Cumartesi, Temmuz 09, 2011

Kahvaltı Pizzası

kahvaltı pizzası (1)

Pastırma ve aramızdaki aşk....

Saveur'un sayfalarında dolaşırken aynı yukardaki gibi bir pizza resmi gördüm ve aşık oldum.Ramazan geldiğinde yiyecek namına ilk aklıma gelen şeydir pastırma.Pastımayı yanağımı dayar uyurum o kadar severim yani :) .Aman çemeni var ,kokar şimdi o, yenir mi hiç? diyenleri de anlayamam bi türlü.Her güzelin bi kusuru olmaz mı zaten?..
İşte resmi gördüğüm an tam kahvaltılık dedim kendi kendime oysaki orjinal adı yumurtalı,pastırmalı pizza :)) şimdi el insaf tam bir kahvaltı pizzası değil mi bu? :))
Pizza hamuru uzun zamandır kullandığım,Sofra 2007/kasım sayısında yayımlanan pizza hamuru tariflerinden bi tarif ama kendi tarifim diyorum çünkü genelde bunu kullanıyorum.Sosu çok güzel,lezzetli bir sos tavsiye ederim.
Üzerine kırılan yumurtalar konusunda da şunu diyebilirim ki ben çok pişer katı kıvamda olur diye 20 dakikalık pişme süresinin son 10 dk'sında kırdım fakat istediğim pişme kıvamını yaklayamadım,pizzayı keserken yumurta sarıları dağıldı.En başta kırılırsa tam kayısı kıvamında olur sanırım.
Herkese bu nefis kahvaltı pizzasıyla güne başlanılan güzel bir hafta sonu diliyorum efendim :))
Son bi şey pizzanın yanındaki zeytin ezmesinin konuyla hiç alakası yok resim çekerken kenardan sıyrılıvermiş:)

malzemeler;

hamuru için;
  • 4 Su Bardağı Un
  • 1 Paket İnstant Maya
  • 1 Çay Kaşığı Şeker
  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz
  • Yarım Çay Bardağı Sıvıyağ
  • Yeteri Kadar Ilık Su
sosu için;
  • Yarım Çay Bardağı Süt
  • 1 Yemek Kaşığı Domates Salçası
  • Yarım Yemek Kaşığı Biber Salçası
  • Fesleğen,Kekik vs..
üzeri için;
  • 1 Paket Pastırma
  • 3-4 Adet Yumurta (kişi sayısına göre)
  • Yarım Su Bardağı Rende Kaşar
hamuru açmak için ;
  • mısır unu
Yapılışı;
  1. Una mayayı döküp karıştırın.Şeker tuz ve sıvıyağı ilave edip azaar azar ılık su ilavesiyle hamuru yoğurun.Hamur kulak memesi yumuşaklığında olmalı.30 dk. dinlendirin.
  2. Sosu için sütü bir kaseye alın ve üzerine domates ve biber salçalarını ekleyip karıştırın.
  3. Dinlenen hamuru mısır unlu tezgahta elinizle 30-35 cm çapında açın.
  4. Üzerine sosu sürün ve kaşar serpin.
  5. Pastırmaları dizin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aktarın.Yumurtaları kırın.
  6. Önceden 200 derecede ısınmış fırına verin.

3 yorum:

  1. Pastirmayi bende bayilirim, hatta sen çemeni çikartipta yerim :)Kokusundan degil, sevmedigimden :) Cok guzel bir pizza olmus ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  2. fotoğraf harika ama tarifi okumak için sayfayı taradım! beyaz renk olmuş harfler, haberiniz olsun! Sabahları böyle tatlar çok iyi geliyor insana, hele ki günlerden pazarsa, uzun uzadıya bir kahvaltı da!

    YanıtlaSil
  3. Kahvaltı için harika bir tat. Nefis olmuş canım ellerine sağlık.
    Çeşnici Handan

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)