Cuma, Şubat 24, 2012

Pekmezli Kek

pekmezli kek (2)


Herkese merhabalar :) Cumamız mübarek olsun :)) bir hafta öyleydi,böyleydi derken çabucak geçti gitti.Özellikle çocuğu olanlar beni iyi anlarlar,nezaman akşam oldu daha yemek konulacak ocağa :)) nasıl geçiyor zaman su gibi diye mırıldanıyorum her gün.Bu koşuşturmanın sonu yok hayatın her devresinde  bir telaş,bari elimizden geldiğince verimli geçirsek günlerimizi..
Abdülkerim Emir için artık kek pişirmeye başladım,bebe bisküvilerini pek istemiyoruz ağzımızdan hemen çıkarıyoruz sanki iğrenç bişimiş gibi :)) bu tarifi de besin değeri yüksek diye seçtim açıkcası ama büyüklerde çayın yanına 1 dilim, 2 dilim diyerek çok sevdiler.

malzemeler; -sofra dergisinden alıntıdır-
  • 3 Adet Yumurta
  • 125 gram (oda sıcaklığında bekletilmiş) Tereyağı
  • 2,5 Su Bardağı Un
  • 1 Su Bardağı Pekmez
  • Yarım Su Bardağı Pudraşekeri
  • Yarım Su Bardağı Süt
  • Yarım Su Bardağı Damla Çikolata veya Kare Çikolatayı Bıçakla Kıyabilirsiniz
  • 2 Adet Portakalın Rendelenmiş Kabuğu
  • Yarım su bardağı Kıyılmış Fındık veya Ceviz
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Paket Kabartma Tozu
Üzerine:
  • Pudraşekeri
Yapılışı;

  1. Tereyağı ve pudraşekerini bir kaba alıp iyice çırpın.
  2. Üzerine yumurtaları ilave edin ve çırpmaya devam edin.
  3. Pekmezi sütü ekleyip karışana kadar çırpın.
  4.  Elenmiş un ve kabartma tozuna damla çikolata, portakal kabuğu rendesi, mahlep, kıyılmış fındık ve vanilya ilave edip iyice karıştırın.
  5. Yağlanmış ve unlanmış bir kek kalıbına harcı ekleyip karıştırın.
  6. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40-45 dakika pişirin.
  7. Üzerine pudraşekeri ve rendelenmiş portakal kabuğu serpin. Dilimleyerek servis yapın.

28 yorum:

  1. salihacım ellerine sağlık....Hatice Ablan..

    YanıtlaSil
  2. Kelime şahane hayatim.benim oğlum da çok sevenlerden.1-2 derken kekik yarilamisti dün.ama kız da hiç sevmez tatlı.
    Ellerine sağlık.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  3. Kek harika görünüyor Salihacım ellerine sağlık.
    Emircik bu güzel kekleri tadarda bisküvi yermi hiç. Afiyet olsun yarasın..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Nefis bir kek olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Canım sana sa hayırlı cumalar. Kek de enfes olmuş, ellerine sağlık. Bende bizim bızdıklara deneyeyim :)

    YanıtlaSil
  6. Bir dilim de bana kes bari Saliham :-)
    Oğlan büyümüşte annesi kek yaparmış ona oyyy kurban olmalı onu verene.
    Eline sağlık hamarat anne.
    :-)

    YanıtlaSil
  7. Bir dilim de bana kes bari Saliham :-)
    Oğlan büyümüşte annesi kek yaparmış ona oyyy kurban olmalı onu verene.
    Eline sağlık hamarat anne.
    :-)

    YanıtlaSil
  8. Lezzetli bir tarife benziyor. Görünüşüne söyleyecek lafım yok zaten.. Pek yakında denenecekler listeme eklendi :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. nefis bişey bu pudra şekerine bile gerek yok ellerine sağlık cicim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Bendede var aynı dert benimde kızım sevim tam bir gurme herseyi yemez yedikleri seyleride çok guzel olursa yer hele o agızdan cıkarma huyu yokmu nasıl uzuluyorum bazen oturup aglayasım gelıyor.. kekin cok guzel gorunuyor bir ara bende kızıma yapayım ellerine saglık,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık ,çocuklar kekleri çok seviyor bu da harika faydalı olmuş demir değeri bakımından :)

    YanıtlaSil
  12. hepinize ayrı ayrı çok teşekkürler arkadaşlar:))

    YanıtlaSil
  13. Un cake réussi et qui semble bien bon. Je te prends une tranche.
    A très bientôt

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım bende bir benzerini ypıyorum ama benim kekimde tahinde var ve yağsız,nefis oluyor.
    ama senin tarifide bir denemeli eminim çok lezizdir..

    YanıtlaSil
  15. çok besleyici bir kek olmuş salihacığım.kardeşimin bebeği var bu şekilde yapmasını tavsiye edeceğim .ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  16. Un cake très réussi et certainement délicieux. J'aime beaucoup.
    A très bientôt

    YanıtlaSil
  17. Kek harika görünüyor,eline sağlık.Bende mutfağımı yeni açtım beklerim.sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. merci nadji,
    reyhancım tahınde ne guzel yakısır..,
    mehtap taze blogggersın ne guzel!!,
    şehrinaz bebısı kokluyorum misstir sımdı..

    YanıtlaSil
  19. Ağzının tadını biliyor tabii, anne keki. Çok güzel, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Emirciğime afiyetler olsun yarasın salihacığım. pekmezi bizde mutlaka bir öğün veriyoruz Can beye.. kek yaptığımızda ona da yediriyoruz bu kek iyi bir alternatif olmuş bence . sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. daha once yorum yapmıstım simidide bir davette bulunayım dedim :) kadınlar gunu için duzenlediğim çekilişime beklerim bilgi için http://sevimyildiz.blogspot.com/2012/03/8-mart-dunya-emekci-kadnlar-gunu-icin.html

    YanıtlaSil
  22. çok güzerlolmuş ellerine sağlık.... hatice ablan....

    YanıtlaSil
  23. çok güzerlolmuş ellerine sağlık.... hatice ablan....

    YanıtlaSil
  24. çok güzerlolmuş ellerine sağlık.... hatice ablan....

    YanıtlaSil
  25. adaş bilmezmiyim yaa...benimde günlerim çok dolu gibi.yaptığımsa bişey yok.gazel dolduruyo iyice...

    kek çok güzel olmuş...vitamini bol..ellerine sağlık....:)))

    YanıtlaSil
  26. ben geldim nefis bir pekmezli kekle karşılaştım eline sağlık izlemeye aldım canım müsadenle

    YanıtlaSil
  27. ellerıne sağlık canım nefıs bır kek olmuş

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)