Perşembe, Aralık 20, 2012

Şeritli Poğaça -2






Bugün il karımız yağdı ve hala yağıyorr :)) sabah pencereden bakınca çok şaşırdım çünkü hemen tutmuştu kar.Her mevsimin kendine göre bir güzelliği var çok seviyorum karlı havaları yeraltımadenlerini ve sularınıda besleyici özelliği var üstelik....
Devamlı yaptığım tariflerden biri daha..Hamurun kıvamı ve lezzeti çok başarılı,şekli zaten çok şık,özellikle kendimize yaptığımız zamanlar tercih ediyorum çünkü yaklaşık 1orta boy fırın tepsisi kadar çıkıyor ve diğer tarifler gibi 2-3 tepsi olup sürünmüyor.Üstelik misafire yapıldığı zamanlarda malzemeleri 2 veya 3 katına çıkarabilirsiniz.
Ben havalar soğumaya başladığında mayalı tarifleri gece yatmadan önce yoğurup üzerini mutfak beziyle örtüp bırakıyorum.Sabah kalkınca sadece pişirmesi kalıyor :) benim gibi hemen ayılamayanlar için harika bir yöntem tavsiye ederim :)) Sabah işe,okula gidecekler için çay demlenene kadar pişiyor ve bu poğaça sıcak veya ılık nefis oluyor.Son zamanlarda iç malzeme eklemeden yapıyorum bu şekilde de nefis....
Bu şekli ilk yabancı bloglarda gördüm,blogger olmanın verdiği bir özellik sürekli araştırmak; her ne kadar arkadaşlarıma yorumlar yazamasam da takip ederim muhakkak(yorum yazamammam ufaklığım ve abisiyle yakından ilintili:))) ve bazı arkadaşlarımın bu şekli ilk kendilerinin bulduğunu yazdığına şahit oldum :) ben bu şekli yıllar evvel belki 5-6 yıl oldu yabancı bulgar blogunda görmüştüm fakat onların mayalı hamurlarının pek tutmadığını tecrübe ettiğimden hiç denemeye kalkmadım.
Geçen sene sevgili Hatice'de görünce denedim ve çok sevdim.Denemenizi tavsiye ederim..




Malzemeler: tarif semaver1.blogspot.com'dan adapte edilmiştir.
  • 1 Su Bardağı Ilık Süt
  • 1 Paket İnstant Maya
  • 1 Adet Yumurta (sarısı üzeri için ayrılır)
  • 1 Çay Bardağı Sıvıyağ
  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz
  • 1 Tatlı Kaşığı Toz Şeker
  • 2,5 - 3 Su Bardağı Un
  • iç harcı için: beyaz peynir ve maydanoz,kaşar veya haşlanmış patates
  • üzeri için: yumurta sarısı ve susam

Yapılışı;
 
  1. Yoğuracağınız kaba yağ, yumurta akı,tuz ve şekeri koyun,(instant mayayı una ekleyip karıştırın)azar azar un ilavesiyle yoğurun.
  2.  Ele yapışmayan, yumuşak kıvamlı bir hamur için gerekirse un ilavesi yapın.
  3. Hamurun üzerini nemli bir bezle örterek 1 saat mayalandırın.Ben gece yatmadan önce hamuru hazırlayıp üzerini mutfak bezi yada streç filmle kapatıp tezgahta bırakıyorum sabaha kadar mayalanıyor böylece sabah sadece pişirmesi kalıyor buda kolaylık sağlıyor :)
  4. İç harcı için; peyniri çatalla ezin, ince doğranmış maydanozla karıştırın veya kaşar peynirini rendeleyin.
  5. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar kopartıp dikdörtgen şekilde açın.
  6. Kısa kenarlardan bir tarafa bir miktar peynirli iç harçtan yerleştirip yarısına kadar rulo sarın. Diğer yarısını şeritler halinde kesin ve şeritleri üzerinden geçirip alta doğru kıvırın.
  7. Tepsiye yerleştirip üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiştirin.
  8. 180 derecede kızarıncaya kadar pişirin, sıcak servis yapın.
  9. Sıcak veya ılık çok nefis oluyor bu şeklde servis edin..
yapılış aşamaları;

 

17 yorum:

  1. ellerine sağlık.. haticenin tariflerini bende beğeniyorum.. sevgilerimle
    seval

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    benim de ilintili:) durumlarım var ama bu tarif için teşekkür etmek istedim.
    Sağolun Saliha...

    YanıtlaSil
  3. öncelikle şunu söylemeliyim süper görünüyor,hele günün bu saatinde öğle yemeği ve akşam yemeği arası,acıkmış bir mideyle olsa da yesek dedirtecek bir tarif:)elinize sağlık, en kısa sürede deniycem,sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor...
    özellikle sunuma bayıldım :))
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. bugün sizde yarın bizde kar...ankara da henüz tutmadı ama yarın epey yağacak haberlere göre...sıcak hamur ve sıcacık çay nefis olur.....ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. e güzelmiiiiişşşş :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Yarin gidecegim eve götüreyim yapipta bu pogacalari.Eline saglik cnm.Ayy kusura bakma hemen kayit altina aldim caannnn... :)))

    YanıtlaSil
  8. Mayalı tariflere bayılıyorum,elinize sağlık Salihacım.

    YanıtlaSil
  9. Saliham ellerine sağlık çok severim öpüyorum...

    YanıtlaSil
  10. Eline sağlık Salihacım çok seviyorum bende hem kendisini hem şeklini..

    YanıtlaSil
  11. Mayalı poğaçalar favorim artı bunun görseli de çok hoş,ellerinize emeklerinize sağlık:)Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  12. Ahh keşke buralarada yağsa,kuru soğuk hemde nasıl ama kar filan görmüyoruz senelerdir..

    Poğaça çok güzel görünüyor.
    Kahvaltıda sıcacık sıcacık yemeye doyamıyorum.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Birşey sormak istiyorum.Ben çalışan biriyim ve dediğiniz gibi akşamdan yoğurulup bozulmayan hamur tariflerine çok ihtiyacım oluyor.Aslında buna benzer tarifler aradım ama pek bulamadım.Diğer mayalı tarifleriniz de akşamdan yoğurulup bekletilebilir mi?Ayrıca evimiz kaloriferlli ve oldukça sıcak,yine de dışarıda bekletilebilir mi?Yoksa buzdolabında mı bekletmek gerekir?Teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. arkadaşlar hepınıze cok tesekkurler..
    sevgılı adsız..mutfak tezgahı soguk olur özellıkle mermerse evet sıtemdekı tum mayalaıları bekletebılırsınız..odalarda degılde mutfak tezgahında bekletmenız ıyı olur..buzdolabına gerek yok sevgıler :))

    YanıtlaSil
  15. Teşekkürederim cevabınız için.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  16. Teşekkürederim cevabınız için.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  17. Salihacığım merhaba, ilgin için çok teşekkür ederim.
    poğaçalar çok güzel görünüyor, deneyip beğenmene çok sevindim, ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)