Cuma, Aralık 21, 2007

Tart Pasta



O kadar basit ama bir o kadar da lezzetli bir pasta..aslında hem tart hem pasta diyebiliriz..Kek hamuru bildiğimiz kıyır kıyır tart hamuru değil, kek kıvamında yumuşacık...tarif;Sevgili Yetur ablanın..teşekkürler Yetur ablacım....


TART PASTA;
KEK HAMURU:
· 2 yumurta,
· 1 küçük çaybardağı toz şeker,
· 1 küçük çay bardağı süt
· 1 küçük çay bardağı sıvıyağ
· 2,5 çay bardağı un
· 1 paket kabartma tozu
ARA KREMA;
· 1 paket çilekli,muzlu,çikolatalı krem ole (ben bazen bu tarifimdeki muhallebiyi yapıyorum)

ÜST MEYVESİ:
parizyen kaşıkla top şeklinde çıkarılmış kavun,taze kayısı,kiraz, çilek,muz ,meyvaların üzerine biraz limon suyu damlatın kararmazlar,veyahut tart jöle dökebilirsiniz.(Ben dar zamanlarda üzerine meyve eklemiyorum.Varsa sadece muz dilimleyip ceviz serpiyorum.)
YAPILIŞI;

· hamurumuzu çırpıp yağlı kalıbımıza döküyoruz 170' de pembe pişiriyoruz
· kekimiz pişerken kremamızı 2 bardak soğuk süt ile çırpıp meyvalarımızı hazırlıyoruz.
· kekimiz zaten 15 dk. hazır oluyor.
· ilk sıcaklığı çıkınca servis tabağımıza ters çeviriyoruz.
· içine çilekli kremamızı kaşık ile yayıyoruz...meyvalarımızı dekoratif şekilde dizip üzerine 1 paket tart jölemizi pişirip gezdiriyoruz....

HUZURLU,BEREKETLİ VE GÜZEL HAFTA SONU DİLİYORUM..SEVGİLERİMLE..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hoşgeldiniz:)