Salı, Ocak 15, 2013

Narlı Kalbim İrmik Tatlısı

 
 
 
 

Biz de yaz-kış irmik tatlısı yenir demiş miydim? Bu tarif kış versiyonu J daha portakallı,mandalinalısı var sırada J Bu sıralar hastalığında etkisiyle  kurabiye ve sütlü tatlılara kafayı taktık oğlumla J sık sık mutfağa giriyoruz.

 

Malzemeler;

Narlı kısım;

·        1 Su Bardağı Nar Suyu

·        1 Su Bardağı Süt

·        3 Yemek Kaşığı İrmik

·        3 Yemek Kaşığı Şeker

·        1 Adet Nar’ın Taneleri

Sütlü Kısım;

·        1 Lt. Süt

·        12 Yemek Kaşığı İrmik

·        12 Yemek Kaşığı Şeker

·        1 Adet Limon Kabuğu Rendesi

 

Yapılışı;

1.     Nar suyu,süt,irmik e şekeri tencereye alıp pişirin.

2.     Ayrı bir yerde diğer süt,irmik ve şekeri alıp pişirmeye başlayın.

3.     Narlı irmik ılınması için kenara alın ve nar tanelerini ayıklayın.

4.     Ayıklanan narları tatlıyı dökeceğiniz kaba her yerine eşit gelecek şekilde serpin.Soğumuş narlı irmiği üzerine yayın.Sıcak iken yayarsanız narların rengi solar.

5.     Diğer pişen sütlü irmik tatlısınıda üzerine yayın ve oda ısısına gelince buzdolabına alın.

6.     Afiyetler olsun….

 

13 yorum:

  1. Saliham nefis bir kış tatlısı olmuş
    ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. eLLERİNİZE SAĞLIK. sÜPER GÖRÜNÜYOR. üye paneli açılmadı netim çok zayıf üye olamazsam bir daha uğrayacağım.

    YanıtlaSil
  3. ayyy çok güzel olmuş...
    çok beğendim...
    sunum muhteşem...
    canım ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
  4. Oooh ne de güzel yapıyorsunuz.. Ellerinize sağlık Saliha hanım harika olmuş!

    YanıtlaSil
  5. Harika bir görüntü,ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  6. Burası -7 derece Hocamm. Bu tatlıyı yazın yerim ben:)
    Ellerine saglık cnmm çiçaaamm. :)

    YanıtlaSil
  7. Çok hoş olmuş, ellerinize sağlık. Geçmiş olsun bu arada.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. canıım bayıldıım görüntüyee :)) ellerine sağlık bende eşimin doğum günü için birşeyler hazırlarken kulanmak istedim tarifi ama bizde nar pek tüketilmiyor yerine başka alternatifler denemeyi düşündüm..bakalım nasıl olcakk...inşallah denedikten sonra paylaşırım..tekrar ellerine sağlık

    sevgiler
    gözde

    YanıtlaSil
  9. Narlarla çok güzel bir tatlı olmuş Salihacım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş çok şık ellerine sağlık afiyetler olsun kocaman sevgiler
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  11. Ne hoş bir pasta olmuş. İnsanın kemeyi bekmeleden üzerine atlayası geliyor.:)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. çok güzel bir görüntü. En yakın zamanda denemek istiyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)