoğrulur, en son dövülmüş, çekilmiş fındık eklenir yoğurulur.
  2. İster yuvarlak şekil verilir, ya da uzun bir rulo yapılır, küçük küçük kesilir, isterseniz üzerine çatalla şekil yapın.
  3. 170 derecede ısıtılmış fırında pişirilir. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra tarçın-pudra şekeri karışımına bulanır.
Hatice'nin notlarını aynen aktarıyorum çünkü benim çok işime yaradı:);
& Dövülmeden önce fındıkların yarısını fırınlarsanız, kurabiyede farklı bir lezzet yakalayabilirsiniz.
&Fırında piştikten sonra hemen tel ızgaraya almanızda fayda var. Yoksa sıcak olan tepside hala pişmeye devam ediyor.
&Kurabiyeler karışıma bulanmadan önce mutlaka ılınmalı. yoksa pudra şekeri eriyip kurabiyenin rengini değiştiriyor.
binbirçeşninin notları;ilk denemem olduğu için un miktarını tariftekinden fazla eklemişim siz bu hataya düşmeyin tarifteki miktardan belki 1 ölçü fazla ama daha fazla değil.Fazla un eklememden dolayı elimize alırken bile dağılıyordu.



Oğlum,bir pastahaneden aldığımız oldukça minik yuvarlak kurabiyeleri sevince 2. tepsi kurabiyeler bu şekilde pişirildi.Tarçına bulamadım.Sadece pudra şekerine buladım kurabiyeleri.
Bademli Asprin Kurabiyeler;
Malzemeler:

  • 125 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1,5-2 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı tuzsuz badem
  • 3 çay bardağı un
Üzeri için:
  • 1/2 yemek kaşığı tarçın ve 1,5 çorba kaşığı pudra şekeri karıştırılır.
Hazırlanışı:
  1. Önce tereyağı ve pudra şekeri karıştırılır, un eklenerek yoğrulur, en son dövülmüş badem eklenir, hamur hazırlanır.
  2. İster minik yuvarlak şekiller verilir.
  3. 170 derecede ısıtılmış fırında pişirilir. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra bolca pudra şekerine bulanır.
binbirçeşni not; Haticenin belirttiği gibi bademin fındıklılar kadar belirgin bir tadı yok ama yinede çok lezzetli oluyor.Ben kabuklu hazır paket bademlerden kullandım.Kabuklarını çıkarmadan makinede çektim.Sıra cevizlilerde:D

30 yorum:

  1. ne kadar güzel şeyler hazırlanmış. emeği geçen ve afiyetle yiyen herkesi kutlarım. :)
    pastadaki detaylara bayıldım.
    tekrar nice sağlıklı yaşlara
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. s.a. ellerinize saglik, annene cocuklariyla torunu ve sevdikleriyle nice mutlu hayirli yillar dilerim canim. ayrica gecmis olsun, iyi yolculuklar..
    sevgiler
    emine.....

    YanıtlaSil
  3. Hepsi çok nefis görünüyor Saliha'cığım..Salataya bayıldım canım..Annenin pastası ne kadar doğal olmuş..Sanki pasta değilde, biblo havasında..))Afiyetler olsun ve emeği geçenlerin ellerine sağlık..Şimdiden iyi yolculuklar diliyorum canım..


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. CANIM KURABİŞLERİN TARİFLERİNE YAYINLADIĞINA SEVİNDİM:))
    VE PASTAYA TEKRAR TEKRAR BAYILDIM:)

    YanıtlaSil
  5. Annenize sağlık huzur ve mutlulukla bir ömür dilerim herşey gerçekten nefis olmuş,ellerin dert görmesin.. Salatanın tarifini almak istediğimde polarisin sayfası açılıyor, canım heralde bir hata oluyor:))
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Bir o kadar yazı yazdım ama gitmedi ya :))
    Neyse baştan alıyorum...

    Anneciğinin pastasının detayları süpermiş... Kardeşinin ve senin ellerine sağlık...İyi yolculuklar diliyorum...
    Kocaman Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Herşey süper ellerinize sağlık canım hep böyle mutlu olun emi:)

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Saliha,
    Annenin doğum gününü kutlar,sağlıklı ve huzurlu nice yıllar dilerim.
    Mönü nefis, her şey harika görünüyor,ellerinize sağlık.
    Bu arada;
    Mübarek Miraç Kandiliniz kutlu olsun.
    Hastalara şifa, borçlulara eda, kimsesizlere hami, muhtaca dost eli,
    küslere barış, işsize iş, mekanı olmayana hayırlı mekan, evladı olmayana hayırlı evlad,
    rızgı dar olanlara bolluk, sıkıntısı olanlarada hayırlı kolaylık nasib eyle YA RABBİ..!
    Dualarınız kabul, kandiliniz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  9. Salihacığım çok geçmiş olsun, şimdi daha iyisindir inşallah.
    pastanın detayları süper:)
    renkli kümbet salatayı yıllar önce bir arkadaşımda yemiş ve not almıştım, ama hala denemek nasip olmadı, kardeşinin ellerine sağlık, çok şık görünüyor, ancak tarif için verdiğin linkte başka bir sayfa açılıyor, bilgine arkadaşım..

    kurabiyeleri deneyip beğenmene çok sevindim, afiyetler olsun canım, ben de bademli aspirin kurabiyeleri çok sevdim:))
    Küçük bir hatırlatma; fındıklı kurabiyelerle ilgili notlar(fındıkların fırınlanması, piştikten sonra tel ızgaraya alınması vs.) Sevgili Peçeteden notlar Ayşem'e ait:)

    geçmiş kandilin mübarek olsun...
    iyi yolculuklar diliyorum canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. salihacım bu ne guzel bir sofra emeginize saglık önce pasta sonrada salata keşfetti beni :)) emeginize saglık afiyet bal şeker olsun (bizim burda löp löp et olsun da derler :)))

    YanıtlaSil
  11. Salihacım senin ve kardeşinin ellerine sağlık.Annen için güzel bir süpriz olmuş.Kurabiyeler çok lezzetli canım.Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  12. Nerelerdesin bacım iyileşemedin mi? daha yoksa

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel, özellikle kümbet salata çok güzel görünüyor. Pasta, iç mekan dersi maketi gibi olmuş :)

    YanıtlaSil
  14. selam.annen için yaptıgınız pasta süper..ben salataya bayıldım .görüntüsü beni mest etti.ellerinize saglık..görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  15. Canım ya gecikmlei bi yorum ama kusura bakma açamıyorum bu aralar.
    Ellerinize sağlık. Annene ve hepinize sağlıklı uzun ömür diliyorum.

    YanıtlaSil
  16. Bana bütün bunları bensiz yediğini söyle saliş hadi söyle vur tüm gerçekleri yüzüme haykır haykırabildiğin kadar....

    YanıtlaSil
  17. Canım arkadaşım;

    Mevlam hayırlı beraat almanı nasib eylesin güzel arkadaşım...
    Gecen mübarek olsun...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. plogda yoksun msn dede nerelerdesin kötü bişey yoktur umarım

    YanıtlaSil
  19. Canım tatil güzel biliyorum ama dön artık :))

    Özledik ama...

    Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
  20. annen ne kadar mutlu olmuştur,herşey çok güzel görünüyor bu arada bende bilgisayar sorunlarından epeyce gelememiştim tariflerinin hepsi birbirinde güzel görünüyor yazmadan geçmek istemedim annene sağlıklı nice yıllar diliyorum
    kardeşininde seninde ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. cok hos bir sunum olmus salata ellerine saglik
    annenede uzun ve hayirli bir ömür dilerim sevgiler hayirli ramazanlar

    YanıtlaSil
  22. dönün artık :))
    kötü bir şey yoktur inşallah...

    YanıtlaSil
  23. Ellerinize saglik, hepsi birbirinden lezzetli gorunuyor. Annenizin de dogumgununu gecikmeli olarak kutlarim. Bilgisayarim bozuldugu icin uzun bir ara vermek zorunda kaldim ve nihayet yenileyip donebildim.

    Gorusmek dilegiyle...

    YanıtlaSil
  24. Salihacım sessizliğini nasıl hissettim anlatamam. Umarım hayatında herşey çok güzel gidiyordur.
    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Nerelerdesin? Ne zamandır yazmamışsın... İyisindir inşallah. Hayırlı Ramazan'lar.

    YanıtlaSil
  26. hAYDİ GEL GEL:):):)
    hAYIRLI RAMAZANLAR CANIM...

    YanıtlaSil
  27. komuşuuuuu huuu huuu?? nerelerdesin??? özlediikkkkk
    umarım keyfiniz ve sağlığınız yerindedir

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)