Cumartesi, Ekim 29, 2011

Somonlu Kelebek Makarna

makarnalı somon (7)


Siparişler,ev,Mehmet'in dersleri,Emir sayesinde geçen uykusuz geceler derken günlük yaşamın beni epeyce sarstığını,dinlenmek için hafta sonunu dört gözle beklediğimi farkettim :))
İşte bu yorgunluklarımı bir anda sıfırlayan bir mesleğim var artık;Pastacılık...çünkü pasta,kurabiye tasarlamak terapi gibi birşey benim için,tabii yetiştirme ve beğendirme tedirginliği ayrı bir konu ama resmen pasta yaparken kendimi kaybediyor ve müthiş bir haz alıyorum:)).İnşaallah bu heyecanım hep böyle devam eder.
Ve konuyu resme bağlamak gerekirse ;Herşey ne kadar çabuk gelişiyor...Geçen hafta halk pazarını gezerken,tezgahta duran somonlar takıldı gözüme..Çok değil bundan bikaç sene evvel olsa, bırakın halk pazarını metropol bir yerde oturduğum halde büyük marketlere gidip almak zorunda kalıyordum veya balıkçıya söyleyip getirterek..
Martha'da gördüğüm somon tarifleri geldi gözümün önüne;ekmek kırıntısyla kaplanmış fırında pişirilmiş somon,haşlanmış makarnayla karıştırılıp servis yapılan enfes makarnalı somon vs....Yol boyunca tarifler uçuştu aklımda e tabii işin bu somonu Mehmet Hikmete yedirebilme safhası da var :).Eve geldiğimde ise karar vermiştim..
Şimdi tam mevsimi,alın ve bu tarifi deneyin derim çünkü içine giren malzemeler somonun kendine has olan o kokusunu ve ağırlığını alıp götürüyor :)) eğer çekirdek aileyseniz aşağıdaki ölçüleri yarıya indirerek yapın.Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.Çok güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğimle.... 


Malzemeler;
  • 2 Dilim Somon Balığı
  • 1 Paket Kelebek Makarna
  • 1 Paket Sıvı Krema
  • 4-5 Dal Dereotu
  • 4-5 Tane Taza Soğan
  • Tuz,Taze Çelkilmiş Karabiber
Yapılışı;
  1. Makarnayı haşlayıp süzün.
  2. Somonları buhar aparatına koyup az su eklenmiş tencere yerleştirip kapağını kapatın ve 20 dk. haşlayın.
  3. Dereotu ve taze soğanı temizleyip kıyın.
  4. Kremayı tencereye döküp ısıtın.Kaynama noktasına geldiğinde ocağı kapatıp haşladığınız makarnayı ekleyip karıştırın.
  5. Kıyılmış dereotu ,taze soğanı ilave edin.
  6. En son haşlanıpsoğuttuğunuz somonu didikleyip makarnaya ekleyin ve hepsini karıştırın.
  7. Makarna servise hazır, yanına z.yağlı bir sebze yemeğiyle nefis bir menü hazırlamış olursunuz..
  8. Afiyetler olsun!!!!

8 yorum:

  1. Ne güzel ne güzel :)
    Pasta yapmak hakikaten büyük zevk,ben de ilerletmek isterim kendimi ya,kısmet :)
    Makarna çok hafif ve çok leziz gözüküyor,ellerine sağlık canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. öncelikle mrb sevgili binbirceşni:))))
    ben bir kurabiye meraklısıyım.
    bloglardan kac kere denediysem
    asla başarılı olamadım,
    artık umudumu kesmiştim
    ama gecen sizin gecmiş kayıtlarda gördügüm pirincunlu kurabiyeyi denedim.
    o kadar güzel tarif tuttuki şaşırdım kaldım
    genelde hiç birleştiremedim yada malzemeleri toparlayamadıgım ve
    hep kızdıgım genelde eksik bir şey unuttuklarını düşünüp boşa giden kurabiyelerime cok üzülürdüm.
    ama sizin tarif tam ve mükemmel oldu ellerinize ve emeginize teşekkür etmemek haksızlık diye düşündüm,
    gercekten teşekkür ediyorum bana kalıcı bir tarif hediye ettiginiz icin:))))
    sevi ve muhabbetle kalın :)))))

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraf çok güzel. Böyle tabakların altına aykırı desenli fonlar çok hoş oluyor ama ben hiç cesaret edemiyorum :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Somon balığını da, makarnayı da çok severim. Çok lezzetli bir o kadar da besleyici bir tarif olmuş. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. salihacım canım bu yogun tempo evet güzel ama dikkat et sonra çıkıyor acısı :)
    tatlım sana kolaylıklar diliyorum.
    somonlu makarnanda harika olmuş
    ellerine sağlık afiyet bal olsun

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Mehmet Ali yedimi ben onu merak ettim:) ellerine sağlık canım yiyen herkese afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,
    Pasta yapmaya sevdalı birisi olarak pastacılıkla ilgili sözlerinize aynen katılıyorum.Darısı bana diyorum:)
    Makarnaya gelince nefis bir lezzet.Makarna,krema,somon üçlüsü bir araya gelir de sevilmezmi?
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)