Pazartesi, Ocak 21, 2013

Ispanak,Mantarlı Patates Çanakları ve Kimyonlu Köfte

 
 


Haftaya çok leziz bi yemekle başlayalım istedim.Bizim işimiz çok düğün yaklaşıyor kardeşimi (kaynım) evlendiriyoruz ve çooookkk mutluyuz J bütün telaşlar yorgunluklar böyle mutluluklar için olsun diyorum ben.Dün çeyizi serdik yedik içtik yorulduk eğlendik musmutlu evlerimize dağıldık.Allah cc huzurlarını ve mutluluklarını daim kılsın.

Ispanak ve mantarlı patates Oktay ustaya ait ben çok sevdim,köfte ise benim kendi tarifim.Özellikle et yemeklerine köftelere çok yakıştırırım kimyonu..bir de bakliyat ıslatırken kullanırım ki gazını alsın..köfteyle ilgili bi püf vereyim köfte harcını ne kadar çok yoğurur özleştirirseniz pişerken dağılmaz ve lezzetli olur.Hatta robotta çekin derim ben J haftanın ana yemeğinin tarifi buyrun;)

















Malzemeler;

Ispanak,Mantarlı Patates Çanakları için;

·        Yarım kg. Ispanak

·        1 Adet Soğan

·        250 gr.Mantar

·        Tuz,karabiber

·        6 Adet Orta Boy Patates

·        1 Su Bardağı Sıvıyağ

·        Üzeri için 200 gr Kaşar Rendesi


Kimyonlu Köfte;

·        500 gr. Kıyma

·        Yarım Su Bardağı Galeta Unu veya Ekmek Kırıntısı veya 3-4 Ekmek İçi

·        1 Tatlı Kaşığı Kimyon

·        1 Adet Yumurta

·        2-3 Çimdik Tuz

·        Yarım Çay Bardağı Sıvıyağ

·        Kızartmak için 1 Su Bardağı Sıvıyağ

 

Yapılışı;

1.     Patatesleri enine kesip ortalarını hafifçe kazıyıp çıkarıyoruz.Çıkanları dolapta saklayıp omlet yapabilirsiniz veya şimdi yapacağımız harca ekleyebilirsiniz.

2.     Sıvıyağı kızdırıp patatesleri arkalı-önlü her yerini kızartın ve mutfak kağıdına çıkarıp süzülmesini sağlayın az da olsa kalori azaltalım dimi ama J

3.     Ispanakları temizleyip doğrayalım ve soğuk suya alalım.2-3 Su yıkadıktan sonra en son sirkeli suda muhakkak bekletin.sirkeli sudan sonra süzgeçte süzdürün.

4.     Soğanı yemeklik kıyın ve sıvıyağda kavurun.

5.     Mantarları temizleyip dilimleyin ve soğanlara ekleyin.

6.     Mantarlar su salıp tekrar çekince süzülen ıspanakları ilave edin ve ıspanaklar pişene kadar kavurun.

7.     En son tuzunu karabiberini ekleyip ocağı kapatın.

8.     Kızaran patatesleri fırın kabına dizip mantarlı ıspanaklı harcı içlerine eşit şekilde paylaştırın.Fırın kabına biraz sıcak su ekleyip patateslerin üzerine rende kaşar paylaştırın ve 200 derece fırında kaşarlar kızarana kadar pişirin.

9.     Köfte için malzemeleri iyice yoğurun mümkünse 10 dakika.Vaktiniz varsa buzdolabında 1 saat dinlemdirin.Şekillendirip kızgın yağda arkalı önlü kızartıp patateslerle birlikte servis yapın.

3 yorum:

  1. Offff Salihacığım nasıl güzel görünüyor ellerine sağlık kolaylıklar diliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Salihacım sizlere kolay gelsin Allah tamamına erdirsin inşallah. Çanaklara bayıldım canım çok güzel ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Köfteyi çok severim hemen denemem lazım :)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)