Salı, Temmuz 05, 2011

Enginar Dolması

kıymalı enginar dolması (2)

Çok heyecanlıyım,neden mi? Dün gece tam 45 tane sünnet kurabiyesi süsledim paketledim.Aman ne var 45 tane kurabiye de demeyin sakın..Kurabiye süsleyen ustalara göre az olabilir ama benim için büyük bir rakam...Nasıl olur,yapabilirmiyim diye heyecandan ölmek üzereyken yaptım bitti bile :))...Klasik olan her kurabiye yapanın dediği bir söz vardır ya ;Çok zevkliymiş!!!diye evet hakikaten çok zevkliymiş...
Resimlerini ayarlıyayım ileri günlerde yayımlarım sizde bakarsınız bakalım nasıl olmuş,beğenecekmisiniz...

Enginar dolması benim zeytinyağlısından sıkılmamla başlayan bi icat,bildiğimiz biber dolması içini enginara uyarladım iyiki de uyarladım bu daha çok talep gördü.Şimdi sıkılana kadar enginar dolması pişer bizim evde...


kıymalı enginar dolması (3)


Malzemeler;
  • 7-8 adet  Orta Boy Enginar Çanağı
  • 2  Adet  Orta Boy   Soğan
  • 350 gr.  Orta Yağlı   Kıyma
  • 1.5 Çay Bardağı Pirinç
  • 1 Çay Bardağı Su
  • Yarım Demet Maydonoz
  • 1 Yemek Kaşığı Salça
  • 2 Yemek Kaşığı Tereyağ
  • Tuz,Karabiber,Dolma baharatı
  • 500 Gr. İç Bakla
pişirme sosu;
  • 1 Yemek Kaşığı Salça veya 3-4 Adet Domates Rendesi
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvıyağ
  • 3 Diş Sarımsak
  • 2 Su Bardağı Su

Yapılışı;
  1. Yemeğe başlamadan önce iç baklaları çiğden soyun veya haşlayıp kabuklarını soyun.Haşlayarak kullanacaksanız, haşlama süresine dikkat edin 5dk. geçmesin çünkü enginarlarla beraber pişeceğinden yarı kıvamda haşlamak lazım .
  2. Dolma harcını hazırlamak için;soğanı doğrayın ki bu kısım en sevmediğim kısımdır benim :),madanozu yıkayıp temizleyip incecik kıyın ve bir kaba maydonoz,soğan ,kıyma,salça,tereyağı,baharatlar,pirinci ve 1 çay bardağı suyu alıp güzelce harmanlayın.
  3. Hazır enginar çanaklarını elinize alıp dolma harcıyla doldurun.
  4. İç baklaları (çiğden koyuyorsanız eğer) tencereye koyun ve doldurduğunuz enginarları baklaların üzerine dizin.
  5. Sosu için sarımsakları rendeleyin sıvıyağ ve salçayla harmanlayı üzerine suyu ekleyip tencereye dökün.
  6. Önce harlı ateşte kaynayana kadar kaynayınca ateşi kısıp pişirmeye devam edin.
  7. Pişip pişmediğini çatalla enginarları kontrol ederek anlıyabilirsiniz.
  8. Eğer baklaları haşlanmış kullanacaksanız enginarların yarı pişmiş zamanında tencereye ekleyebilirsiniz veya benim bazen yaptığım gibi dondurucudan iyi haşlanmış kullanıyorsanız enginarların pişmesine yakın son 5 dk.'sında ekleyin ki sosun lezzetini kavrasın.
  9. Afiyetler olsun efendim....

    enginardolması

7 yorum:

  1. bu ne dehşet bir görüntü tebrık ederım fotograflar harıka..
    engınar asıgı olarak lezzetıne ıltıfata gerek yok..
    ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  2. Bizde yemede yanında yat derlerrrrrrrr....

    YanıtlaSil
  3. lezzetli görünüyor ellerinize sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ooohh ne guzel fikir bu sekilde yapmak. Elleine saglik canim. Kurabiyeleri sabirsizlikla bekliyorum !

    YanıtlaSil
  5. çok değişik bu şekilde hiç yapmamıştım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. merhabalar ben zeynep..çok guzel bır blog ..şimdi gezıntıye cıkıyorum:)oncesınde ızlmeye aldım .sıksık gorusmek uzere sevgıler:)))))))))

    http://tatlczeynep.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım:)merak ettim bak denemek istiyorum,ellerine sağlık arkadaşım:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)