Çarşamba, Şubat 16, 2011

Kaya Kurabiye

DSCN9767

Bana göre özel bir kurabiye tarifi değil aslında ama dar zamanda oğlumun okulu için hem pratik hazırlanmasından hem de malzemelerin evde olmasından dolayı yapmıştım.Hatta aynı sebeblerden dolayıda bu menüye koydum:)) fakat beklemediğim bir şekilde sevildi ve çokça iltifat aldı bu da beni çok şaşırttı :))
Hani tariflerde yazan klişe  bir laf vardır;çok beğenildi ve herkes tarif istedi diye :) benim ki ne kadar inandırıcı olur bilemiyorum ama gerçekten bu tarifi tadanlar ertesi günlerde arayıp tarif aldılar :))
İşte o kadar uğraşırsınız yok çikolata eritirsiniz yok özel kurabiye kalıplarıyla yaparsınız yok malzemeler istisnadır neler yaparsınız,yenir ama kuru bir teşekkür tamam!!:)) fakat bu kurabiye hiçbir özelliği olmadığı halde acaip şekilde beğenildi işte :) Demek ki neymiiişşş kendini özel şeyler yapacağım diye her zaman kasmaya gerek yokmuş :)))
Tarif Portakal Ağacına ait zaten Hatice de birçok menüde bu kurabiyeyi yapmış ve çok beğenildiğinden bahsetmiş,ben tarife ekstra olarak 1 su bardağı bıçakla kabaca kıydığım bitter küvertür çikolata ekledim belki de lezzetin önemli kısmı bu püftür.





Malzemeler:   Tarif Portakal Ağacından Uyarlanmıştır....

hazırlanışı 30 dk. servis sayısı;15 kişilik

  • 250 gr Tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 3 Adet (ortaboy) Yumurta
  • Yarım Çay Bardağı Sıvıyağ
  • Yarım Su Bardağı Toz Şeker
  • 1 Su Bardağı Kıyılmış Bitter Kuvertür Çikolata veya Damla Çikolata *
  • 1 Su Bardağı Kuru Üzüm
  • 1 Su bardağı İri Kıyılmış Ceviz
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 3,5 Su bardağı Un (yaklaşık olarak)
  • Üzerine Serpmek İçin Pudra Şekeri





 Yapılışı;

  1. Tereyağı, yumurta ve şekeri karıştırın.Bıçakla kuvertür çikolatayı iri iri kıyın.
  2. Kıydığınız çikolatayı,üzümü ve cevizi ekleyin. 2 bardak kadar unu ekleyip üzerine vanilya ve kabartma tozunu katın.
  3. Azar azar un ekleyerek  elinize yapışmayan (veya çok hafif yapışan) bir hamur elde edene kadar yoğurun.
  4. Kaşıkla hamurdan parçalar alıp yamuk şekilde tepsiye dizip önceden ısınmış 175C fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirin.
  5. Soğuduktan sonra üzerlerine  pudra şekeri serpin.

* çikolata tarifte yoktu ama ben ekledim çok yakıştı siz damla çikolata kullanabilirsiniz.

12 yorum:

  1. Ellerine saglik canim kurabiyeden bir tane aliyorum sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Saliham ellerine sağlık kurbiş ve sunum enfes öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım yengemin meşhur kurabiyesidr ve sanırım diğer adıda perişan dı:)

    YanıtlaSil
  4. çok hoş görüntüsü var kurabiyenin canım ellerine sağlık.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Gerçektende nefis gorunuyor. Denemek için listeye aldim tskler !Ve ellerine saglik Salihacim

    YanıtlaSil
  6. Salihacığım yapmış güzel olmaz mı ellerine sağlık çok öpüyorum seni sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Bu tarifi bende çok sık yaparım canım. Ama içine çikolata hiç eklemeiştim. Bencede çikolata çok yakışmıştır canım
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. merhaba saliha hanım kaya kurabiye görünüşüyle sanki üzerine kar yağmış kayayı andırır çok güzel olmuşlar ellerine sağlık
    kucak dolusu sevgiler.....

    YanıtlaSil
  9. demek ki neymiş ki çok sevilmiş kurabiyen samimiyet :) ellerine sağlık. kaya kurabiye kaya kalplilerin kalbini de yumuşatır mı?

    YanıtlaSil
  10. bayıldıııımmm....enfes görünüyor kurabiye ellerine sağlık arakadaşım..

    YanıtlaSil
  11. bayılırım bu kurabiyeye ve çok sık yaparım.ama benim kurabiyem e tepsinin içinde yayılıp kalır. fark ettiyseniz portakal ağacındaki fotoğrflar yusyuvarlar :) ellerinize sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Annem rahmetli bu kurabiye'ye maymun suratli derdi :) aklimda da oyle kalmis. Ben de yapmak istiyorum ismini maymun suratli koyarsam millet gulermi dersin? Cok guzel ve lezzetlidir biliyorum tadini. Ellerinize saglik cok guzel de gorunuyorlar..
    selametle kal..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)