Çarşamba, Kasım 02, 2011

Kolay Limonlu Cheesecake

kolay çizkek (4)


Cheesecake'in hafifi olur mu demeyin,olur! Bu peykek hem çooook pratik hem de çok hafif...Aslında adı şipşak cheesecake olmalı :)).İsterseniz gece yapıp dolaba kaldırın ki tadı daha güzelleşiyor ama canınız çektiyse,ani misafir krizindeyseniz kabaca ben diyeyim 2 saat,siz deyin 1 saat önce yapıp dolaba kaldırsanız bile tüketilmeye hazır.
Bana limon tadı çok baskın gelmedi,keskin tadları tercih ettiğimden olsa gerek eğer sizde benim gibiyseniz 2 adet limondan hazırlayın.
^Sevgili Özel Pastam;Yasemin içine limon kabuğu koyarsam aromanın keskinleşeceğini yazmış,evet hakikaten kek,kurabiyelere eklerim ya, niye aklıma gelmedi bu dedim yorumu okuyunca :))  kek,kurabiye gibi tok değil de kremamsı bi doku olduğundan ağzıma gelir diye korktum belki de.Siz 1 limonun suyu ve çok ince doğranmış rende kabuğunu kullanabilirsiniz.
Tarifte kedidiliyle denemelisiniz çok yakışıyor diyordu, bende bisküvileri robotta çek yağ ekle vs derdi olmasın kolay cheesecake daha da kolaylaşsın diye kedidiliyle yaptım.Orta boy kare borcam kullandım ve yaklaşık 12 dilim cheesecake çıktı.
Enfes bişi oldu muhakkak deneyin ,inanın sık sık yapılacaklar listesinde üst sıralara çıkacak bir tarif :)) Mehmet ve Emir 2. tabağı bile yediler yaniiii :)))
malzemeler; -- tarif defteri'den uyarlanmıştır--
  • 1 PaketKedidili
  • 1 Su Bardağı Süt
  • 1 Paket (200 gr.) Labne Peyniri
  • 1 Paket Limonlu Jöle
  • 1 Adet Limonun Suyu ve incecik rendelenmiş kabuğu
  • 1 Kutu Krem Şanti (içinde 2 adet şanti paketi olanlardan)
  • 1 Su Bardağı Süt
yapılışı;
  1. Limonları rendeleyip sıkın,eğer az su çıkarsa ilave limon sıkabilirsiniz.
  2. Şantileri 1 bardak sütle çırpın.
  3. Limon jölesi paketteki tarifine göre hazırlanıp oda sıcaklığına gelmesi beklenir.
  4. Labne,k.şanti,jöle,limon suları hepsi mikserde önce düşük sonra hızlı ayarda karışım 2 katına gelene kadar çırpılır.
  5. Kedidilleri sütle ıslatılıp tek tarafı sütte 10-15 sanıye bekletilip borcama dizilir.
  6. Üzerine çırptığımız karışım dökülüp dolaba kaldırılır.
  7. Dilerseniz üzerine meyvalı,çikolatalı sos pişirilip dökülebilir.Ben sade yapmayı tercih ettim.
  8. Afiyet Olsun!!!




27 yorum:

  1. off off harika bir tabak ve sunum kimbilir tadaı nekadar güzeldir tarif için teşekkür ederim:)elerinize saglık

    YanıtlaSil
  2. gerçekten pratik bir tatlı olmuş! limonlu tatları da çok severim,en kısa zamanda deneyeceğim bunu:) elinize sağlık,sevgiler..

    www.lezzet-karnavali.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Canımmmm bende tabağa bittim maşallah diyim tatlıda süper ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Saliham ne güzel bir görüntü, kar gibi bembeyaz, ellerine sağlık canım, öpüyorum...

    YanıtlaSil
  5. gerçekten çok pratikmiş..not alındı:))ellerine sağlık canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. dün günüm vardı hem pratik hem lezzetli bir tarif aramıştım bir gün önce olsaydı inanın bu tarifi yapardım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Limonlu Cheesecake çok seviyorum.
    Elinize sağlık.Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. bende limon tadını kuvvetli sevenlerdenim....çok güzel ve tatlı bir tarif olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Ay ben bayıldım buna.Hemde nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. nacizane onerim limonun kabugunuda koymalisin :) o zaman limon aromasini daha cok alirsin.. hani limonun suyundan cok kabugu aroma verir ;) ellerine saglik canim benim :)

    YanıtlaSil
  11. Süper bir tarif ellerinize sağlık. Mutlaka deniycem en kısa zamanda...

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık pratik ve çok lezzetli olmalı sevgiler...
    mutfakta1inci

    YanıtlaSil
  13. Tarifi hemen not ettim canım ellerine sağlık sunum nefisss :))

    YanıtlaSil
  14. gerçekten çok pratikmiş mutlaka denemeli
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  15. Salihacığım günaydınlar bu tarifi çok beğendim cheescake sever olarak en kısa zamnda deneyeceğim hatta yarın yeğenimde,
    onun ve eşimin gecikmiş doğum günü için toplanıp çiğ köfte partisi vereceğiz üzerine de bu pastayı yapmayı planladım . malzemeleri biraz fazla tutacağım. Eline sağlık, kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Iste ben bunu denerim !!! harika canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  17. en kisa zamanda ( daha dogrusu uzerlerinde yeni tarif deneyecek misafir buldugumda :p ) muhakkak deneyecegim :)))

    YanıtlaSil
  18. Tebrik için geç kaldım biliyorum ama sağlıklı ve huzurlu daha nice bayramlara...

    YanıtlaSil
  19. merhabalar.. gercekten guzel gorunuyor.yalniz bir sorum olacak cvp verirseniz cok sevinirim.. yurtdisinda yasiyorum ve burda her istedigimiz turk malzemesini bulamiyoruz.acaba limonlu jole yerine limonlu pelte yapsam olcusunu nasil ayarlarim bide ayni tadi tutturabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  20. Sevgili arkadaslar hepınıze teker teker tesekkurler....
    Sevgılı Adsız :)keske adınla hıtap edebılseydım sana :))...jöle tam donmadan karısıma eklıyoruz yanı karısma karıstırıldıktan sonra buzdolabında donuyor oysa pelte pişirilince katılasıyor ama buraz sıvı kıvamlı pelteyle oda sıcaklıgına gelmesıne yakın ekleyıp deneyebılırsınız,fakat malzemenızın zıyan olmasından çekindiğimden yınede denemedıgım ıcın bişi diyemeyeceğim...dr.oetkerın bıtkısel jölelerı var sanırım yurt dısındada oldukça yaygın onunlada deneyebılırsınız..sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  21. merhabalar ellerine saglik cok guzel gorunuyor.benim bir sorum olacak 2 paket kremsatiyi 1 bardak sutlemi cirpiyoruz ypksa normal her paketi birer bardak sutlemi?cvb icin simdiden tesekkurler cnm. zeynooo

    YanıtlaSil
  22. zeyno merhaba!! çok teşekkurler....evet canım 2 poşet şanti 1 bardak sutle cırpılıcak..iyi gunler,sevgıler...

    YanıtlaSil
  23. sanırım peykek yapma korkumu yeneceğim sayenizde:)
    oldukça pratik bir tarif bu...
    ellerinize sağlık...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. sevgili saliha pasta çok güzel görünüyor cuma gününe yapıp fotosunu çekeceğim:) soruma gelince hangi boy borcama yapılıyor en büyük dikdörtgen borcama olurmu? sevgiler
    beste..

    YanıtlaSil
  25. Sevgılı Beste,ben kare ortaboy borcama yaptım hatta kedidilim biraz arttı benım..enbuyuk borcama olur fakat krema kısmı ince kalabılır bir küçük borcamada yapabılırsın.sanırım yarışma için resım cekeceksın degılmı?:)beklıyorum hem yorumunu hem resmını....sevgılerımlee :))

    YanıtlaSil
  26. Canımmm denediğim ikinci lezzette bu enfes tatlın:)Öpüyorum...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)