Cuma, Haziran 03, 2011

Bonibonlu Kurabiye - 2

DSC_0172


Bir önceki yazımda zaman planlamasından bahsetmiştim ya dikkatim çok çabuk dağıldığından planlarımı not etmeliyim dedim ve bir defter aldım.Haftalık çetele tutamam belki çünkü çok çabuk sıkıldığım ve anında değişken kararlar alabildiğimden uyma olasılığım çok düşük ama en azından ertesi gün yapılacaklarımı not alırsam ev içinde deli dana gibi dönmem diye düşündüm :))
Ertesi güne yapılacak ev işleri,yemek,oğlumla faaliyet ve kendime zaman ayırmak adına yapacağım bi iki şey.. gibi ufak notlar aldım.
Daha ilk gün ama şimdilik iyi gidiyor yaptığım şeylerin üzerine bi çizik atıyorum ve mutlu oluyorum:)) umuyorum ki planıma sadık kalabilirsem  gün sonunda hem işlerim düzene girecek hem akşam gönül rahatlığıyla şöööyle bi ayaklarımı uzatıp sıcak çayımı yudumluyabileceğim...bakalım nasıl olacak...
Kurabiyeye gelirsek,bu tarif çok genel geçer bi tarif..nette birçok tarif var ama işin içine damak tadı girince benim bilmem bi kaç yüz denememden sonra oluşturduğum bir tarif..bakınız ilk bonibonlu kurabiyemi 3 yıl önce yapmışım.Üzerine ne denemeler yaptım... ilk fırsatta yeni resim çekip resmini değiştirmeliyim....
En sevdiğimiz tarif olan,beni kurabiye yapımına ısındıran 'hanımeli bisküvisi' nden sonra 'kaya kurabiye' favorilerimiz arasına girdi o kadar çok kişiye ve kendimize yaptım ki sayısını ben bile hatırlamıyorum tek hatırladığım tadan herkesin bu kurabiyeyi çok sevdiği...
Bu sıralarda favorimiz bu kurabiye..kıyır kıyır ama yerken insanı boğmuyor.Sütün,filtre kahvenin yanına nasıl da yakışıyor  anlatamam ama tavsiye ederim..:)))

Ufak bi dip not;Hani burda bahsetmiştim ya, işte yine tambuğday unuyla karıştırdığım beyaz unu kulladım kurabiyelerin renginden de anlaşılıyor zaten...

Hayırlı,bereketli ,dualarımızın makbul olduğu bir  Cuma niyazıyla.....


DSC_0169



Malzemeler;
  • 125 gr. oda sıcaklağında Tereyağı
  • 1 Adet Yumurta
  • 1/2 Su Bardağı Mısır Nişastası
  • 1/2 Su Bardağı Pudra Şekeri
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 2-2.5 Su Bardağı Un (tam buğday un + beyaz un )
  • 2 Paket Bonibon
Yapılışı;
  1. Un,k.tozu ve vanilin hariç oda ısısındaki malzemelerimizi elimizle karıştıralım.
  2. Un, k.tozu ve vanilini ekleyerek yoğurmaya devam edin.
  3. Pudra şekeri serpilmiş tezgahta orta kalınlıkta açın.
  4. Su bardağının ağız kısmıyla şekiller çıkarın ve yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize dizelim.
  5. Bonibonları kurabiyelerimize gelişigüzel batıralım.
  6. 170 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dk. pişirelim.
  7. Kurabiyeleri alt kısmından hafifçe kaldırdığınızda yağlı kağıttan ayrılıyorsa pişmiş demektir.

10 yorum:

  1. ne güzel kurabıyeler rengarenk ,ellerınıze sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık arkadaşım benim ufaklıklara göre bir kurabiye olmuş

    YanıtlaSil
  3. cok cici görünüyorlar ellerinize sağlık... içerisinde tambuğday unu olması bence lezzetine lezzet katmıştır seviyorum tambuğday ununu:)

    YanıtlaSil
  4. Çetele tutmak şart oluyor gerçekten.. Unutuyoruz yapılacakları çoğu zaman..
    Kurabiye zaten enfes :)
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. bende çok istiyorum oturup ayaklarımı uzatıp televizyon seyretmek ama her zaman olmuyor illa bir iş yarım kalıyor o zaman. burbişlere bayıldım ellerinize sağlık iyi hafta sonları dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Planlı olmadıgımız burdan belli bak saat kaç biz hala buradayız? :-))
    Ellerine saglık cnm, ben de yapmıştım bak iyi oldu hatırlattın bir daha ki tarif kurabiye. :-)))

    YanıtlaSil
  7. Çok şekerler:)) Bayıldım tam oğluma göre olmuş...
    Ellerine sağlık canım:)
    Öptüm seni

    YanıtlaSil
  8. Blogunuzla tanışmama vesile olan bu bonibonlu kurabiyeleri bugün deneyeceğim. Bundan sonra takipteyim :)

    YanıtlaSil
  9. Nefis bir kurabiye, bende çocuklar küçükken çok yapardım.Elinize sağlık.
    Bu arada planlama işini hiç sormayın, ben yazsamda bakmıyorum bu yüzden artık not almıyorum.Blogda yazı yazarkende ,hiç planladığımı vermem.

    YanıtlaSil
  10. tesekkurler:))) evet maalesef planlama konusunda zayıfım:(

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)