Çarşamba, Aralık 26, 2012

Peynir Kremalı Zencefil ve Havuçlu Pasta






Pastayı Martha Stewart’ta gördüğümde bayıldım. Normal  tariflere ufak dokunuşlar yaparak görselleştiren tarzı beni cezbediyor. Mesela bildiğimiz havuçlu keki pastaya çeviren bu tarif gibi.Tek farkı bol baharat ve krema...
Benim tıklanma rekoru kıran Havuçlu Kek tarifimi kullanarak bu pastayı yapabilirsiniz veya benim gibi birde Martha’nın tarifini deneyelim bakalım nasıl olacak ? derseniz tarif aşağıda J iki tarif arasında ufak orantılar dışında pek farklılık yok.Martha’nın kekide başarılı bir tarif..
Martha pastanın kremasını buttercream kullanarak yapmış ben her pasta ve tatlıya adapte ettiğim ‘’Peynirli Krema’’ tarifimi kullandım ve tahminimden daha çok yakıştı.Bu hafta bi değişiklik yapın  havuçlu kekten pasta yapın J
Tariften 18 cm’lık çıkıyor denmiş fakat benim kalıbıma küçük geldi ben 20 cm’lik 2 kalıp kullandım…siz 24 clık kalıbınıza yapabilirsiniz fakat şunu belirteyim un farklılıkları yumurta boyutları kısaca malzeme farklılıkları inanın kekin boyutları değiştirebilir bunu göz önünde bulundurun.


 
 

Peynir Kremalı,Zencefil ve Havuçlu Pasta; marthastewart.com'dan adapte edilmiştir
Malzemeler;
·        3 Büyük Boy Yumurta
·        2 Su Bardağı Şeker
·        1,5 Su Bardağı Sıvıyağ
·        1 Su Bardağı Kırılmış Ceviz
·        3 Su Bardağı Elenmiş Un
·        3 Su Bardağı Rendelenmiş Havuç
·        Yarım Su Bardağından 2 Parmak Eksik Buttermilk(yapılışı burada)
·        1 Paket Kabartma Tozu
·        1 Çay Kaşığı Tuz
·        1 Tatlı Kaşığı Tarçın
·        1 Tatlı Kaşığı Zencefil
Peynirli Krema;

·        Buradaki Tarif (tarife ek asıl tarifteki gibi partakal kabuğu rendesi ve zencefil ekledim)
 

Üzeri İçin;

·        2 veya 3 Büyük Havuç

·        1 Su Bardağı Şeker(250 ml)

·        1 Su Bardağı Su (250 ml)

 

Yapılışı;

1.     Bütün malzemelerinizi yarım saat önceden tezgahınıza çıkarıp oda ısısına gelmesini bekleyin bu çok ama çok önemli bir ayrıntı..

2.     Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

3.     Öncelikle havuç şeritlerini yapmaya başlayın ;havuçları uzunlamasına şerit şeklinde kesin.

4.     Tencereye şeker ve suyu alıp kaynamaya bırakın.

5.     Kaynayan şekerli suya kestiğiniz havuçları koyun ve yumuşayana kadar pişirin.

6.     Çatalla kontrol edin çok pişip erimesin.Pişen havuçları süzgece alıp süzün ve kenara kaldırıp soğutun.

7.     Oda ısısındaki yumurtaları şekerle çırpın.Sıvıyağı e buttermilki ekleyin karıştırın.

8.     Unu eleyipkabartma tozu,rende havuç ve  cevizle karıştırıp karışıma ekleyin çok çırpmadan homojen bir karışım elde edince çırpmayı bırakın.

9.     Fırın tepsisine 2 adet 20 cmlık çember koyun veya 24 cmlık yuvarlak kalıp koyabilirsiniz.Kek karışımını paylaştırarak dökün ve fırına verin.Kek pişerken tarifteki gibi kremayı hazırlayın dolaba kardırmadan önce 1 portakal veya limon kabuğu rendesi ve 1 çay kaşığı zencefil ekleyip karıştırın ve dolaba dinlenmeye alın.
 
 

Kekin birleştirilmesi;

·        Pişen kekinizi soğutun her keki 2’ye bölün.

·        Kremadan bir miktar ayırın kalan kremayı keklerin arasına sürün.

·        En son kekin her tarafına krema sürüp dolaba kaldırın ve 30 dk. bekletin.

·        Havuç şeritleri keke yerleştirin ve 30 dk daha dolabda bekletin.

·        Kahveyle mükemmel oluyor servisi kahveyle yapın derim J

Afiyetler olsun J

 

13 yorum:

  1. Peki ben üzerindeki havuçları şeker hamuru sandım desem.. enfes olmuş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Nefis gözüküyor, görselliği beni cezbetmeye yetti bile.. Ellerine sağlık
    Müge

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım...
    pastan harika görünüyor...
    süslsmeside ayrı bir güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  4. Sanki bir hediye paketi:)
    Kucaklayıp kendime saklayasım geldi:)
    Çok hoş gözüküyor canım,ellerine emeğine sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Cok guzel gorunuyor Salihacim ellerine emeklerine saglik.
    sevgiler selamlar.

    YanıtlaSil
  6. Nefis nefis canım ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  7. salihacım ellerine sağlık harika hele o havuçlar çok hoş:)

    YanıtlaSil
  8. Salihacım bu kek past nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık mükemmel bir pasta martha da ilk gördüğümde ben de bayılmıştım.ama yapmak nasip olmadı...

    YanıtlaSil
  10. sunuma bayıldım canım.eminim lezzetide harikadır.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Havuçlar çok ayrı bir hava katmış ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Kahvenin arkasında duran pasta bu isteee. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  13. Fotoğrafa vuruldum ben. Çok güzel. Süslemeniz harika. Elleriniz dert görmesin. Görsel şölen oldu.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)