Salı, Kasım 04, 2008

Patatesli Pay



TUZLU ENFES PRATİK KEK:)))



Eğer canınız tuzlu birşeyler yemek istiyorsa ve pratik bir tarif arıyorsanız,inanın çok pratik ve lezzetli bir kek..

Tarif ;Dr. Oetker'in sitesinden , ee tarif yabancı kaynaklı olunca ismide;''patatesli pay'' oluyor.Ama bence enfes bir tuzlu kek...bayılacaksınız..


PATATESLİ PAY;
10 kişilik;

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 su bardağı ince doğranmış maydanoz
  • 220 g (2 su bardağı) un
  • 1 poşet Dr. Oetker Hamur Kabartma Tozu
  • 3 adet orta boy patates (soyulmuş ve nohut büyüklüğünde küp doğranmış)
  • 2 yemek kaşığı susam
Hazırlanışı:
  1. Yumurtaları mikserin en yüksek devrinde 2-3 dakika çırpın.
  2. Sıvı yağ, yoğurt, tuz, pul biber, karabiber ve maydanozu ilave edip çırpmaya devam edin.
  3. Unu eleyin ve hamur kabartma tozu ile karıştırın. Karışıma ekleyip 1 dakika daha çırpın.
  4. En son patatesleri ilave edin ve karıştırın. 26 cm çapında yağlanmış kalıba döküp üzerine susam serpin ve 160°C 45-55 dakika pişirin.
  5. Fırından çıkartıp soğutun ve dilimleyerek servis yapın.

Sevgili Oya beni sobelemiş; evdeki nefret edilesi durumlar...düşündüm düşündüm:)) bayağı birşey çıktı,ben ne nefret dolu kadınmışım yahu:PPPPP ama seçim yapıp yazıyorum.Şöyle;
* sabah işlerimi bitiremeden oğlumun uyanması:( uyanınca dünya ondan yana dönüyor:D
* gece evi toplayamadan yatmak....
* wc'de bile oğlum tarafından rahat bırakılmamak:((..
* günün önemli kısmında yumurcak tv izlenilmesi...
*evi günde iki kere süpürmeme rağmen, akşam eşim gelince hiç süpürülmemiş,temizlenmemiş gibi durması..
*oturduğumuz yerin konumu itibariyle,şööööyyylleee bir gezmeye çıkiim desem bile eve geç varacağımı bildiğimden,yemeğimi,silme-süpürme işlerini halletmek zorunda olmam...
*mobilyalarda sürekli toz olması...
*evim temizken kimse gelmez ama ne zaman dağılır veya temizliğe kalkarım misafir gelir:((
işte bunlarrr....daha çoookk varda...şimdilik bu kadar...ben kimseyi sobelemiyorum eminim bana gelene kadar herkes sobelenmiştir...

24 yorum:

  1. Enfes görünüyor şekerim velakin patatesleri çiğden mi kullanıyoruz..

    Ayrıca şu Yumurcak Tv yi çıkarandan Allah razı olsun !!

    YanıtlaSil
  2. canım merhaba:)) evet çiğden kullanıyoruz pişiyor zati:))yumurcak tv seyretmekten bunaldımmmmmmmm nerdeyse kadın programı aşerecem:PP

    YanıtlaSil
  3. Canım enfes olmuş puf puf ellerine sağlık,kocaman öptüm...

    YanıtlaSil
  4. merhaba saliha, nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım ellerine sağlık.Kek çok güzel kabarmış
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  6. mmmm bu rejim isi fena olcak valla simdiden canim cekiyoi

    YanıtlaSil
  7. Salihacim cok harika bir lezzet,kahvaltilardada cok güzel oluyor.Ellerine saglik canim,sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. Salihacığım fotoğrafa bayıldım, kek harika görünüyor, insanın hemen mutfağa koşup yapası geliyor, lakin vakit çok geç oldu:))

    Patatesler içinde çok belirgin oluyor mu, rendelesek nasıl olur?? bir de yağı azaltmak mümkünmüdür, ne dersin?

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Canim patatesli pay sahane olmus,hemen notumu alcam...ellerine saglik sekercim...
    Sanirim her evde hemen hemen ayni durumlar oluyor:))
    Öptüm seni...

    YanıtlaSil
  10. nefis görünüyor canım ellerine sağlık..ama arkidişler benide zorla diyete süreklediler sadece bakıp koklamakla yetinicem sanırım:)


    sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  11. Kekin tatlısınıda tuzlusunuda çok severiz ailecek elinize sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. canım gerçekten nefis görünüyor....

    ellerine sağlık...

    adaşcım ben payıma düşen cüzleri bitirdim....haberin olsun.....öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  13. Saliham sende biraz titizlik var sanırsam... Temizlik kokusu güzeldir ama bu kadar yorma kendi arkadaşım...

    Patatesli kek de çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık...
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  14. harıka gorunuyor ellerıen saglık canım sevgıler..

    YanıtlaSil
  15. Tuzlu da karamelli kek de enfes, özellikle kek çok değişik. Fotoğraflar da ayrı güzel. Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.
    Betül-yemekkutusu

    YanıtlaSil
  16. BETÜL ÇOK NAZIKSIN CANIM COK TESEKKURLER...

    BANU SAGOL,

    AYSEL,COK PRATIK BIRISI DEGILIM işlerimi çok hızlı yapamam ,TİTİZİM GALIBA..

    dışal,tamam canım sagol,

    HANSA, BİZDE SEVERİZ:)SAGOL,

    ÖZLEM HADI BAKALIM HAYIRLISI BASARILAR..

    HURIYE,BENDE AYNI SEYLERIN TEKRAR ETTIGINI BU SOBELERDEN OGRENIYORUMDA RAHATLIYORUM:)

    HATİCE SAGOL,YOK PİŞİYOR,

    YAREN EVET HELE KAHVALTIDA..

    NINO,ZOR HAKIKATEN,

    DILEK SAGOL,

    SEMA SAGOL CANIM,

    DERYA BENDE SENI OPTUM,

    YanıtlaSil
  17. Hmmm... Nasıl da güzel görünüyorrrr...

    YanıtlaSil
  18. tijen tesekkurler..:))

    papatya,sagol..sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  19. çok severim.
    harika bir lezzet bu..
    eline sağlık salihacığım.
    sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  20. nunu sagol canım..sevgıler benden..

    YanıtlaSil
  21. hımmm cok lezız gorunuyor bayıldım goruntuye

    YanıtlaSil
  22. enfes bir kek olmuşşş

    ellerine sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. zehra ,yeşim tesekkurler arkadaslar:))

    YanıtlaSil
  24. merhaba çok enfs gözüküyor .c.tesi akşamı gelecek misafirlerime yapmayı düşüünüyorum.ama 10 kişilik yazmışsınız.benim misafirlerim 15 kişi de.10 dilim mmi çıkar yani en fazla.yoksa yetirebilirmiyim 15 kişiyesevgiler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)