Cuma, Şubat 11, 2011

Sodalı Poğaça-Bayatlamayan Poğaça

DSCN9762


Bir süredir yapıyorum bu puf poğaçaları.Mayalı olduğu halde ertesi güne kalsa bile bayatlamadığından ve pufudikliğini kaybetmediğinden misafirlere yapmak için bu poğaçaları tercih ettim.Ekmek makinasının hamur programında yapıldığında sadece içine malzemesini koyup yuvarlayıp fırına sürdüğünüzden daha da pratikleşiyor poğaça yapımı...
Bunlar siyah ve yeşil zeytin ezmeli ama  patates ezmesi,maydanoz-peynir hatta nutella bile koyduğum oluyor bazen de içine birşey koymadan sandviç şeklinde yapıyorum ve Mehmet Hikmet'in beslenmesi için yaptığım sandviçleri bıçakla kesip arasına nutella veya labne sürüyorum.

Malzemeler:
  • 1 Su Bardağı Ilık Süt 
  • 1 Su Bardağı Sıvıyağ
  • 1 Şişe Maden Suyu (oda sıcaklığında)
  • 1 Yemek Kaşığı Tuz
  • 2 Yemek Kaşığı Toz Şeker
  • 1 Paket İnstant Maya
  • 4.5-5 Su Bardağı Un (kontrollü ekleyin)
Üzeri için ;
  • 1 Yumurta Sarısı 

İç malzemesi için:

  • Siyah  veya Yeşil Zeytin Ezmesi
  • Haşlanmış patates; pul biber, karabiber ve tuz eklenmiş,
  • Maydanoz ve beyaz peynir
  • Nutella veya Reçel Çeşitleri
     

Yapılışı:

  1.  Ekmek makinasında yapıyosanız önce sıvı malemeleri sonra kuru malzemeleri ekleyip hamur progrmında hazırlayın.
  2. Elde yapıyosanız;Ilık sütü,sıvıyağ, soda, tuz ve 1-2 bardak un koyup yoğurun, azar azar un ilavesiyle hamur haif ele yapışmıcak kıvama gelen kadar yoğurun. 
  3. Hamuru 45 dk -1 saat kadar mayalandırınBu sürede 2-3 katı kabaracak.
  4. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp açın, ortasına dilediğiniz iç malzemeyi koyup yuvarlak şekilde kapatın. Ben hamuru 3 parçaya bölüp yazdığım alternatif  malzemeleri kullandım,
  5. Poğaçaları yağlı kağıt serili fırın tepsilerine dizin ve yarım sat kadar tepsi mayası yapın.
  6. Poğaçalarınızın üzerine yumurta sarısı sürün, dilerseniz susam ve çörekotu serpin.
  7. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin.


17 yorum:

  1. GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR EMİNİM TADIDA NEFİSTİR BENDE DENEYECEĞİM SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  2. Salihacığım güzel bir tarif gerçekten. Ellerine sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Salihacım canım benim yine enfes bir poğaça tarifi yayınlamışsın
    ellerine sağlık tatlım afiyet bal olsun
    kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Salihacığım sen benden bende senden tarif aldım . Zaten ne zaman aklıma değişik bir şey gelse Salihada vardır bakayım diyorum arşivim oldun.Ellerine sağlık canım nefis te gözüküyor bunlar kucak dolusu sevgiler hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  5. Saliham hayırlı cumalar ellerine sağlık poğaçalar enfes öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. soda denememiştimmm.ilk fırsatta deneyeceğim ...güzel görünüyor ellerinizesağlık....

    YanıtlaSil
  7. ben galiba artık haşhaş tohumunu daha çok seviyorum susam ve çörekotuna göre... çok harika duruyor poğaçalar! fırsatım olsa keşke yapsam haftasonu sabahları ısıtır ısıtır yerim hafta içi! ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. MİS OLMUS YANINA DOMATES BİBER FALAN OHH.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  9. Bayatlamaması çok güzel tuzlu lezzetler genelde hemen bayatlıyor ellerinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
  10. puf puf duruyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. SAlihacim ellerine saglik canim nefis olmuslar

    YanıtlaSil
  12. nefis poğaçalar olmuş ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  13. arkadaşım ellerine sağlık.nefis nefis inanki.

    YanıtlaSil
  14. evet sevgili binbir çeşniii,,, bugun misafirlerime yaptım sodalı poğaçaayı muhteşem oldu, tuzu unutmuşum sonradan en son ekledim yoğurdum bir daha.. toz şekeri ise tamamen unuttumm:(((( herkes beğendi patatesli yaptımm.. çokk mersiii

    YanıtlaSil
  15. Salihacığım, Bu tarifi defalarca denedim. Sonuç muhteşem:) Hiç falsosu yok. Çok kişiye de yapmalarını da önerdim. Yapmak isteyenlere kesinlikle öneririm. Çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  16. Sevgılı Feyza,afıyetler olsun..ellerıne saglık canım...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)