Pazar, Aralık 23, 2012

Ispanak ve patatesli Frittata






Frittata, İtalyanca da omlet demek,bu omlet bildiğimiz omlet gibi değil içine çeşit çeşit sebzeler baharatlar girebiliyor ayrıca yumurtası bol olup fırında pişiriliyor,kişi başına neredeyse 2 -3 yumurta düşebiliyor.Ben bu şekilde omleti çok seviyorum bahaneyle içine giren sebzelerle omleti zenginleştirip besin değerlerini arttırıyorum…

Bu omleti kardeşimle ikimize yaptığımdan oranları düşük tuttum aşağıdaki ölçüler kahvaltı seçenekleri hariç servis edeceğiniz ekstra bir ikram yoksa -8,eğer poğaça,sucuk vs gibişeyeler varsa 6 kişilik..

Ispanaklı,Patatesli Frittata;

·        2 Su Bardağı İnce Kıyılmış Ispanak Yaprağı

·        3  veya 4 Adet Orta Boy Patates

·        6 Adet Büyük Boy Yumurta (küçükse 8 adet)

·        Tuz,karabiber

·        2 Yemek Kaşığı Sıvıyağ

·        2Yemek Kaşığı Tereyağ

Yapılışı;

1.     Patatesleri küp şeklinde doğrayın ısıtılmış tavaya yağları alıp patatesleri hafif kızarana kadar kavurun.

2.     Patatesler kavrulunca ıspanakları ekleyip 2-3 kere çevirerek hafif kavurun ve bir fırın kabına alın.

3.     Bir kasede yumurtaları çırpın ve baharatları ekleyin.Sebzelerin üzerine dökün ve hepsini karıştırın.

4.     Önceden ısınmış fırında yaklaşık 15 dakika yumurtalar pişene kadar pişirin.

5.     Sıcak servis yapın J

8 yorum:

  1. Nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Evde zaten 10 yumurta var hayatım yaa. Ama nefis görünüyor cnm ellerine sağlık cann.
    Şu italyanlarda basmış icine yumurtayı yani kolestrolumuz çıkacak :-))))

    Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  3. Saliham bilsem kahvaltıya gelirdim ellerine sağlık nefis olmuş öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. Yeni bi tarif öğrendim , teşekkürler bunun için . Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  5. Ben de bu kereviz yapraklarını ne yapacağım diye düşünürdüm. Benim için çok faydalı bi paylaşım oldu. Çok teşekkür ederim . Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  6. ıspanak , patates ve yumurta çok besleyici tam çocukların ağzına layık:) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Bende deneyeceğim hafta sonu eline sağlık.

    Sevgiler*

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)