Perşembe, Mart 08, 2012

Peynir Kremalı Frambuazlı Pasta

peynır kremalı frambuazlı pasta (9) by saliha.erozan_binbirçeşni



Sevgili Pelin bu nefis çilekli pastayı paylaştığı günden beri aklımdaydı.Okurken pastanın fotojenik çilekleri bir yana peynir kremasına bayıldım tam bana göre demiştim ama denemek için anca fırsatım oldu.
Bunu denemeliyim!! dediklerim listesine de bir çizik atmış bulunmakta olduğumdan kendimle gurur duyuyorum :)) listenin ne kadar uzun ve ne kadar nefis tarifler olduğunu gördükçe hevesleniyorum ama hayat sadece yeme-içme üzerine değil maalesef.Benim çoluk-çocuk-ev-pastacılık çemberinde dönüyor ya sizin? :))
Pastaya dönücek olursak kremayı yaparken tadınca bir afalladım bu ne lezzet diye :)) pastanın ara katlarına,üzerine peynirli kremadan kullandım.
Ne kadar hafif olduğunu size kelimelerle anlatamam  siz tahmin edin :)).Ailecek çok sevdik herkes hatta pasta sevmeyenler bile yedi.Benim tavsiyem en kısa zamanda bu kremayı denemeniz benim gibi arayı uzatmayın bu tattan mahrum kalmayın :))
Sevgili Pelin'e özellikle bana kazandırdığı cheesecake tarifinin yanısıra bu güzel tarif içinde çoooook teşekkür ederim...

Malzemeler;
Pandispanya için;(20 cm.lik)
·  4 Adet Yumurta
·  1,5 Su Bardağı Şeker
·  1,5 Su Bardağı Un
·  2 Yemek Kaşığı Sıcak Su
·  2 Yemek Kaşığı Sıvıyağ
· 1 Paket Kabartma Tozu
· 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi
Peynir Kreması için;
· 1 Paket (200 gr.) Labne  Peyniri
· 1 Kutu   (200 gr.) Sıvı Krema
· 1,5 Çay Bardağı Pudra Şekeri ( Şeker miktarını damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)
· 1 paket vanilya

Islatmak için;
·  1 Su Bardağı Ilık su
·  2-3 Yemek Kaşığı Şeker
Üzeri  ve arası için;
·  2  Su Bardağı Dondurulmuş Frambuaz (ahududu)
·   Kase Şam Fıstığı
Yapılışı;
     ·  Fırını 170 derecede ısıtın.
·  Oda ısısındaki yumurtaların sarılarını ve akını ayırın.
·  Sarıları şekerle çırpmaya başlayın 5 dk.sonra kaynar suyu ekleyip çırpmaya devam edin.
·  Karışım 2 katına çıkıp mayonez kıvamına geldiğinde sıvıyağı ekleyip karıştırın.
·  Un ve kabartma tozunu eleyin ve yavaş yavaş sarılara ekleyip çırpın.
·  Akları ayrı bi kapta bir fiske tuzla kar gibi olup kabı ters çevirdiğinizde düşmeyecek kıvama gelene kadar çırpın.
·  Akları spatula ile yavaş yavaş sarılı karışıma ekleyip karıştırın ve yağlayıp unladığımız kalıba döküp 40 dk. pişirin.
·  Vaktimiz varsa pandispanyamızı  güzelce streçfilme sarıp,1 gün buzdolabında bekletelim hem kesmesi daha kolay olur hem de  lezzeti oturur..
·  Pandispanya soğurken kremamızı hazırlayalım; Kremayı derin bir kaseye alıp mikserle hızlı devirde koyulaşana kadar çırpın.Diğer malzemeleri de ilave edip çırpmaya devam edin.
·  Yeteri kadar çırpılınca krema sürülebilecek kıvama geliyor. Fakat bazı kremalar yeteri kadar koyulaşmıyor,bu aşamada marka önemli çeşitli markaları deneyerek tecrübe edinmek lazım.Sek,Sütaş markaları benim beğendiklerim arasında..
·  Kremayı hazırlayınca buzdolabında 15-20 dk dinlendirin.Şekeri ılık suyun içinde eritin.Frambuazları buzluktan çıkarın 2-3 dk bekletin.Çok çözünmesine fırsat vermeyin suyunu salıyor ve pörsüyor.
·  Pandispanyayı  2'ye veya 3 pata ayırın ve ilk patı servis tabağına yerleştirip şekerli suyla hafif  ıslatın ve dinlendirdiğimiz kremadan biraz sürüp frambuazlardan yerleştirin takriben 10 adet yeterli olur,file fıstık serpin.
·  Diğer katları da bu şekilde hazırlayıp buzdolabında biraz dinlendirin. Süre sonunda çıkarıp dışınıda peynir kremasıyla sıvayıp dilediğiniz gibi süsleyin.1 saat kadar dolapta dinlendirin.
·  Servise 15 dk kala frambaz ve fıstıkla süsleyip servis yapın..
·  Afiyet olsun J)

17 yorum:

  1. salihacım zaten anlatımını okurken çok kötü oldum inanki
    ellerine sağlık süper görüntü
    dediğin gibi tadıda süper bende ekleyeyim şunu meşhur listeme
    benim listede uzadı gitti:)

    YanıtlaSil
  2. Peynirin tadı belli oluyor mu? Mesela ben lor tatlısına bile uzağım. Ama tiramisuya bayılıyorum, bu hangisine yakın?

    YanıtlaSil
  3. salihacım ellerine sağlık çok harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir pastaymış, Salihacım.Kremasına çiğ krema koymadan yapıyorum ve havuçlu keke çok yakışıyor. Ama senin kremayıda deneyeceğim, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. ben bu kremanın methini duymuştum bir yerlerden :))))ellerine sağlık canım bana anlattığından beri aklımda pasta:)

    YanıtlaSil
  6. Salihacım ellerine sağlık gerçekten çok güzel bir tarif ellerine sağlık canım..
    Tavsiyen üzere mutlaka deneyeceğim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir tarif. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Saliha hanım öncelikle pastanız çok güzel ve lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık bende sizinle bir tarif paylaşmak istiyorum,inşallah yaptığınızda bu tarifide beğenirsiniz :)
    ÇİKOLATALI TURTA
    Malzemeler:
    1)125 gram tereyağı
    2)Yarım su bardağı tozşeker
    3)2 adet yumurta
    4)1 çay kaşığı vanilya
    5)2 çorba kaşığı neskafe
    6)1,5 su bardağı un
    7)Yarım su bardağı kakao
    8)1 çay kaşığı karbonat
    9)1 su bardağı ayran
    10)1 çorba kaşığı sıvıyağ
    İÇİNE:
    1)Bir buçuk su bardağı krema
    2)250 gram tuzsuz krem peynir
    3)Yarım su bardağı pudraşekeri
    4)1 çay kaşığı vanilya
    ÜZERİNE:
    1)100 gram bitter çikolata
    2)2 çay kaşığı kakao ...............

    YanıtlaSil
  9. YAPILIŞI:
    Öncelikle fırını 180 dereceye ayarlayın.Daha sonra 20 cm çapında yuvarlak bir kek kalıbını yağlayın ve yağlı kağıtla kaplayın.Küp doğranmış tereyağını tozşekerle birlikte mikserle çırpın.Yumurtaları teker teker ekleyin.Vanilya ve kahveyi de katıp çırpmaya devam edin.Un,kakao,karbonat,ayran ve sıvıyağı da ekleyip metal bir kaşıkla bütün malzemeyi karıştırın.Hazırladığınız karışımı kek kalıbına boşaltın ve 45 dakika pişirin.Fırından aldığınız keki 10 dakika beklettikten sonra ızgara teli üzerine çıkartıp soğumasını bekleyin.Bu arada harcı için,krema,krem peynir,pudraşekeri ve vanilyayı bir kasede metal kaşıkla karıştırın.Keki bir bıçakla enlemesine üçe kesin.İlk parça keki servis tabağına alın.Harcın 1/3'ünü kekin üzerine sürün.İkinci parça keki üzerine kapatın.Kalan harcın yarısını üzerine sürün ve üçüncü keki kapatın.Kalan harç ile üzerini kaplayın.Kenarları için,bitter çikolatayı benmari usulü eritin ve ocaktan alın.70x75 cm boyutunda kestiğiniz yağlı kağıt üzerine bıçak yardımıyla bitter çikolatayı yayın.Kekin etrafına sarın.Buzdolabında soğumaya bırakın.Çikolata tamamen donunca yağlı kağıdı turtadan ayırın.Üzerine küçük bir süzgeçle kakaoyu serpin.Dilimleyerek servis yapın.
    Afiyet olsun ;>

    Ayşegül

    YanıtlaSil
  10. rkadaslar cook tesekkurler :)))
    meduraım lor tatlısını denemedım tadını bılemıyorum ama evet tremısuya ve cheesecake cok benzıyor tadıyanı anımsatıyor desek daha dogru olur..
    sevgılı aysegulguzel sözlerın ıcın cok teekkurler veee nefıs tarıfın içinde hemen not alıcam ve en kısa zamanda denıcem sagol :)))

    YanıtlaSil
  11. Saliha hanım size bir tarif daha vermek istiyorum boş zamanınız olduğunda denersiniz,ben beyaz çikolatayı severim sizi bilmem ama beyaz çikolata sevenler için güzel bir pasta :))

    Beyaz Çikolatalı Brownieli Turta
    Malzemeler:
    1)300 gram beyaz çikolata
    2)600 ml krema
    3)250 gram hazır brownie
    4)Rendelenmiş beyaz çikolata
    5)Kakao
    YAPILIŞI:Beyaz çikolatayı küçük parçalara ayırıp benmari usulü eritin.Kremayı ekleyip karıştırmaya devam edin.Ocaktan alıp karıştırarak ılındırın.Brownieleri ufalayın.Yağlanmış turta kalıbına bastırarak yayıp taban olmasını sağlayın.Ilıttığınız çikolatalı krema karışımı brownieli tabanın üzerine yayın.Buzdolabında 2 saat süreyle bekletin.Buzdolabından aldıktan sonra üzerine kakao serpin.Rendelenmiş beyaz çikolata ile süsleyip servis yapın B-)

    YanıtlaSil
  12. Bu arada adımı yazmayı unutmuşun beyaz çikolatalı brownie tarifini yazan benim,Ayşegül :-D

    YanıtlaSil
  13. Ayşegül tekrar cok tesekkurler.beyaz cıkolata hıc denemedım ama senın tarıfınle bır ılk gerceklestırıcem :)) ellerıne kalemıne saglık :))

    YanıtlaSil
  14. Salihacığım,

    Kremayı deneyim beğenmene sevindim. Ayrıca güzel sözlerin için de çok teşekkür ederim.Frambuazlar ve fıstıklar birbirine çok yakışmış, pastan harika görünüyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. pelincim asıl ben teşekkür ederim ne guzel tarifler ekliyorsun tarifdefterlerimize sevgıler canım..

    YanıtlaSil
  16. Saliha hanım "Çikolatalı Turta" tarifini paylaştığım zaman bi bilgiyi eksik yazmışım bu tarifi sofra dergisinden görüp sizinle paylaştım,sanırım kendimize ait olmayan tarifleri paylaştığımızda kaynak göstermemiz gerekiyor.Bu yüzden tarifin kaynağını söyleme zorunluluğu hissettim,diğer tarife gelince(beyaz çikolatalı brownie) o pastayıda bi arkadaşımın dergisindn görüp tarifini almıştm ama derginin kapağı yırtılmış bu yüzdn hangi dergi bilmiyorum :):):):):)))
    Ayşegül

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)