Perşembe, Haziran 09, 2011

Çilekli Pavlova

çilekli pavlova (1)

Meyvaların tatlıya  girdiğinde ziyan olduğunu düşünen, bi güzel yıkayıp kütür kütür  yemeyi seven  ben, nedense bu sene aldığım bütün meyvalardan pasta,tatlı,dondurma yapmak istiyorum.Mevsimi geçmeden çilekle yapabileceğim kadar tatlı yapma gayretindeyim, neden mi? canım her gün dolabımı açtığımda çilekli bir pasta ve tatlı görmek istiyor :))...Kokusu,aromasını çok seviyoruz...
Çilek ve bezeyi büyük oğlum çok sever,bende pastadan daha hafif diye deneme amaçlı yapmak istedim.Neresi hafif krema var dediğinizi duyar gibiyim; evet üzerinde kreması,içinde ise şeker var ama   ''çilekli pasta'' dan da daha hafif öyle değil mi?:))
Tarif , sürekli takip ettiğim joyofbaking'den Stephanie Jaworski'ye ait...Sirke kıtırlık,mısır nişastası ise bezeye ekstradan bi kıvam veriyor.Dışı kıtır içi yumuşak bi dokusu var belki biraz daha yayarak pişirirsek tek satılanlardaki kıvamı yakalayabilirim.Şöyle bi şey var ki bezeyi bizden farklı olarak içi yumuşak seviyorlar.Tekrar yaptığımda aşağıdaki ölçüyü yarı yarıya  indirerek deneyeceğim,bardak-un ölçülerimiz farklı belki yumurta ölçüleri de farklıdır:)) diyerek.Aradaki farkı zaten yaptığımla beraber yine sizinle paylaşırım.
Üzerindeki krema ve meyvalarla uyumu çok başarılıydı.Bir püf yanı beze pişirildikten sonra tek başına serin bi yerde istediğiniz kadar bekletebilirsiniz ama  krema ve meyvalarla birleşme faslı servis edileceği zaman olmalı çünkü bekleyince yumuşuyor..Akşam yemeğinden sonra ikram edilebilecek,tam yaz mevsimine uygun enfes bi tatlı...Yerli çilek bu hafta çıktı, daha 2-3 hafta ömrü varmış,ben tezgahtar amcanın yalancısıyım...bol bol yiyelim, pasta,tatlı, muhallebi yapıp yedirelim dimi ama :))


Malzemeler; -tarif 'joyofbaking'den uyarlamadır-
  • 4 Adet Yumurta Akı
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Çay Kaşığı Elma Sirkesi
  • 1/2 Yemek Kaşığı Mısır Nişastası
  • 1 Paket Vanilya

üzeri için;
  • 1 Kutu Krema
  • 1,5 Yemek Kaşığı Şeker
  • 1 Paket Vanilya
  • mevsim meyvası; çilek,muz,kivi,kayısı....

 Yapılışı;
  • Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz.
  • Yumurta aklarımızı burası çok önemli temiz bir cam veya metal kasede çırpmaya başlıyoruz hacminin iki katı çoğalıp kıvam alana kadar çırpıyoruz..Çırparkende azar azar şekerimizi ilave ediyoruz.
  • Sirkeyi ve nişastayı en son ilave edip 1-2 defa karıştırıp durduruyoruz.
  • Bir yağlı kağıda 20-22 cm. çapında bi yuvarlak çiziyoruz ve kağıdı ters çevirip fırın tepsisine koyup, işaretli yere bezemizi düzgünce boşaltıyoruz.Bir yemek kağıyla ortasını biraz çukurlaştırıyoruz.
  • Tepsiyi fırına koyup ısısını 100 dereceye düşürüp fırın kağını biraz aralık bırakıp yaklaşık 1-1.5 saat pişiriyoruz.Fazla sararmamalı.İsterseniz fırın kapağına tahta bi kaşık koyabilirsiniz.
  • Pişince fırından alıp soğutuyoruz.
  • Kremamızı şekerle katılaşana kadar çırpıyoruz.
  • Meyvalarımızı yıkayıp kuruluyoruz ve dilimliyoruz.
  • Pavlovamızın üzerine kremayı yayıp üzerine meyvaları serpip hemen servis yapıyoruz.

19 yorum:

  1. Sabah sabah pastayı görünce gözüm açıld valla.Süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. koku konusunda katılıyorum....çilekli pasta burdan bile enfes kokuyor....ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. değişikmiş ama güzel olmuş ellerine sağlık canım çilekli herşeyi çooook severim

    YanıtlaSil
  4. ben de senin gibiyim, meyveleri hamurişlerinde kullanmasından çok sade yemeyi seviyorum, ama kattıkları o güzel lezzeti de unutmamak lazım:)
    o siteyi (joy of baking) ben de beğenerek takip ediyorum:)

    tatlı harika olmuş, oğluşuna ve sizlere afiyetler olsun canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Eğer ben bu tarifi dememezsem çatlarım,kz Saliha ne hamarat bir hanimsin imrendim sana şimdi. :-)
    Ellerine saglık can arkadaşım, hatta bugün yine tarlaya gittim 3kilo çilek var evde bütün çilekli tarifler beni bekler durur.
    :D

    YanıtlaSil
  6. adaş az önce yazdığım yorum internetin acizliğine uğradı.onca yazı gitii:))))))

    nefis görünüyor .ellerine sağlık....görüntü harika olmuş....seninde dediğin gibi hemen tüketilmeli..meyveli tatlıların kaderi bu....yoksa asitlenip tadlarıda bozuluyo zaten...

    YanıtlaSil
  7. evet sana katılıyorum bol bol çilek kullanalım tariflerde bende çok sayıda çilekli pasta yaptım pavlova denemek istediklerimdendir ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  8. Meyvelerle çeşit çeşit pastalar yapacağımız güzel bir mevsime giriyoruz. Ama kilolarla ne yapacağız bilmiyorum:))))) ellerine sağlık canım afiyet olsun

    YanıtlaSil
  9. Görünütüsü çok güzel. En yakın zamanda deneyeceğim. Aranıza yeni katıldım. Ben de beklerim.

    YanıtlaSil
  10. Pavlova sık gördüğüm denemek istediğim tariflerden biri senin tarifini uygularım artık..
    Bezeyi Erkam da babasıda pek sevmiyor ama ben bayılıyorum...
    Ellerin dert görmesin..Çok lezzetli görünüyor..

    YanıtlaSil
  11. annem gibi düşünenler çokmuş:-)
    Annemde senin gibi düşünür ne zaman meyve ile birşey yapsam aman boşver yiyelim der çünkü kendi pasta vs sevmez:-))
    bence sen yap bunlar gayet güzel oluyorlar hele çilekli pasta cidden güzel oluyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Önce görüntüsüne bayıldım, bir de içinde çilek varsa tadı da mükemmeldir benim için. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  13. Uzun zamandır denemek istediğim bir lezzet.. çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. Merhaba; çok lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık,sevgilerrrrr...

    YanıtlaSil
  15. Enemm pek bir güzel olmuş.Ne kadan sosyetik tarifleriniz var yahu:)))

    YanıtlaSil
  16. cok lezziz gözüküyor...ellerine saglik...

    http://yemekheyecani.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. yemek heyecanı çok teşekkurler..sevgıler..

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar,
    Çilekli Pavlova'ya bayıldım hatta bittim:) Geçen gün mutfak robotum bozuldu yoksa hemen şimdi yapardım:((( Hazır evde miss kokulu çileklerim de varken... Neyse en kısa zamanda yaparım inşallah. Bezeyi çok severim. Bu şekilde pastaya dönüştürmek harika fikir. Bahsettiğiniz siteyi inceledim az önce çok güzel tarifler var. Tabiiki sizin sayfayıda:))) Bana da beklerim.
    Güzel paylaşımlar dilerim.
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Fatoş guzel sözlerıniçin çok teşekkürler bende cok sevıyorum pavlovayı :))sevgılerımle

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)